Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Er det mulig å bli med samme fly man kom med i Rørvik? (Reiser 15 min etter det har landet)
Lurer på å ta en avstikker ut dit fra TRD da jeg skal på « mileagerun» senere denne måneden.. :)

Sjekk inn på appen, så snakker du med bakkepersonalet eller flyvertinna når du lander. Da kan du enten få bli ombord siden det er så kort bakkestopp, eller så slipper de deg inn i venterommet.

Men du vet du ikke får opptjening på anbudsruter .. ?

Sjekk inn på appen, så snakker du med bakkepersonalet eller flyvertinna når du lander. Da kan du enten få bli ombord siden det er så kort bakkestopp, eller så slipper de deg inn i venterommet.

Men du vet du ikke får opptjening på anbudsruter .. ?

Ja det veit eg, hadde berre en lang morgen i TRD uten noen plan.
Kanskje feil tråd, men denne reisen er i samanheng med en større milagerun nordover, takk for veldig raskt svar :)

Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Spørsmål om effektiv Milerun fra SVG.

Har en kompis som må ha minst 9000 poeng innen 1 måned. Vi har sett for oss 14-15 Oktober og Kunne tenkt oss en stopp i Loungen i OSL.
T/R SVG

Hvordan bestilles det på en grei måte? I flere bestillinger via sas.no?

Eller via telefon?

Tenkte på SVG-TRD-OSL-SVG i plus
Tror dete det går?

Spørsmål om effektiv Milerun fra SVG.

Har en kompis som må ha minst 9000 poeng innen 1 måned. Vi har sett for oss 14-15 Oktober og Kunne tenkt oss en stopp i Loungen i OSL.

T/R SVG

Hvordan bestilles det på en grei måte? I flere bestillinger via sas.no?

Eller via telefon?

Tenkte på SVG-TRD-OSL-SVG i plus

Tror dete det går?
Du er klar over at det er 4x kampanje for tiden? Du skal ikke langt i Plus nå for å få 9k poeng. Bestilte nettopp T/R LAX i november i Plus, og det gir 54k statuspoeng!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Ja det var den kampanjen vi ønsket å benytte oss av.

(Det gjør ikke så mye om vi får mer enn 9000 poeng :-) )men jeg tenkte å høre her inne om noen såg noe bra routinger de datoene.
Det er så mye erfarne og flinke folk her som har noen søkemotorer som ikkje jeg har tilgang til :-)

Vi må forøvri holde oss innenlands.

Takk Twin Otter!

Ja det vel slik at ARN og CPH er ute av ball gamet siden det mangler litt vaksiner for å reise dit :-/

Ja det vel slik at ARN og CPH er ute av ball gamet siden det mangler litt vaksiner for å reise dit :-/

Kan du i praksis Milage Run'e nesten noen plass uten at det blir svært komplisert uten vaksiner da? Du rekker jo uansett å vaksinere deg innen kampanjens utløp.

Hvordan er muligheten for en Milagerun tur/retur LHR samme dag, med tanke på de nye innreisereglene som trer i kraft 4.okt. Slipper man tenke på dag 2 test hvis man kun oppholder seg på flyplassen?

Hvordan er muligheten for en Milagerun tur/retur LHR samme dag, med tanke på de nye innreisereglene som trer i kraft 4.okt. Slipper man tenke på dag 2 test hvis man kun oppholder seg på flyplassen?

Info om transit:
https://www.gov.uk/guidance/coronav...nce-for-passengers#transiting-through-england

Husk at det er forskjell på om du går gjennom passkontrollen eller ikke ifht papirarbeid:

If you will be transiting landside through England you need to do the following when you complete your passenger locator form.

• select ‘Stay in the UK’ under the Your travel plans section
  • reply ‘I will be travelling for an exempt reason’ to the question about whether you are required to self-isolate on arrival
  • select the Exemption options, and then select ‘Transit Exemption’

Man slipper vel uansett dag 2 test etter 4 oktober

Man slipper vel uansett dag 2 test etter 4 oktober

Det er pre-departure testen man slipper som fullvaksinert. Man må fortsatt ta dag 2 test etter ankomst. Men det er ikke lengre krav om at det må være PCR, kan også være den billigere lateral flow typen.

If you are fully vaccinated
After you arrive in England you must take a COVID-19 test on or before day 2.

This applies if you’re fully vaccinated under either:

the UK vaccination programme
the UK vaccine programme overseas
an approved vaccination programme in Europe or the USA - not all are recognised in England

Manglende poeng til gull

Jeg mangler 11500 poeng til fortsatt være gull neste periode. Nåværende utgår 31.01.22. Noen som har gode forslag til milagerun hvor jeg oppnår dette i forhold til pris. Har meldt meg på SASkampanjen 4xstatuspoeng, men rotet meg ikke til å reise da muligheten var der tidligere før nedstengningene. Muligheter til å reise forutsetter jo også at det blir lempet på koronarestriksjonene før utgangen av januar. Har Amex og Sas master så der er det ikke noe mer å hente(32000poeng). Tilslutt ønsker jeg alle en riktig God Jul.

Re: Manglende poeng til gull

11k er ingenting, holder vel omtrent å fly OSL-TRD-BOO og tilbake i plus? 4x poeng også i januar med mindre de har endret noe. 25% på toppen om du er gull fra før.

Etter to års reisetørke har jeg nå booket en MR til LHR 25 januar. Slik jeg forstår reglene nå så trenger jeg ikke tenke på Covid-19 inn i UK (er fullvaksinert med 3 doser). Men - litt rusten i husken nå - er det utfordrende å ha kun 1 time på LHR før retur? Booket t/r med SAS, lander 1435 og retur er 1535. Må jeg gjennom security evt passkontroll (Terminal 2).

Etter to års reisetørke har jeg nå booket en MR til LHR 25 januar. Slik jeg forstår reglene nå så trenger jeg ikke tenke på Covid-19 inn i UK (er fullvaksinert med 3 doser). Men - litt rusten i husken nå - er det utfordrende å ha kun 1 time på LHR før retur? Booket t/r med SAS, lander 1435 og retur er 1535. Må jeg gjennom security evt passkontroll (Terminal 2).
Du må hvertfall gjennom transfer-security. Der må du vise boardingpass eller bookingbekreftelse. SAS har ikke betjent transfer-desk i T2 (det er bare en telefon der). Du må i gaten for å få boardingpass dersom du ikke har det. (Been there, done that)

Back