Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Kr 3 797,- For BGO-CPH-MAD-CPH-BGO i morgen i SAS plus.

EBB: 2.63 poeng per krone
EBS: 3,02 poeng per krone
EBG: 3,29 peong per krone

Frister. Gir også "gratis" lounge på CPH, selv om jeg bare er EBS.

Man har jo OSL-CPH-NCE-CPH-OSL i januar for 2733 kroner fredag 10 januar.
Gir 10k Eurobonus om man er gull, 8k om basic.
Om man har mulighet for overnatting til mandag går prisen ytterlige ned.

Fra tråden om destisjoner for MR:

"NCE: Her må man ut gjennom sikkerhetskontrollen. Tar tid. Pt er det også ombygging på flyplassen og anbefales å sette av litt ekstra tid."

50 minutters turnaround på fredag høres litt lite ut, egentlig?

Fra tråden om destisjoner for MR:

"NCE: Her må man ut gjennom sikkerhetskontrollen. Tar tid. Pt er det også ombygging på flyplassen og anbefales å sette av litt ekstra tid."

50 minutters turnaround på fredag høres litt lite ut, egentlig?

Får man kjøpt billetten gjennomgående, og ikke har noe tidskritisk på lørdagen, er det vel bare å kjøre på :)

Får man kjøpt billetten gjennomgående, og ikke har noe tidskritisk på lørdagen, er det vel bare å kjøre på :)
Er det gjennomgående når det er bestilt tur/retur? Det er neppe en helt vanlig problemstilling, og å argumentere med at returen er en connection virker noe tynt.

Men man skal jo stort sett alltid tilbake med samme maskin på slike turer, og det burde eliminere de fleste problemer.

Går jo som oftest greit ettersom det er samme maskin, men bussgate + lang kø i security KAN føre til problemer. Hadde en litt tight connection der selv.

Er det gjennomgående når det er bestilt tur/retur? Det er neppe en helt vanlig problemstilling, og å argumentere med at returen er en connection virker noe tynt.

Men man skal jo stort sett alltid tilbake med samme maskin på slike turer, og det burde eliminere de fleste problemer.

Det er en connection. Bruker alltid å ha en papirbillett i sekken/jakkelumma i tillfelle mobilen konker når jeg er ute på MR, og der står alle reisene for dagen på samme billett. Du får heller ikke booket reisen om det er for tight med tid mellom ankomst og avgang.

Problemet er jo det at det fortsatt er fare for å ikke rekke den - uavhengig om jeg får annen retur gratis eller ikke så er jeg ikke interessert i en for lang MR... :)

Det er en connection. Bruker alltid å ha en papirbillett i sekken/jakkelumma i tillfelle mobilen konker når jeg er ute på MR, og der står alle reisene for dagen på samme billett. Du får heller ikke booket reisen om det er for tight med tid mellom ankomst og avgang.

Problemet er jo det at det fortsatt er fare for å ikke rekke den - uavhengig om jeg får annen retur gratis eller ikke så er jeg ikke interessert i en for lang MR... :)

Svettet litt i NCE da jeg trodde mobilboardingkortet streika, men fant det heldigvis. Det går ganske fint det der egentlig, men security er som sagt mulig flaksehals. Likevel en billig MR run.

Jeg har hatt 2 turer t/r NCE på lørdager via CPH fra OSL, ingen problemer. Reiser man i Plus og går av nesten først, tar det ikke lang tid før man er tilbake i avgangshallen. I går brukte jeg 15 minutter, fra jeg gikk av flyet, til jeg var tilbake. Det var forresten også 3 andre om bord på Plus, og purseren syntes dette var veldig 'festlig', de 3 andre reiste t/r BGO. Begge gangene har maskinen parkert ved airbridge.

Jeg har hatt 2 turer t/r NCE på lørdager via CPH fra OSL, ingen problemer. Reiser man i Plus og går av nesten først, tar det ikke lang tid før man er tilbake i avgangshallen. I går brukte jeg 15 minutter, fra jeg gikk av flyet, til jeg var tilbake. Det var forresten også 3 andre om bord på Plus, og purseren syntes dette var veldig 'festlig', de 3 andre reiste t/r BGO. Begge gangene har maskinen parkert ved airbridge.

Lørdager er vel uansett en rolig dag overalt i Europa, men NCE funka det også på en fredag og jeg ville ikke fraråde noen fra å gjøre det som en mileagerun i og med at det er noe av det billigste man kommer over i Plus.

Etter å ha fulgt med på diskusjoner rundt milage-runs og "fast-track" med beundrende øyene hele høsten har jeg nå booket min aller først milage-run. Synes jeg fikk til et bra tilbud :-)

TRD-OSL-BCN-OSL-TRD i Plus til 2732kr 6. februar. Dette gir 10 000 poeng, noen som igjen gir:
EBB: 3,66 p/kr
EBS: 4,21 p/kr
EBG: 4,58 p/kr

Etter hva jeg har forstått av de erfarne runnerene så burde 50 min på BCN holde lenge.

I mai kan en få prisen til 2315 t/r, noe som gir 5,4 for EBG.

Veeeel, om det er en Milage Run-klassifisering er jeg usikker på men, uansett:

17 Jan TRD-EWR
19 Jan EWR-TRD

Pris: Kr 5439,-

Hauger med bonuspoeng som EBG, og i tillegg triple poeng på gårsdagens julekalender.. :)

Optiontown til Plus er også forsøkt, noe som vil øke inntjeningen betraktelig!

Kim

Jeg har lest og lært her i forumet den siste uken. Vil gjerne beholde min EBG-status, opptjening ut mai 2014. Netopp bestilt en kjapp langhelgtur til Alicante i januar. Gjør jo ikke noe om jeg får litt vintersol med på kjøpet.

9.januar:
OSL - ALC Sas plus, sete 2F
12.januar:
ALC - OSL Sas plus, sete 2F

Totalpris nok 2021,-
Gir 10.000 poeng

Har jeg lært fort, eller? ;-)

Alicante er ukjent terreng for meg, så kom gjerne med tips. Har tenkt å bo sentralt, i det gamle sentrum. Ser ut til å være meget greie priser på overnatting.

Heisann,jeg er sølvmedlem og trenger 11.000 poeng før den 31.03.14 for og få gullkort.
Noen her som har noen tips til et par poeng innbringende reiser i februar, f.eks?

På forhånd mange takk!

Om du skriver litt hvor i landet du bor (flyplass) så er det lettere å hjelpe.

Heisann,jeg er sølvmedlem og trenger 11.000 poeng før den 31.03.14 for og få gullkort.
Noen her som har noen tips til et par poeng innbringende reiser i februar, f.eks?

På forhånd mange takk!

På dagstur så finner jeg OSL-ALC i Plus til 1760 kr 1, 2, 9 og 21 feb. Det gir 8000 poeng før sølv/gull bonus....

Eller så finner jeg OSL-CPH-PMI-CPH-OSL i Plus til 2340NOK den 5 feb. Det skulle gi deg 10 000 poeng før EBS/EBG bonus. Og siden du er minst EBS skulle den turen alene gi deg nok til EBG.

Se her ja! :-) mange takk for svar! Da får jg bare hive meg rundt og booke!

På dagstur så finner jeg OSL-ALC i Plus til 1760 kr 1, 2, 9 og 21 feb. Det gir 8000 poeng før sølv/gull bonus....

det burde jo være en mulighet for ett flyprat mini-do igjen 1 feb som vi hadde ifjor ;)

Back