DY IC i 2011

Status
Not open for further replies.
Re: Dy IC i 2011

Er det ingen her som har bekjente/familie som de må hjelpe ved kjøp av flybilletter? Hvis du har det, har du opplevd det at de har blitt overrasket over hvor billig det er å fly IC?

Jeg svarer ja på begge av spørsmålene ovenfor, så jeg tror at DY kan lykkes her. Siden DY får "prisene ut til folket". Hvis "folket" kan spare 50 kroner, så tror jeg DY greier å selge billetter til dem.
 
Re: Dy IC i 2011

Man behøver ikke å legge ned SAS IC. Man behøver bare å totalvrake alle MD'ene de har, de er jo 20-25 år gammle! SAS bør, helt alvorlig, totalfornye hele IC-flåten.

[mod] Denne tråden handler om DY og IC - ikke SAS' flyflåte :old: [/mod]
 
Re: Dy IC i 2011

Skal sikre fortsat vækst
Så længe Norwegian vokser, vil pengekassen blive fyldt op, hurtigere end den kan tømmes.

Og det er da også i det lys, at man skal se planerne om at vokse mod USA og Asien, mener Ole Kirchert Christensen, direktør for Travelbroker.

»Norwegian har en vækststrategi. Og mulighederne for vækst i nærområdet er ved at være udtømte. Derfor er det naturligt at se på langdistanceruterne, som kan være med til at sikre fortsat vækst og dermed fortsat stigende cashflow for selskabet,« siger han.

http://epn.dk/brancher/transport/luft/article2127653.ece?partner=pol
 
Re: Dy IC i 2011

Toppledelsen til Norwegian befinner seg på Farnborough nå, så kanskje vi får oss en overraskelse i løpet av noen dager... ;)
 
Re: Dy IC i 2011

Hvordan kommer utseende til langdistanse flyene til Norwegian se ut mon tro ? Samme som kortdistanse flyene med rød nese og berømte Nordmenn på halen ?

For langdistanse flyene til USA, kunne det jo ha vært artig med noen berøme Norsk Amerikanere...

Marilyn Monroe...

Litt synd at Norwegian kun vil ha folk som er gått bort på halene sine. Kunnne jo vært interessant med feks:

Pricilla Presley... Renee Zellweger... Jennifer Conelly....


Men de skulle vell hatt godt betalt for det...
 
Re: Dy IC i 2011

Toppledelsen til Norwegian befinner seg på Farnborough nå, så kanskje vi får oss en overraskelse i løpet av noen dager... ;)

Vel - de er i godt selskap. Det er anslagsvis 130.000 'industri-besøkende' der ... inklusive ledelse fra flere selskaper enn du trolig kan navnet på .. :cool:
 
Re: Dy IC i 2011

Tja, men noen bare ser pa utstilling og andre handler i stort stil...

Nevneverdig er ogsa dette hva kom frem med dagens ordre for 15 737-800.

Kjos hinter tydelig pa 787 som den kommende maskin for DY sitt IC satsing i höst.
 
Re: Dy IC i 2011

Salgspreik ... Hva annet kan man skrive? DY's stjerne er stigende hos Boeing - proposjonalt med salgstallene, selvfølgelig. :)

Men uansett - en god bestilling for alle parter.

Nå tilbake til IC-diskusjonen ....
 
Re: Dy IC i 2011

Nevneverdig er ogsa dette hva kom frem med dagens ordre for 15 737-800.

.

Var det denne du siktet til? Er vel for det meste kjent, dette ...

http://www.flightglobal.com/article...orwegian-leans-towards-787-for-long-haul.html

Norwegian chief executive Bjorn Kjos says the carrier will make a decision between the 787 and the Airbus A350 XWB "in early autumn".

But Kjos describes the 787 as the "best tool" for long-haul operations, adding that he is "queuing up" for the aircraft.
 
Re: Dy IC i 2011

Det selskapet som skal fly IC for DY , NAS-IC.. , er jo ikke på plass og dermed ser man vel ingen ordre før til høsten. Det er vel litt av poenget at risikoen ikke skal ramme NAS om IC går dritt.
 
Re: Dy IC i 2011

Fra Aftenbladet.no

Kjos venter å tjene gode penger på ruter til New York og Bangkok


Norwegiansjef Bjørn Kjos er i sluttforhandlinger om kjøp av 15 fly til selskapets nye satsning på langdistanseruter. Lavere drivstofforbruk skal sikre lønnsomme ruter til New York og Bangkok.

....

–Vi sitter akkurat i disse dager å forhandler leveransedato for fly. Vi forhandler alltid på to nivåer, vi vet du, det er da du får de beste løsninger. Vi har jo hatt en stor forkjærlighet for Boeing og kan ikke legge skjul på det, men faktisk er Airbus en sterk runner up, sier Norwegian-sjef Bjørn Kjos til Aftenbladet.

....

Norwegian planlegger daglige avganger til New York og Bangkok fra Oslo, Stockholm eller København.

– Rutene er både for fritidsmarkedet og forretningsfolk. Vi vil i hvert fall ha to seksjoner, en klasse der du kan sove og en klasse økonomi.

Når de nye langdistanserutene skal starte opp, er ennå ikke fastsatt, men trolig skjer det alt om et drøyt halvår.

http://www.aftenbladet.no/innenriks...penger_paa_ruter_til_New_York_og_Bangkok.html
 
Last edited:
Re: Dy IC i 2011

Annet en at de er i sluttforhandlinger ikke noe nytt der...
Vi for fremdeles være tålmodig og venter på at det kommer ekte nyheter.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top