DY og Boeing 787 ??

Status
Not open for further replies.
Nå har vi spekulert og gratulert i flere dager til ende, men er det noen som har sett noen som helst skriverier om dette (både DY til NYC/BKK og kjøp av 787) utenfor dette forumet (og flyertalk)...?

Er det noen andre medier som har funnet materialet så troverdig og interessant at de har funnet det bryet verdt å lage en artikkel på det?

Good point.........

Et annet poeng - hvorfor skal NAS legge frem sine IC planer på et tidspunkt SAS vil kunne bruke dette ovenfor sine fagforeninger som ytterligere poengtering av konsekvenser ved å opprettholde en for høy kostnadsstruktur => NAS på langruter. Resultat; samarbeid med Finnair på IC og slå bena av NAS sin satsning før den kommer i gang.

Ny ruter i Danmark for å presse Cimber, men litt ymse udokumenterte strø tanker om IC og dyre fly? Ny rute til BKK i lav sesongen da barn reiser tilnærmet gratis med Thai?

Etter hvert som NAS sprer seg vil de også oppleve kulturforskjellene internt i Norden og at på langruter ønsker betalingsdyktige folk komfort. Gratis lunsj over hele Norden i alle markeder med hands on Kjos, antageligvis ikke.

Hva med og vise litt positivitet og glede over denne spennende nyheten?
Forresten, du spådde jo DY til skifteretten innen jul i 2008 også.....

Jeg prøver bare å se realitene bak alt dette uansett hvilket selskap vi snakker om .Jeg har også lov til å si mening uansett om de fleste her inne kanskje er mere opptat av hvordan livery bllir og slikt.
Jeg tok feil om DY tidspunktet for skifteretten.

Etter dette så forventer jeg at neste hot news fra MartinL( og takk for det du har bidratt med ) ^_^ er at CO føre var setter opp 772ER på OSL ?? 764 kan bli for liten...

I dag en grå dag midt i uka i november og superlavsesong , tittet jeg på CO 39 til EWR, smekk full og innkommende CO 38 fra EWR hadde kun tre ledige seter...

Kapasiteten til 752 er ikke stor nok neste sommer... Jeg har sagt det før, nå kommer Star/EB folket til CO og dropper ARN/CPH etc..

Nå har vi spekulert og gratulert i flere dager til ende, men er det noen som har sett noen som helst skriverier om dette (både DY til NYC/BKK og kjøp av 787) utenfor dette forumet (og flyertalk)...?

Er det noen andre medier som har funnet materialet så troverdig og interessant at de har funnet det bryet verdt å lage en artikkel på det?

Det er vel 100% opp til DY...de styrer hva Boeing offentliggjoer, det er derfor Boeing har en Kundekode som heter Unknown (UNK) som beskyttes, og media trenger nok noe mere "offesiellt" enn hva vi paa forumsk trenger....;)

Etter dette så forventer jeg at neste hot news fra MartinL( og takk for det du har bidratt med ) ^_^ er at CO føre var setter opp 772ER på OSL ?? 764 kan bli for liten...

I dag en grå dag midt i uka i november og superlavsesong , tittet jeg på CO 39 til EWR, smekk full og innkommende CO 38 fra EWR hadde kun tre ledige seter...

Kapasiteten til 752 er ikke stor nok neste sommer... Jeg har sagt det før, nå kommer Star/EB folket til CO og dropper ARN/CPH etc..

Kommer de med 764 bestiller jeg tur sporenstreks :)

Det kommer også noen brukte 332 på markedet iløpet av første halvår i 2010, da BMW ikke har tenkt til å fornye leien på 2 av maskinene deres

Det er vel 100% opp til DY...de styrer hva Boeing offentliggjoer, det er derfor Boeing har en Kundekode som heter Unknown (UNK) som beskyttes, og media trenger nok noe mere "offesiellt" enn hva vi paa forumsk trenger....;)

Först og fremst ma de isafall signere en firm order, noe som ikke har skjedd til idag...

Igjen, litt salt...

Först og fremst ma de isafall signere en firm order, noe som ikke har skjedd til idag...

Igjen, litt salt...

Naar firm order er underskrevet gaar man fra UNK til Customer Code....og litt salt i suppa blir som regel godt det:p

Hater å helle kaldt vann i blodet på superoptimistene, men jeg har fått informasjon som bekrefter at ingenting er signert med Boeing.

Det jeg KAN si er at det forhandles - men det er fortsatt mye som mangler før noe eventuelt kan underskrives.

Så vi får vente og se ...

Hater å helle kaldt vann i blodet på superoptimistene, men jeg har fått informasjon som bekrefter at ingenting er signert med Boeing.

Det jeg KAN si er at det forhandles - men det er fortsatt mye som mangler før noe eventuelt kan underskrives.

Så vi får vente og se ...

