DY IC i 2011

Status
Not open for further replies.
Re: Dy IC i 2011

Someone, reisevaneundersøkelsen 2009 spør etter endelig destinasjon, ikke hvilken flyplass man skal reise til/via. Enkelte ganger er det bedre vite enn å tro.

Så længe man ikke har en feeder i den anden ende, så er MSP dødsdømt. Jeg håber at DY starter den op, for så kan vi da i løbet af 6 måneder få bekræftet at den ikke bærer som destination....

LN-MOW, regner med at du har sett at ENGM RAMP korrigerte den uttalelsen du siterer til 8 minutter før du trykket på post reply. OSL/Avinor har dermed fanget opp et eller flere trinn etter at en interlining-destinasjon har sitt stopp.

Someone, reisevaneundersøkelsen 2009 spør etter endelig destinasjon, ikke hvilken flyplass man skal reise til/via. Enkelte ganger er det bedre vite enn å tro.

Jeg leste bare det ENGM RAMP skrev ;) Han han skrev via

Men ser nå han har korrigert så det er riktig, og dermed gir mer mening

Ja, men han har korrigert seg, mens jeg skrev min om å vite til deg ;)

Så længe man ikke har en feeder i den anden ende, så er MSP dødsdømt.

Enig. Spesielt når vi snakker om DY som truer jo stadig å stenge TOS-LGW fordi de ikke får tilstrekkelig pax til Norge, selv om andre veien går bra.

LN-MOW, regner med at du har sett at ENGM RAMP korrigerte den uttalelsen du siterer til 8 minutter før du trykket på post reply. OSL/Avinor har dermed fanget opp et eller flere trinn etter at en interlining-destinasjon har sitt stopp.

Så det nå ..

Hva mener du med det siste du skriver?

Så er det lese hva det virkelig står i Reply 38 da Tommy777, det var tilstanden med gamle tall fra 1999 som ble beskrevet. Kvaliteten på slike gamle tall kan være så som så. Det eneste matnyttige i innlegget er siste setningen:

Altså:
1. Det hjelper ikke med bare nordmenn som skal til midtvesten i sommerhalvåret for finne slektninger.
2. Amerikanere er så partriotiske at de heller flyr amerikanske flyselskap.

etter 10 som "support avdeling" for den lille Italienerinnen i hennes salgsjobb for 2 Europeiske Flyselskaper, inkludert aapning av en ny rute CDG-SEA-CDG kan jeg avlive #2 - Amerikanere er paa ingen maate mere patriotiske enn andre naar det gjelder valg av flyselskap....i en viss utsrekning er de lojale til Allianse...men det er ingen problemer aa forhandle kontrakter for Europeiske Flyselskaper hos Amerikanske Firmaer....det krever bare en dyktig selger(inne:p) - Hun fikk solgt Air France under Bush aarene (naar GOP'ene ikke en gang ville se French Fries) til et stort Olje Selskap...har du et gaodt produkt og en konkuranse dyktig pris er det ingen hindringer her borte....

Så 50% av reisende som flyr til MSP er business reisende? Har jeg meget vanskelig for å tro bortsett fra om det er 10 mann som er spurt ens.

MSP har bortsett fra Chicago, den største kundemassen i selskapet jeg jobber i, men av disse selskapene finnes det ikke ett eneste av dem som har kontor i skandinavia eller som gjør business med/i skandinavia..

Bjørn Kjos har snakket med DI.se og artikkelen har gitt opphav til flere oppslag i ymse nettaviser i dag. Lite nytt, men han snakker om businessclass med skikkelige seter og ymter igjen frampå priser ned mot 2.000.

http://di.se/Default.aspx?pid=210432__ArticlePageProvider

Dette er vel første gang vi hører om noe som ligner servicekonsept ombord?

En flatbed på Air Asia kostar ungefär hälften av vad British Airways tar. Vi kommer ligga på 50 procent av SAS business class. Men jag kan inte säga exakt.

Överväger ni andra premiumprodukter, annorlunda service, mat eller liknande?

”Nej. Bara sängar. Du är ju ändå inte så intresserad av flygmaten”, säger Bjørn Kjos och skrattar.

Interessante kommentarer som kommer etter artikkelen i DI. Virker som SAS har forholdsvis dårlig omdømme i Sverige og at NAX ser ut til å være en populær aktør etter få års drift der. Er dette gjengs oppfatning hos søta bror?

