DY IC i 2011

Status
Not open for further replies.
...detaljerte planer før jul

hegnar. no har et par artikler om Kjos og IC i dag.

http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article478485.ece

"I et intervju med Reuters sier Kjos at han vil gå ut med detaljerte planer rundt selskapets interkontinentale ambisjoner allerede før jul. Han hevder at en direkterute til New York vil være lønnsom fra første passasjer."

http://www.hegnar.no/bors/article478717.ece

"Norwegian-sjefen sa tidligere i dag at hvis ikke selskapet klarer å gjøre New York-flygningen til halvparten av kostnadsnivået i SAS, så har vi gjort noe "fryktelig galt". "

Re: ...detaljerte planer før jul

hegnar. no har et par artikler om Kjos og IC i dag.

http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article478485.ece

"I et intervju med Reuters sier Kjos at han vil gå ut med detaljerte planer rundt selskapets interkontinentale ambisjoner allerede før jul. Han hevder at en direkterute til New York vil være lønnsom fra første passasjer."

http://www.hegnar.no/bors/article478717.ece

"Norwegian-sjefen sa tidligere i dag at hvis ikke selskapet klarer å gjøre New York-flygningen til halvparten av kostnadsnivået i SAS, så har vi gjort noe "fryktelig galt". "

Ja ja - han har da en evne til at minde og en kombination af komiske Ali og O'Leary... Det halve omkostningsniveau og bedre produkt... Det må være dagens :)

På mig virker det som om DY, mener at nu vil de starte IC trafik, og dagen efter har de
fly parat...JA måske B737. Men skal du have A330 eller hvad de nu skal have, så er der vel flere ting som først skal falde på plads...Uddannelse, SLOTS osv osv...
Det er jo ikke bare at sige vi flyver i morgen og så også gøre det..
Holder lidt med FlyHi og MOW i det her....
Der er jo meget meget stor forskel på at starte ny EU rute op og så en IC rute...
Det er ikke så simpelt som mange tror...Glæder mig til at følge denne føljeton, for det slutter helt sikkert ikke her med dette indlæge som er nr 324 !!!!
Hilsen
Ole

MOW, du mer en enn de fleste burde vite at det å dra i gang en solid IC satsing nødvendigvis tar tid.

Hvis man valgte "gammelt" skrap å fly med kunne man sikkert klart det på et år. Norwegian synes imidlertid å gå for det nyeste og det beste og da er man prisgitt fabrikkenes leveringsdyktighet.

Stay tuned and you will be suprised:up:

Re: ...detaljerte planer før jul

Etter hva jeg hørte på NRK så kom "før jul" litt nølende fra Mr. Kjos, men opp mot jul er vel aller siste mulighet om Sommeren 2011 skal kunne selge sånn nogelunde med + i kassa, om de ikke bare skal dumpe ut biletter.

Det har vel også hele tiden vært snakk om at de skal benytte wetlease i begynnelsen, så var det dette med noen Kinesiske venner da, noen som skal fly Kina-Norge som seg selv (DY codeshare, eller som DY) , og så DY på OSL-JFK ? En oprasjon som ikke er umulig.

MOW, du mer en enn de fleste burde vite at det å dra i gang en solid IC satsing nødvendigvis tar tid.

:

Javisst, og derfor skrev jeg dette i post #272;

Vel - hvis de skal fly i 2011 må de få ut fingeren ... det tar til å bygge opp en driftsorganisasjon og søke om AOC ... og siden vi allerede skriver oktober er nok toget gått for sommerprogrammet. Både for 'DY IC' og Feel ...

Har ikke hørt tegn til at noen har ansatt nøkkelpersonellet som er nødvendig ...

Jeg er ingen DY fan, men:

Krabi all over again ... :stir:
Er du virkelig helt overbevist om at Kjos ikke kommer på banen med en rute over dammen i løpet av 2011, tidlig 2012? Jeg spør, fordi jeg etter å ha lest dette forumet en stund, vet at du kan mye om denne bransjen.

La oss ta et skritt tilbake; dette var jo akkurat det samme som mange sa da en større gruppe her inne ønsket og spekulerte i at SK skulle begynne å fly IC igjen fra OSL.. "tror det ikke før jeg får se det".
For å si det på en annen måte; det var mange av argumentene rundt slottider, uegnede huber, utstyr og maskiner, personell osv. som ble spent ben på 24.06.2010.

Jeg har ikke den nødvendige kunnskapen, så jeg etterlyser noen saklige og konstruktive argumenter for at dette absolutt ikke kommer til å skje.

La oss få høre; fem velbegrunnende argumenter for at det ikke blir DY IC i 2011, og hvorfor disse hindringene eventuelt er uoverkommelige.

