Dokrangel hos SAS

Det er da ikke bare to toaletter på SAS sin langdistansefly!!! Men snakker vi charter med 737-800 så er det vel en annen sak!

Trodde det alt var ett eget toalett for de ansatte på A340, la merke til at helt foran bak cockpit seksjonen var det et toalett som ble brukt av pilotene og kabinbetjeningen. Men store deler av flighten var forhenget trekt for, og skilt med Crew only hengt opp.

I tillegg er det jo en enslig do helt bak i A330/340, som nok blir lite brukt av pax, da det er 4 eller 6 doer foran dør no.3 som mye flere av Economy klasse bruker.

Men SAS har også flere seter enn 186 på sine A330/340 - så dette må være charterflyvninger...(...og er det trøndere blant passasjerene så skjønner jeg jo kravet til crewet!;) )

-800 Toalett situasjonen er det vel det dreier seg om , og ver vel helt klart et verneombuds tema. De flyene er jo -DOM, men benyttes jo på VEEEldig lange charter operasjoner.

Detter er jo gammelt nytt her på forumet :zzz

Har vel sett noe om at det er vurdert å bygge om/montere et 3dje toalett så er vel spørrsmålet om den skal være reservert crew ? ,

Uten å kunne konfirmere det så mener jeg å huske at fruen har fløyet

OSL-MMX-TFS t/r og OSL-MMX-Azorene(?) med -800

Er ikke det ganske lange strekninger for 179 passasjerseter og 6 crew + evt babyer ombord? Vil ikke ha sete på de bakerste radene hvor det sikkert er kø konstant....

Hvor stiller folk seg i denne saken?
Kunne vært moro å vite med tanke på alle forskjellige point of views..

Edit: ny info..

Er ikke sikker på flyselskap...men både restauranter og hoteller har i allefall både egne toalett og ofte garderober for personalet!!!

Originally posted by EB
Er ikke sikker på flyselskap...men både restauranter og hoteller har i allefall både egne toalett og ofte garderober for personalet!!!
Ja jeg tror kanskje det er påbudt med egne toalet for personal i enkelte typer bedrifter/etablissementer, men dette gjelder nok ikke i luften.....men selvsagt kan en velge å gjøre det om ikke loven er kommet ennå :)

Originally posted by Superhai
179 seteren blir også brukt OSL-PDL (er bare RRU som kan fly dit så vidt jeg vet)

Vingolf ? , hva har han ? , extra jerrykanner ?

Back