Intressant läsning i artikeln. För någon vecka sedan var jag nästan 100 på att ett hub till största delen skulle hamna i Oslo, det är jag inte längre, åtminstone när det gäller all trafik österut från Indien, Ryssland och Kina. Uppfattar att Norwegian har ett väldigt bra ryckte i Sverige och att intåget på mer tydliga businessdestinationer som Munchen, London och Helsingfors gått väldigt bra och att fler är att vänta. Plus tal om att lista det nya bolaget på Stockholmsbörsen låter som en lite mer svensk touch på det. Avgångar västerut tror jag man kommer växla mellan Stockholm och Oslo. Hoppas verkligen det kommer igång och jag tror SAS kommer få problem framför allt med trafik österut. För norrmän, danskar och sydsvenskar ligger Stockholm på vägen precis som Helsingfors så det är nog ett lika stort hot mot Finnair stora marknad i Sverige och Stockholmsområdet. Spännande blir det i alla fall!!!

Virker som SAS har forholdsvis dårlig omdømme i Sverige og at NAX ser ut til å være en populær aktør etter få års drift der. Er dette gjengs oppfatning hos søta bror?

Jeg tror ikke SAS opfattes anderledes i Sverige end i f.eks. Danmark. I min omgangskreds er folk svært glade for at flyve med SAS og kun på MMX-STO ruten er der nogle der hellere vil flyve med Malmö Aviation - ellers er SAS førstevalg medmindre der er stor prisforskel.

Nogle af dem vælger også engang i mellem DY eller andre selskaber, men så er det primært pga. pris eller direkte rute og ikke pga SAS' omdømme.

Blir nok ikke mange billetter til 2000,-. Eller kommer vel ikke Kjos med så mye nytt.

Interessante kommentarer som kommer etter artikkelen i DI. Virker som SAS har forholdsvis dårlig omdømme i Sverige og at NAX ser ut til å være en populær aktør etter få års drift der. Er dette gjengs oppfatning hos søta bror?

Det är väl så att den negativa synen på SAS har skapat en del Norwegian-anhängare i Sverige. För det är nog lika mycket SAS förtjänst som Norwegians egen att man blivit en favorit i flera svenskars ögon. Norwegian har ju dessutom i större grad lyckats utmana statliga SAS än vad något annat etablerat svenskt flygbolag hittills gjort och det tror jag skapar sympatisörer.

Jeg begynner å bli litt lei av han skrikebøtta jeg. Hver gang noen andre varsler om suksess på IC legger han ut pressemeldinger med noen luftslott som er skriblet ned i full fart på bakrommet. Alle ordene for å få gjennomslag er der. 787, 30% mindre fuel, norsk....

Mellom disse meldingen er det helt tyst om IC, utover at han rett før den første meldingen sa at Norwegian aldri skulle fly IC.

Tilbøyelig til å være enig her. Fra null IC til opptil 15 fly og til 30-50 destinasjoner i løpet av, i den bransjen, relativt kort tid.

Men det jeg stusser litt med er uttalelsen til di.se om at de skal invitere akskjeeiere til å være med på dette men skal kun sitte selv med en eierandel på 30-40%.

Er ikke ekspert på aksjemarkedet, men dette sier iallefall meg at de skal satse stort men tør ikke sette mer enn 30-40% risk i dette selv. Resten får andre ta.

I mine øyne ville det være smart å iallefall eie 51% pga styringsretten.

Er det bare jeg som tolker det slik ?

ref: di se: http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=274617&rlt=0&pid=210427__ArticlePageProvider

Slik jeg tolker det, er planen som følger. Det blir opprettet et nytt AS. Her tar Norwegian Air Shuttle 30-40% av aksjene. Så får NAS sine aksjonærer tilbud om å kjøpe aksjer i NAS IC i tillegg.

Om Kjos selv eier 30% og DY 30% så har han vel kontrollen, veldig spennende å følge , ambisjonene er helt klart til stede med 50 destinasjoner og 15 fly.

I mine øyne ville det være smart å iallefall eie 51% pga styringsretten.

Alt det der kan omgås med aksjonæravtaler. Men angående styringsrett vil det i realiteten ofte være viktigere å ha negativ kontroll (altså minst 34%) enn aksjemajoriteten.

Mon tro når det kommer noe offisielt om IC planene ?

Kan det være på tirsdag, synes noen pratet om at det kom noe i juli.
2nd Quarter results and presentation 13.07.2010

Ellers ville jeg ha opprettet domene: www.Norwegian goes interkontinental .com

Der kunne man følge med i hele prosessen før oppstart, og at man kan være med å døpe navn til de 15 IC flyene, hva med Oslo, Bergen, Kanskje Stochholm ? , hva med setekonfigurasjon, hvor mange dasser skal fly ha, osv. og ikke minst hvor skal de fly, eller hvor ønsker norges befolkning at de skal fly,
Noe av det samme som Lufthansa har gjort med noen av de sine fly.

Kjos tar jo et svært viktig samfunnsansvar her for hele Norges befolkning, også miljøsammenheng.
Uansett, dette blir vel noe av det mest spennende som har skjedd i Norge på mange år.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back