Last edited:
1. Flymangel
2. Slotmangel
3. crewmangel
4. overflyvningsrettigheder
5. har jeg glemt

Hilsen
Ole

Hvis du leser hva jeg skriver over .. slikt tar tid. Klarer de sommeren 2011, blir jeg forbauset. Da må de på dette tidspunktet begynne å få ting på plass, og med tanke på at en del av dette nødvendigvis må offentliggjøres i postjournaler og andre offentlige dokumenter.

Kjos har sagt hele tiden at dette ikke skal ligge under Norwegian, så da må det en driftsorganisasjon på plass. Stillinger skal lyses ut og ansettes, crew og andre skal trenes, manualer skal skrives og godkjennes osv osv ... Selvfølgelig kan deler av dette gjøres 'i hemmelighet', men med alle de lange ørene om finnes i bransjen, tviler jeg sterkt på at det er mulig ..

Nå har dette vært 'rett rundt hjørnet' i over et år. Krabi all over again ... :stir:

"Rett rundt hjørnet" er mediene og forumet sine ord og ikke DY.

Å sammenligne DY IC med Krabi sier mer om deg enn noe annet....forsøk å hold diskusjonen på et saklig nivå....

Som smilieyen indikerer, var det ikke så alvorlig ment. ;)

Men jeg står på at dette begynner å ligne en avisand. Jeg er ikke i tvil på at de ønsker å starte, og venter på 'det rette øyeblikket', men langsom ihjelkoking øker ikke kredibiliteten ...

Men det er vel ingen her inne som vet hva DY allerede har klart? Hva om de allerede har crew, fly og slots klare for en lansering i 2011. Det er vel info de kan holde hemmelig om de ønsker?

Å holde både fly, slots, crew og mere til hemmelig helt til lansering tror jeg heller mot helt umulig. Som MOW skriver er det mange lange ører i denne bransjen. Den som lever får se;)

Jeg tviler ikke på at smartingen Kjos kan ha noe på gang for sommern, men hvordan skal han klare å tak i fly som bruker MYE mindre drivstoff enn det SAS sine A330 bruker innen sommern? (ref Dagsnytt 21 i kveld)

Tenker han drivstoff pr setekilometer så skal han vel klare det. Vi kan vel regne med en pitch på 28 tommer kanskje? Ser iallfall frem til avtaleprisen jobben helt sikkert vil få på premiumproukter de skal ha fremst i flyet. ;)

Hvis du leser hva jeg skriver over .. slikt tar tid. Klarer de sommeren 2011, blir jeg forbauset. Da må de på dette tidspunktet begynne å få ting på plass, og med tanke på at en del av dette nødvendigvis må offentliggjøres i postjournaler og andre offentlige dokumenter.

Kjos har sagt hele tiden at dette ikke skal ligge under Norwegian, så da må det en driftsorganisasjon på plass. Stillinger skal lyses ut og ansettes, crew og andre skal trenes, manualer skal skrives og godkjennes osv osv ... Selvfølgelig kan deler av dette gjøres 'i hemmelighet', men med alle de lange ørene om finnes i bransjen, tviler jeg sterkt på at det er mulig ..

Det jeg absolutt ikke skjoenner er hvorfor du TROR at DY ikke har startet med dette allerede....ser vi paa hvordan DY historisk har lansert ting saa er det et par ting som gaar igjen gang etter gang:

- DY er veldig flinke til aa holde kortene tett paa brystet.
- DY har alltid vaert svaert godt forberedt naar noe har blitt lansert.
- 100% av de "problemene" som skal hindre DY aa starte et eget IC selskap kan loeses ved en Wet Lease - eller kjoep av et selskap (ikke utelukk dette !!)

Det jeg absolutt ikke skjoenner er hvorfor du TROR at DY ikke har startet med dette allerede....ser vi paa hvordan DY historisk har lansert ting saa er det et par ting som gaar

Jeg sier ikke at jeg ikke tror at de 'er i prosessen' .. jeg sier at jeg ikke tror de klarer å komme igang til sommerprogrammet. En viss forskjell.

Men DY har bygd et forventngspress som nå er iferd med å bli et problem for dem.

Vi får se hva som skjer - jeg har tatt feil før, jeg! ;)

Feel Air :colgate:

Jeg sier ikke at jeg ikke tror at de 'er i prosessen' .. jeg sier at jeg ikke tror de klarer å komme igang til sommerprogrammet. En viss forskjell.

Men DY har bygd et forventngspress som nå er iferd med å bli et problem for dem.

Vi får se hva som skjer - jeg har tatt feil før, jeg! ;)

Vi kan vel vaere enig om en ting, naar det gjedler Norwegian har vi vel alle tatt 100% feil til enhver tid....:rolleyes:

Status
Not open for further replies.
Back