Den store norske vinterværtråden 2011-2012

Re: Den store norske vinterværtråden 2011-2012

Enn om det ikke er plass i morgen da? Og får han hotell til i morgen?

Ser ut som DY har gitt litt motstridene opplysninger til forskjellige pax, men nå har de tydeligvis tatt tak i saken:

Kunde som klaget: Nå fikk jeg svar fra en av norwegian ansatte at norwegian ikke gir mat for det ikke er deres skylf, men pga været

Svar fra DY:
Norwegian Hei ,

Ved forsinkelse har du krav på forpleining HVIS forsinkelsen er lenger enn to timer.
Vi har gitt informasjon til alle flyplassene, om å følge denne regelen.
http://www.norwegian.no/​kundeservice/​Reiseinformasjon/​uregelmessigheter/​forsinkelser/

Om handling ikke gir deg matkuppong, anbefaler jeg deg å be dem ringe Norwegian. /PE

Hmmm, den er litt verre. I og med at værgudene står ansvarlig for dette kaoset så.... nei du, jeg skal ikke si noe for sikkert, det er kanskje 2 år siden jeg satt og finleste den loven og forordningen.

Fant denne Polaris, tror faren din skal omfattes av teksten.

Forsinkelser

Punktlighet er viktig for våre kunder, og Norwegian jobber hardt for å forsikre seg om at selskapets fly går på rute. Likevel er det noen ganger uunngåelig at det oppstår forsinkelser.

Ved forsinkelse har du krav på forpleining hvis forsinkelsen er lenger enn to timer på reise inntil 1500 kilometer eller lenger enn tre timer på reise mellom 1500 og 3500 kilometer. Det vil si måltider i rimelig forhold til ventetid, overnatting hvis ny reise tilbys neste dag (nødvendig transport mellom lufthavnen og overnattingsstedet), to telefonsamtaler, teleks- eller telefaksbeskjeder, eller e-post. Måltider vil ikke bli tilbudt i de tilfeller dette medfører en ytterligere forsinkelse av avgangen.

Hvis forsinkelsen er lenger enn fem timer og du ikke ønsker å benytte reisen, vil Norwegian gjøre sitt ytterste for å tilby deg alternativ avgang på Norwegian sine ruter uten kostnad for deg. Du kan også omrute reisen til senere avgang med Norwegian på annet tidspunkt inntil 14 dager etter opprinnelig avreise, dersom det er ledige plasser. I tilfeller hvor hensikten ved din reise bortfaller kan du kansellere reisen og søke refusjon av den berørte strekning, og eventuelt retur reise.

Ser ut som DY har gitt litt motstridene opplysninger til forskjellige pax, men nå har de tydeligvis tatt tak i saken

Det er fremdeles litt forskjellig praksis ut å går blandt de ansatte/flyselskap. Dette er noe som henger igjen fra gamle dager og jeg har sett at noen fremdeles bruker denne regelen, uavhengig av selskap, det er mer snakk om å treffe "feil" person der og da.

Det er fremdeles litt forskjellig praksis ut å går blandt de ansatte/flyselskap. Dette er noe som henger igjen fra gamle dager og jeg har sett at noen fremdeles bruker denne regelen, uavhengig av selskap, det er mer snakk om å treffe "feil" person der og da.

Ja tydeligvis er det noen som gjør ting fortere og annerledes. Men slik som bransjen er i dag så har man vel mere igjen for å gjøre ting man egentlig ikke MÅ, enn å følge regelverket slavisk.
Fornøyde kunder kommer gjerne tilbake ;)

Ja tydeligvis er det noen som gjør ting fortere og annerledes. Men slik som bransjen er i dag så har man vel mere igjen for å gjøre ting man egentlig ikke MÅ, enn å følge regelverket slavisk.
Fornøyde kunder kommer gjerne tilbake ;)

Helt klart. Det er bestandig en balansegang det der. Gir man mer en det man må så for du fornøyde kunder denne gangen men om de samme kunder står med samme problem neste gang så er det lille ekstra du ga sist plutselig blitt et krav. Jeg har selv stått midt opp i denne problemstilling noen ganger. Men det gjaldt andre selskap en SK eller DY. Det var også da at jeg opplevde at regelverket ble tolket på forskjellige måter av forskjellige folk. Det er mange i bransjen som ikke har satt seg godt inn i regelverket og tar fra tid til annen feil beslutning av den grunn.

Utfra værmeldingene for tirsdag ser det ikke så himla bra ut med nedbør og null grader på Gardermoen. Bare å krysse fingrene og håpe det går på et vis.

Pappan min fikk etter 11 timers køståing på GM; hotell, middag og flight Oslo-Tenerife-Las Palmas (noe lokaltrafikk med Dash 8 sa han) hos Norwegian. LPA flighten i morgen var selvsagt full.. Bra at norwegian bruker andre selskaper for å få passasjerene sine fram :)

Pappan min fikk etter 11 timers køståing på GM; hotell, middag og flight Oslo-Tenerife-Las Palmas (noe lokaltrafikk med Dash 8 sa han) hos Norwegian. LPA flighten i morgen var selvsagt full.. Bra at norwegian bruker andre selskaper for å få passasjerene sine fram :)

Bra at det ordnet seg. Han skal nok fly Binter Canarias fra TFS til LPA. Er rimelig ordnindgs på dem.

Er det noen som vet hvorfor SAS kanselerer så mange flere avganger enn DY? I dag hadde SAS 51 kanselerte, mot DY sine 20 kanselerte avganger fra OSL.

Er det noen som vet hvorfor SAS kanselerer så mange flere avganger enn DY? I dag hadde SAS 51 kanselerte, mot DY sine 20 kanselerte avganger fra OSL.

Tror ikke alle systemer er helt ajour. Iflg. wideroe.no har SAS 53 kansellerte, men minst en flight står både som kansellert og avreist. På norwegian.no er det pt. 28 kansellerte. Ja, det er stor forskjell, spørsmålet er vel heller hvor mange passasjerer som ble sittende værfast i kveld.

Det var godt å høre. Norwegian bruker selv Binter til paxing så det er sikkert din far skal fly med også. De har ATR72, helt ok fly, musikk under take off og man får en liten sjokolade og et glass vann. :)

Ruskevær på TRD..

Så nettop SK380 foreta en aborted landing og hadde en festlig landing med WF709 for litt siden...
Med denne forsinkelsen skal det holde hardt med å rekke SVG flighten min...

Menmen, that's life...

Da ble det vinter på Sola også. i følge sikre kilder "snør det bare som f..." der ute. KL1203, SK4035 og DY538 ligger i holding (og en til er på vei fra OSL).

Ser ut som de prøver seg nå .. KLM ser ut til å ligge først.

Ser ut som at alle kom seg greit ned .. måtte sikkert bare vente på brøyting.

Ser ut som at alle kom seg greit ned .. måtte sikkert bare vente på brøyting.

Jada. Det var bare brøytinga som tok litt tid. Men det er jo helt normalt med sånn et vær. Litt forsinkelse må man regne med.

Nå er det brøyting på Sola igjen. Åpner ikke før kl. 1900 ifølge Avinor.

Back