Det fikk jeg ogsaa i gaar... :rolleyes:

Hadde jeg vært Kjos, hadde jeg vært ekstremt sketisk til å ta i noen av de første prototypene/preproduksjonsutgavene - jeg ville ikke ha tatt i dem pinsett en gang. Det hjelper ikke hvor billige de er og hvor gode garantier Boeing stiller - disse flyene er det gjort så mange modifikasjoner på at de må bli problembarn. DY skal bruke sine maskiner med stor utnyttelsesgrad, og da bare går det ikke å prøve seg med slike problembarn. Hvis Kjos skal ha noen 787 så må det være modne utgaver. Å starte et nytt prosjekt med en ny og utestet flytype kan lett bli for mye. Nei, jeg tror at det å starte et slikt prosjekt må gjøre med moden teknologi som yter bra, og da er A330-200 et glimrende alternativ.

Det blir steintøft å se Norwegian B787, der motorene har taggete haitenner på bakre delen av motoren..

Hadde jeg vært Kjos, hadde jeg vært ekstremt sketisk til å ta i noen av de første prototypene/preproduksjonsutgavene - jeg ville ikke ha tatt i dem pinsett en gang. Det hjelper ikke hvor billige de er og hvor gode garantier Boeing stiller - disse flyene er det gjort så mange modifikasjoner på at de må bli problembarn. DY skal bruke sine maskiner med stor utnyttelsesgrad, og da bare går det ikke å prøve seg med slike problembarn. Hvis Kjos skal ha noen 787 så må det være modne utgaver. Å starte et nytt prosjekt med en ny og utestet flytype kan lett bli for mye. Nei, jeg tror at det å starte et slikt prosjekt må gjøre med moden teknologi som yter bra, og da er A330-200 et glimrende alternativ.

Helt enig, dessuten er det haugevis av Line tjenester man kan kjøpe inn for en kjent type om det skulle oppstå snag, samme er det med tilgang til deler.

Sorry KGL, her er du wrong.

Testmaskiner er tested. Du finner ingen bedre data-grunnlag for fly enn for disse individuer som ble brukt som testmaskiner. Cathay flyr 777 #1 og de har ogsa ingen problemer med dette fly. Jeg ikke klarer a forstar ditt argumentasjon, som virker ekstremt "biased".

Da burde det vel også vært større problemer med A380 maskinene som nå kusker rundt, eller?

Hehe .. de har hatt sin fair share med oppstartsproblemer. Både Singapore, Emirates og Qantas har i perioder slitt, selv om det vel ikke har vært så ille som 'ventet'. Men A380 lider jo av andre problemer, og de faller jo stadig lenger bak når det gjelder leveringer. Det siste var vel LH, som nå ikke får sin første maskin før til våren.

Sorry KGL, her er du wrong.

Testmaskiner er tested. Du finner ingen bedre data-grunnlag for fly enn for disse individuer som ble brukt som testmaskiner. Cathay flyr 777 #1 og de har ogsa ingen problemer med dette fly. Jeg ikke klarer a forstar ditt argumentasjon, som virker ekstremt "biased".

Jo'a. Greit nok. Men Q400'ene som SAS fikk i sin tid var også "testet".

Det er overhodet ikke meningen å starte en diskusjon om Q400 i SAS igjen, men den aller største andelen av problemene SAS hadde under oppstarten, og med de aller nyeste individene, hadde definitivt sitt utspring i kostruksjonsfeil og -mangler fra fabrikkens side. Og mange av de var ting som var vanskelige å oppdage før flyet hadde vært ute på line ganske lenge. Blant annet det at flere ledniger og kabler var strukket litt for stramt, slik at de over tid ble dratt ut av kontaktene og festepunktene på grunn av vibrasjoner.

For 787 sin del, er det så ekstremt mange splitter og hittil nærmest ukjente systemer, at jeg er helt overbevist om at 787 kommer til å ha helt nye typer barnesykdommer og nye typer av problemstillinger for vanlige operatører som kan bli svært kostbare.

Men det kan selvfølgelig hende at det kommer til å gå kjempebra også. You just never know.

Men det kan selvfølgelig hende at det kommer til å gå kjempebra også. You just never know.
Tror at det fleste her håper på dette :)

Synes det er bra at DY utvider "horisonten" og satser slik. Og håper at det går bra.

Men om jeg blir å finne i en DY longhaul-maskin, spørs... Men uansett sier jeg 'lykke til' til DY :)

Men om jeg blir å finne i en DY longhaul-maskin, spørs... Men uansett sier jeg 'lykke til' til DY :)

Du også smittet, jeg som trodde du var en rolig sindig mann fra de edle deler av landet med utpreget sunn fornuft :colgate:

Tviler på at det blir noen tur på meg over dammen til US of A med DY, men det er desto større sjanse for at det blir BKK-tur med dem - jeg tenker allerede i rundturbaner.

Status
Not open for further replies.
Back