Avinor Avinor med nye websider

Discus

Galley Slave
Medlem
Ser ut som Avinor har bygget om litt på websidene sine.

Nå har filtreringen på ankomst/avgang (hvertfall her) blitt helt koko. Om man søker på en destinasjon så kommer den opp på toppen og så kommer det en drøss med andre avganger litt tilfeldig nedover 🤔

1757502222113.webp

Destinasjoner/Flytider (fram i tid) er iallfall blitt helt forferdelig dårlig og ikke brukervennlig.
Etter min mening har Avinor.no blitt dårligere og dårligere for hver eneste oppdatering/oppgradering de har fått opp igjennom årene.

Ved et første øyeblikk (så kun på OSL) synes jeg at designet og lesbarheten er bra og den nye avg/ank tavlen ser bra ut selv om jeg ser andre har nevnt at filteret ikke er helt bra.
Men jeg synes det er et par mangler/ ting som bør forbedres:
Mer detaljert info på avgang/ ankomst tavlen som f.eks hvor flyet kommer fra (ved avgang), forsinkelse årsak, registrering, flyets operatør (som ikke nødvendigvis er det man tror), link til FR24.
Direkteruter (rutetider) viser nå kun utgående, men ikke retur. Og gjerne med en link (på hver flygning) til flyselskapets hjemmeside (lettere å booke billetter).
Kontaktinformasjon til flyselskapene inkl hvem som er ground handler og innsjekking (områder, når åpner/ stenger innsjekk). Det kan være nyttig ved lost baggage og dersom man trenger assistanse.
Terminal kart både digitalt og gammel dags med PDF. Dem digitale kan kobles med og vise hvor de ulike tingene ligger, slik blant annet AMS, FRA, LHR og andre flyplasser gjør.
Bedre informasjon på ting som ikke har med selve flygningen og shopping/ spisesteder.
Bedre informasjon om transport til og fra flyplassen, ikke bare henvisning til transportselskapenes hjemmeside, Viktig for turister og ikke- lokal kjente.
Info om selve flyplassen. F.eks info om ledelse, naboinfo, utbygging/ strategier, rapporter, egne nyhetssider for flyplassen.

Flere av disse punktene bør være felles for de største flyplassene: OSL, BGO, TRD, SVG, TOS.
Men jeg håper/ regner med at alt ikke er på plass enda.

Noe positivt som jeg la merke på OSL sine sider er at de har en egen flyspotter seksjon (håper det utvides til andre storflyplasser). Siden er enda ganske sparsomt med info men viser til et par spotterplasser. Her burde dem ha lagt til et områdekart (med spotterplasser), hvilke rullebaner som er i bruk og flyrettning, dronekart og regler for både spotting og dronebruk.

Back