Kunde som klaget: Nå fikk jeg svar fra en av norwegian ansatte at norwegian ikke gir mat for det ikke er deres skylf, men pga været
Norwegian Hei ,
Ved forsinkelse har du krav på forpleining HVIS forsinkelsen er lenger enn to timer.
Vi har gitt informasjon til alle flyplassene, om å følge denne regelen.
http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/uregelmessigheter/forsinkelser/
Om handling ikke gir deg matkuppong, anbefaler jeg deg å be dem ringe Norwegian. /PE
Enn om det ikke er plass i morgen da? Og får han hotell til i morgen?
Enn om det ikke er plass i morgen da? Og får han hotell til i morgen?
Forsinkelser
Punktlighet er viktig for våre kunder, og Norwegian jobber hardt for å forsikre seg om at selskapets fly går på rute. Likevel er det noen ganger uunngåelig at det oppstår forsinkelser.
Ved forsinkelse har du krav på forpleining hvis forsinkelsen er lenger enn to timer på reise inntil 1500 kilometer eller lenger enn tre timer på reise mellom 1500 og 3500 kilometer. Det vil si måltider i rimelig forhold til ventetid, overnatting hvis ny reise tilbys neste dag (nødvendig transport mellom lufthavnen og overnattingsstedet), to telefonsamtaler, teleks- eller telefaksbeskjeder, eller e-post. Måltider vil ikke bli tilbudt i de tilfeller dette medfører en ytterligere forsinkelse av avgangen.
Hvis forsinkelsen er lenger enn fem timer og du ikke ønsker å benytte reisen, vil Norwegian gjøre sitt ytterste for å tilby deg alternativ avgang på Norwegian sine ruter uten kostnad for deg. Du kan også omrute reisen til senere avgang med Norwegian på annet tidspunkt inntil 14 dager etter opprinnelig avreise, dersom det er ledige plasser. I tilfeller hvor hensikten ved din reise bortfaller kan du kansellere reisen og søke refusjon av den berørte strekning, og eventuelt retur reise.
Ser ut som DY har gitt litt motstridene opplysninger til forskjellige pax, men nå har de tydeligvis tatt tak i saken
Det er fremdeles litt forskjellig praksis ut å går blandt de ansatte/flyselskap. Dette er noe som henger igjen fra gamle dager og jeg har sett at noen fremdeles bruker denne regelen, uavhengig av selskap, det er mer snakk om å treffe "feil" person der og da.
Ja tydeligvis er det noen som gjør ting fortere og annerledes. Men slik som bransjen er i dag så har man vel mere igjen for å gjøre ting man egentlig ikke MÅ, enn å følge regelverket slavisk.
Fornøyde kunder kommer gjerne tilbake![]()
Pappan min fikk etter 11 timers køståing på GM; hotell, middag og flight Oslo-Tenerife-Las Palmas (noe lokaltrafikk med Dash 8 sa han) hos Norwegian. LPA flighten i morgen var selvsagt full.. Bra at norwegian bruker andre selskaper for å få passasjerene sine fram![]()
Er det noen som vet hvorfor SAS kanselerer så mange flere avganger enn DY? I dag hadde SAS 51 kanselerte, mot DY sine 20 kanselerte avganger fra OSL.
Pappan min fikk etter 11 timers køståing på GM; hotell, middag og flight Oslo-Tenerife-Las Palmas (noe lokaltrafikk med Dash 8 sa han) hos Norwegian. LPA flighten i morgen var selvsagt full.. Bra at norwegian bruker andre selskaper for å få passasjerene sine fram![]()
Ser ut som at alle kom seg greit ned .. måtte sikkert bare vente på brøyting.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.