Litt tilbake til diskusjon om to klasser, flatbed, BOB og forretningsfolk
Det er mange som i dag reiser i jobbsammenheng som først og fremst er ute etter et godt sete der man kan jobbe, slappe av, sove eller se en film.
Jeg tror segmentet "forretningsfolk" i dag hovedsaklig er folk som ønsker et komfortnivå som gjør at man er nogenlunde uthvilt og klar til å gå rett i møte/jobb ved ankomst.
Min klare oppfatning er at svært få er avhengig av å spise tre-fire retter til middag, drikke champagne før avgang og tre ulike viner til maten samtidig som man tar en avec til kaffen. Men pr i dag er dette en del av pakken, hvorfor ikke tenke litt nytt?
Og jo mer man reiser, jo mindre interesant blir det med alkohol og masse mat. De fleste har da virkelig mulighet til å spise og drikke det man vil, uten at dette nødvendigvis skal skje ombord i et fly.
Det viktigste er å få skvist inn mest mulig arbeidstid innenfor ett gitt tidsvindu. Direkteflyvninger med jobbmulighet og gode soveforhold!
Min melding til Kjos: kjør på med gode flatbed, internetttilgang, mulighet til å kjøpe noe å spise og drikke, OK underholdningsprogram og tilgang til lounge ved ankomst. Da får du forretningsfolk som er villige til å betale for komforten og er ute etter effektive jobbreiser.
Det er mange av oss!
Med Norwegians rutenett kan du også tilby et interessant lojalitetsprogram der man kan ta ut fritidsreiser til svært mange feriedestinasjoner i Europa.