DY og Boeing 787 ??

Status
Not open for further replies.
kort sagt Boeing lytter til kunden...og lar kunden bestemme naar dette blir offentlig....en delk kunder venter leeeeeeenge - UNK

Jeg håper de kommer opp med noe bedre enn dagens livery før 787 kommer.

Last edited:
Hvis dette stemmer er det jo fantastiske nyheter! :nor 787 på OSL:colgate:

Njaa, uansett om det blir B787 til DY eller ikke - vil det jo
dukke opp B787 på OSL. Bl.a. skal jo TUIfly Nordic operere
en slik maskin ut fra OSL på lengre sikt.

Njaa, uansett om det blir B787 til DY eller ikke - vil det jo
dukke opp B787 på OSL. Bl.a. skal jo TUIfly Nordic operere
en slik maskin ut fra OSL på lengre sikt.

Går vel også rykter om at CO vil sette den inn på Oslo-ruta si.

Jøsses, nå tar du snart livet av oss MartinL. 787-planene høres meget spennende ut, og er vel en flytype som passer mye bedre på IC-ruter fra OSL. Allikevel lurer jeg på dette med de første modellene. Er det ikke mye barnesykdommer på disse, og blir ikke de første modellene testet beinhardt?

Jøsses, nå tar du snart livet av oss MartinL. 787-planene høres meget spennende ut, og er vel en flytype som passer mye bedre på IC-ruter fra OSL. Allikevel lurer jeg på dette med de første modellene. Er det ikke mye barnesykdommer på disse, og blir ikke de første modellene testet beinhardt?

Om dette stemmer, så er jeg enig med deg.

Feil om det går i prestisje her, for disse maskinene kommer nok til å ha en uforutsigbar regularitet.

Nok en grunn til å selge DY aksjene mine. De ekspanderer seg rett til skifteretten, mener jeg.
En rask hoderegning sier meg at DY ikke har tjent penger, totalt, siden starten av Jet-aldrern og at de overlever nå på en stadig ekspansjon.
Den dagen ekspansjonen stopper så er det brå slutt, desverre.
Listeprisen på 787 er fra 150 mill dollar (NOK 800 mill) Du skal selge uhorvelig mange billetter ,selv med et meget gunstig tilbud fra Boeing.:old

Hva med og vise litt positivitet og glede over denne spennende nyheten?
Forresten, du spådde jo DY til skifteretten innen jul i 2008 også.....

Arrester meg om jeg tar så grov feil. Det er lett å lese mellom linjene blant enkelte forumister hvilket flyselskap de absolutt ikke vil like, selvom nyinnkjøp av fly, nye ruter osv osv

Vi har 1223 registrerte deltagere her ... det hadde vært svært underlig hvis alle likte det samme. La nå folk få ha sine meninger uten å bli hakket på.

Det var ikke spesielt ment på deg, men det er en del som synes å mangle forståelse for at folk har sympati for f.eks. sine arbeidsgivere ... men den diskusjonen hører hjemme et annet sted.

Tilbake til topic, LN-MOW! :whip:whip

Noen som har en formening om antall seter (setekonfig) i en eventuell 787, med Norwegians standard tatt i betraktning. Kan det tenkes at det blir to klasser, der et sete i den forrerste klassen gir bedre benplass og gjerne litt bedre service, til noen tusenlapper ekstra?

Rampsnake:)

Fantastisk !
Dette viser at NAS er et selskap som tør satse, der andre reduserer.

Gratulerer !

Gleder meg til å se dette bli virkelighet ! :)

787 ville heller passet a330! ;)
Pøøh, A330 <3.

Jaja, kan ikke klage. At NAX får 787 er jo bra. A330 begynner og bli litt daff. Og siden det allerede går A330 i charter der så blir det nok en god miks med både 737, 747, 757, 767 (Hvis Cooken forsetter), 777 og 787. Pluss noen andre fine europeiske produkter!

Grattis DY, hvis dette stemmer bøyer jeg meg i støvet.

Dette hadde vært kjempemorsomt, 787 kler jo Kjos og Norwegian utmerket !
Da blir vel Norwegian Semi lavpris ?,
da er det vel egentlig bare å skaffe noe gammelt skrot å starte opp med, MD11, eller 757, 737. Image is everything !!

Ja det var da fantatisk..Held og lykke med det....
DY gå nok på et eller andet tidspunkt fra at være LCC til fullsize carrier...det er de næsten nødt til
Hilsen
ole

da er det vel egentlig bare å skaffe noe gammelt skrot å starte opp med, MD11, eller 757, 737. Image is everything !!

Hva mener du egentlig med dette? Tråden går jo på at de SKAL starte med B787 (som tar over A330 når de er klar)?

Nå har vi spekulert og gratulert i flere dager til ende, men er det noen som har sett noen som helst skriverier om dette (både DY til NYC/BKK og kjøp av 787) utenfor dette forumet (og flyertalk)...?

Er det noen andre medier som har funnet materialet så troverdig og interessant at de har funnet det bryet verdt å lage en artikkel på det?

Dette gjør meg mer skeptisk til at vi får se noen A330'er .. Annet enn simulatorbooking (som godt kan være smokescreen), er det lite konkret info å finne ...

A330 kan vi nok få se, men da uten DY-crew. Jeg ser ingen logikk i at DY skal typerate egne crew på A330 dersom de bare skal ha den flytypen i 1 - 1,5 år. Uten at jeg har blårusskunnskaper, så høres det ut som en dyr løsning. Simulatorbookingen til DY kan vel også være 737-rating av de svenske pilotene.

Og det er fortsatt mye som skal falle på plass vil jeg anta. Ikke lenger enn 5 dager siden denne stod i E24 http://e24.no/boers-og-finans/article3383430.ece hvor Kjos selv sier at de ikke har finansiering på plass. Så emisjonen som ble gjennomført for et par uker siden har antakeligvis ikke noe med langruter/787 å gjøre dersom det Kjos sier er korrekt. Og det må man vel tro?

Status
Not open for further replies.
Back