Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Er det nok tid i Nice med 55 minutter mellom ankomst og avgang?
Det skal holde fint med 55 minutter. Tilfeldighetene har ført til at jeg ofte har hatt bussgate når jeg har ankommet med Norwegian, men kun en gang når jeg har reist derfra. Aldri bussgate med SAS. Bussgate eller ikke. Dersom du har boardingcard hjemmefra er det bare å svinge til høyre med det samme du kommer inn i ankomsthallen etter du har passert tollen. Rett fram og opp et lite nivå og inn i innsjekkingsområdet. Når du komer til en stor trapp er det 90 grader tiL høyre og opp.Der ligger sikkerhetskontrollen. Har ikke hatt lang kø der. Den pleier å være i innsjekkingsskrankene. Tror det er en fastrack helt til høyre i sikkerhetskontrollen. Blir vinket dit noen ganger når det er for mye kø i den vanlige. Har ikke hatt rettigheter der så jeg har ikke sjekket. Etter sikkerhetskontrollen er du i gateområdet. Tror NCE egner seg godt ut ifra det jeg vet.

Så vidt jeg har forstått er Fast Track for de som reiser fra Nce mer enn 10 ganger pr år, et slags fordelsprogram flyplassen har. Barnefamilier sendes også dit. Bare to sluser der, så usikker på hvor "fast" den er.

Dette er svært ukjent terreng for meg, så unnskyld hvis dette er helt feil. Men jeg satt her og søkte litt, og fant en tight OSL-CPH-MAD-CPH-OSL onsdag om to uker, til 2467 i Plus. EBB 10.000 poeng, altså mer enn 4 poeng pr. krone. Det frister, men tror ikke jeg debuterer på en så tight avgang (50 min. mellom ankomst og avgang MAD). Er ikke det egentlig et godt MR?

Attachments

• OSL-CPH-MAD-CPH-OSL.jpg
    OSL-CPH-MAD-CPH-OSL.jpg
    30.9 KB · Views: 834

Dette er svært ukjent terreng for meg, så unnskyld hvis dette er helt feil. Men jeg satt her og søkte litt, og fant en tight OSL-CPH-MAD-CPH-OSL onsdag om to uker, til 2467 i Plus. EBB 10.000 poeng, altså mer enn 4 poeng pr. krone. Det frister, men tror ikke jeg debuterer på en så tight avgang (50 min. mellom ankomst og avgang MAD). Er ikke det egentlig et godt MR?

Dette er en helt grei pris.
50 min. er ingen problem på MAD.

Du går ut av gaten, tar en 180, og boarder. Gjort på snaue 4 minutter.

Det går ikke ann å ikke rekke flighten i MAD. Av den enkle grunn at du som passasjer MÅ av flyet før de kan boarde de som skal tilbake, og der er allerede du siden du kommer rett til gaten når du går av flyet.

Hang meg på den gitt... ;) 5 EB-poeng per kr var for godt til å takke nei. Nå venter man bare spent på om SAS slipper nyheter om Eurobonus 2.0 og nytt nivå i morgen.

Jeg var på MR i går med BGO-CPH-MAD-CPG-BGO, og 50 minutter er helt grei. Du kommer rett ut ved gaten når du går av flyet og du skal jo tilbake til CPH med samme fly. Jeg landet til og med 30 minutter tidligere (Skulle lande 12:10, landet 11:40) og hadde sikkert en time hvor jeg bare gikk rundt, fikk meg litt mat og handlet litt.

c75b0d2259804df6f79db0924d4a7581.png

Her kom jeg ut, og her boardet jeg inn.

Last edited:

Hang meg på den gitt... ;) 5 EB-poeng per kr var for godt til å takke nei. Nå venter man bare spent på om SAS slipper nyheter om Eurobonus 2.0 og nytt nivå i morgen.
Ikke umulig at jeg også hiver meg med. Må en tur i tenkeboksen først.

Ikke umulig at jeg også hiver meg med. Må en tur i tenkeboksen først.

Får mer valuta for pengene med å fly t/r MAD enn å kjøpe 14 000 ekstrapoeng innen EB-poengtilbudet utløper i dag...

Hvordan blir det om man kjøper SAS plus på en codeshare som Lufthansa flyver?

Som Eriksan skrev i en annen tråd:

SAS marketing klasse (SAS code-share og LH operating) C, D, J, Z, Y og S mappes til Lufthansa business class, mens SAS marketing klasse B, P og A mappes til Lufthansa economy.

Så billige Plus billetter blir economy, dyre business

Hmm, og hvordan finner jeg ut hva som kvalifiseres som billige og dyre? Ser spesifikt på reise MAD-BGO onsdag 20/27.11....

Som Eriksan skrev i en annen tråd:

Så billige Plus billetter blir economy, dyre business

Hvordan vet man hvilke bokstaver som mapper mot hvilket varelager ifm endring av billetter og kostnad ved endring?

Får mer valuta for pengene med å fly t/r MAD enn å kjøpe 14 000 ekstrapoeng innen EB-poengtilbudet utløper i dag...

Ja, jeg blir med. Har en haug med avspasseringstimer som strykes ved årsskiftet om jeg ikke tar de ut før den tid, og da kan jeg like gjerne bruke noen av de på noe fornuftig :)

I'm in. Men vå evnte til nyåret, har ikke tid før.. tenker sent januar eller noe

Back