Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: MR-Run fast way to EBG

Er dette SK? De gir samme antall poeng i Business som i Plus, så du kan tjene samme antallet poeng hvis du allerede er EBG og flyr samme rute i Plus.

Kan det være at de kommer til å differensiere poengene på de nye sidene i tre klasser som før, altså øko, øko plus/premium øko og business, eller er det nedfelt i EB-regler at Plus og C skal gi det samme fremover? Veldig greit for oss om det siste er tilfelle altså :D Spesielt ved MR-Run mot det nye nivået som kommer.

Re: MR-Run fast way to EBG

Jeg synes i grunn det er hårreisende at det ikke er høyere opptjening i Business enn i Plus. Men jeg synes det er superfantastisk at det er dobbel opptjening i Plus sammenlignet med Go :D

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

20190d1380820916-sas-eurobonus-mileage-run-baspoaeng-trad-mr.png

Er mye ledig i desember - det der er en lørdag.

Kjapt spørsmål: Har en pågående MR på 6 t/r som gir bonus på 64K. Det skar seg slik at jeg midtveis mistet 2 t/r pga forsinkelser. Begynner å bli trangt med muligheter pga jobb. En variant er førstkommende lørdag hvor jeg kan ta OSL-CPH t/r og CPH-AAL t/r til kr 5200...Litt tight mellom avgangene, er det T1 på dansk innenriks?

Det er jo i meste laget, samtidig som det gir 12 poeng pr kr...kommentarer?

En variant er førstkommende lørdag hvor jeg kan ta OSL-CPH t/r og CPH-AAL t/r til kr 5200...Litt tight mellom avgangene, er det T1 på dansk innenriks?

Det er jo i meste laget, samtidig som det gir 12 poeng pr kr...kommentarer?
Ja, T1. I tillegg må du gjennom sikkerhetskontroll i AAL.

Ja, T1. I tillegg må du gjennom sikkerhetskontroll i AAL.

Ok, da blir det for mange risikofaktorer. Gikk jo på en smell tidligere i uken da jeg forsøkte å kombinere jobbtur og MR med tight connection. Ikke å anbefale.

Ok, da blir det for mange risikofaktorer. Gikk jo på en smell tidligere i uken da jeg forsøkte å kombinere jobbtur og MR med tight connection. Ikke å anbefale.
AAL går med mindre du har skikkelig uflaks, men litt stress er det jo. Vi var flere som reiste CPH-AAL t/r MD80-helga. Det var 2 A320 som landa samtidig og skapte kø for å komme inn i ankomsthallen, så jeg hadde 15 minutter til flyet skulle gå da jeg kom til sikkerhetskontrollen.

AAL går med mindre du har skikkelig uflaks, men litt stress er det jo. Vi var flere som reiste CPH-AAL t/r MD80-helga. Det var 2 A320 som landa samtidig og skapte kø for å komme inn i ankomsthallen, så jeg hadde 15 minutter til flyet skulle gå da jeg kom til sikkerhetskontrollen.

Har bare 45 min mellom OSL-CPH og CPH-AAL også. Med litt forsinkelse ryker skjemaet. Må se på om jeg bare dropper ut av MR siden jeg ikke har noe tid. ev må jeg gjøre MR i slutten av mnd dagen etter 18t IC og det frister ikke så veldig.

OSL-AGP-OSL til 1146,- i øyeblikket på mange datoer i november med mulighet for retur med samme maskin. Gir 4000 poeng eksl. statusbonus. Lang flytid, dog, men et greit alternativ om man absolutt trenger poengene.

Tur/retur i WrapClass2E (Plus) gir dobbelt så mange poeng, men koster tre ganger så mye.

Liten update på min MR som gikk noe galt: Ifølge både kundeservice og SGS på OSL blir OSL-GOT/ARN-OSL regnet som 1 t/r pga forandringen er merket "missed connection". Da mistet jeg bare én t/r (ARN-GOT). Pga gullkortet behandlet de separate billetter som gjennomgående. Fikk en skjennepreken om at "billig kan bli veldig dyrt". Turte ikke å si at prisen ble den samme, men holdt på med bonus challenge :P

Foreløpig gir en SAS Plus-billett samme opptjening som Business på IC. Er det noen som har hørt noe om de kommer til å "degradere" Sas plus på poengopptjening, eller hever Business? Hva sier magefølelsen?

Jeg er ny her på forumet, så dette er mitt første forsøk på å poste her. Jeg har lest igjennom hele denne tråden og jeg lurer på hvorfor ingen nevner NCE. Det billigste jeg finner akkurat nå for MR er OSL-NCE-OSL samme dag i Plus. Kr 1.858.- som gir 6.000 poeng. Finner masse andre kombinasjoner via CPH som gir 8.000 poeng til ca 2.300.-. Har ikke sett noen andre destinasjoner som har så liten forskjell mellom Go og Plus.

Jeg er ny her på forumet, så dette er mitt første forsøk på å poste her. Jeg har lest igjennom hele denne tråden og jeg lurer på hvorfor ingen nevner NCE. Det billigste jeg finner akkurat nå for MR er OSL-NCE-OSL samme dag i Plus. Kr 1.858.- som gir 6.000 poeng. Finner masse andre kombinasjoner via CPH som gir 8.000 poeng til ca 2.300.-. Har ikke sett noen andre destinasjoner som har så liten forskjell mellom Go og Plus.

Hei og velkommen til Forumet!

SAS har hatt en kampanje hvor de satt ned prisen på Plus billetter fra Norge til Nice og Praha. Som du kanskje har sett har det vært en del aktivitet fra forummedlemmer som har tatt en challenge med SAS Eurobonus med 2 turer i Plus for å få gullkort. Så dette tilbudet har vært grovt utnyttet. Har selv vært 2 ganger i Nice, og med gullkort fra før og via OSL og CPH har det gitt 10000 kr hver gang for 2200 kr pr tur.

Men da jeg så på priser for neste måned, ser det for meg ut til at prisen er tilbake til normalen. Dvs laveste pris på ca 4000 kr t/r.

Regner med at noen forteller oss det dersom det oppdages at SAS setter ned plus prisen til andre destinasjoner også fremmover.

Men finder også gode tilbud fra CPH-MAD-CPH f.eks. 29.11 - frem og tilbage i Plus for 1.959 DKK og giver 8.000 point i Basis. Så nogle destinationer må stadigvæk mangle Plus kunder.

Skjønte det var for godt til å være sant. Har 10 turer i året OSL-NCE. Har stort sett flydd "Rødneser". I praksis 1000-1500 t/r. Ikke et vondt ord om dem fra meg. Har aldri vært noe tull, men det blir litt kjedelig med direkteflifght hver gang. Trodde nå at både EBG og wrap'en var sikra med SAS Plus.

Men finder også gode tilbud fra CPH-MAD-CPH f.eks. 29.11 - frem og tilbage i Plus for 1.959 DKK og giver 8.000 point i Basis. Så nogle destinationer må stadigvæk mangle Plus kunder.

Men fra Norge, koster samme billetten 7000 kr! Dessverre!

Men det kommer sikkert flere muligheter!

Er det nok tid i Nice med 55 minutter mellom ankomst og avgang?

Det har iallfall godt bra for alle som har prøvd den siste måneden, og det er en hel del. Tror vi kan slå fast at du skal ha usedvanlig uflaks om det ikke går, men det er mulig at en havner på bussgate. Vet ikke om noen har prøvd det her inne.

Jeg havnet på bussgate. Gikk fint, men kan gå dårlig om man opplever mye kø i sikkerhetskontrollen.

Back