Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Takk for gode tips! Hvordan er det best å sette opp slike reiser? Når jeg bestiller på SAS.no så får jeg kun direktereiser, men ønsker å sette opp en skikkelig rundreise ;-) Takk for svar!

Widerøe .....

Jeg har EBB i dag og jeg ser jo at poenggrensa øker til 50k. Hvordan skal man billigst mulig få EBG? Jeg kan fly på ungdomsbilletter som jo er en fordel. Mulig Aegean er et alternativ dersom det gir noe særlig uttelling hos SK da.Edit.
Ser jo at V gir 100% uttelling også hos Aegean så jeg har nok fasiten der :O Da kan dette lett bli gjort for en billig penge.

Last edited:

Jeg har EBB i dag og jeg ser jo at poenggrensa øker til 50k. Hvordan skal man billigst mulig få EBG? Jeg kan fly på ungdomsbilletter som jo er en fordel. Mulig Aegean er et alternativ dersom det gir noe særlig uttelling hos SK da.Edit.
Ser jo at V gir 100% uttelling også hos Aegean så jeg har nok fasiten der :O Da kan dette lett bli gjort for en billig penge.
Ja, nå gir absolutt alle SAS-bookingklasser 100% eller mer hos Aegean, tidligere gjaldt det ikke tilbudsprisene. Og de har minimum 600 miles per segment, mot 500 hos EB (til gjengjeld får man i en del tilfeller bedre uttelling med EB på mellomlange flighter). Se http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=113476

Du finner mange råd ved å lese gjennom denne tråden. BCN og MAD har vært gjengangere. Et annet tips kan være TRD-KEF t/r, som koster fra 3200,- i Plus og gir 8000 poeng (via OSL).

Tenker litt på en av disse om en måneds tid for å oppnå EBG.
Noen som kan gi tips om det kan bli knapp tid for turnaround? (50 min. for BCN / MAD).
På forhånd takk!

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

15:10 - 16:20 SK1471 Oslo - København (Terminal 3)
22:50 - 15:20 SK973 København (Terminal 3) - Bangkok

00:25 - 06:25 SK972 Bangkok - København (Terminal 3)
08:10 - 09:25 SK1462 København (Terminal 3) - Oslo

ca NOK 18 000 i Business Saver = 29 500 poeng

Tenker litt på en av disse om en måneds tid for å oppnå EBG.
Noen som kan gi tips om det kan bli knapp tid for turnaround? (50 min. for BCN / MAD).
På forhånd takk!

Les litt i tråden her. Er nok av folk som har tatt disse rutene.

15:10 - 16:20 SK1471 Oslo - København (Terminal 3)
22:50 - 15:20 SK973 København (Terminal 3) - Bangkok

00:25 - 06:25 SK972 Bangkok - København (Terminal 3)
08:10 - 09:25 SK1462 København (Terminal 3) - Oslo

ca NOK 18 000 i Business Saver = 29 500 poeng

Som rent milagerun er business bortkasta penger siden PLUS gir samme poengsum til en mindre pris.
Kan i så måte anbefaler OSL - CPH - NRT t/r til 15625 NOK i PLUS som gir 31000 poeng som EBG

Og det er heller ikke spesielt bra mtp krone pr poeng :) BCN,REY og MAD er alle tilgjengelig for mye mindre summer, men krever selvsagt flere turer.

Hehe litt kjapp der, skulle selvsagt være KEF.

Nei, det er jeg fullt klar over. Var mer nevnt som et alternativ på et mer "behagelig" longhaul alternativ :)
Hadde forøvrig en tur i begynnelsen av august OSL - BCN - BGO - OSL (retur i pluss) som gav greie 8750 poeng som EBG for 2600,- NOK

Snuser på Alicante 26 okt. Lang stopp i ALC og nattstopp i CPH. Rekker muligens en innenrikstur ex ALC mens jeg er der nede?

08:00 - 11:30 SK4657 Stavanger - Alicante
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Boeing 737-800 (Winglets)

20:40 - 00:05 SK2814 Alicante - København (Terminal 3)
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Airbus Industrie A320-100/200

Mellomlanding i: København 8:00

08:05 - 09:20 SK1870 København (Terminal 3) - Stavanger
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Canadair Regional Jet 900

Kostnad: 1631 NOK. Som EBS vil jeg tjene 5175 poeng på denne. Verdt å hive seg på denne?

Twn Otter: Hvorfor kjører du ikke en tur/retur Malaga i SAS Plus direkte fra Stavanger:-)? Ekstremt effektivt og maaaasse poeng på en gang! Transfer i Malaga tar for øvrig tre minutter, maks.
3430 kroner og du får 9200 poeng som sølvmedlem på kjøpet.

Last edited:

Twn Otter: Hvorfor kjører du ikke en tur/retur Malaga i SAS Plus direkte fra Stavanger:-)? Ekstremt effektivt og maaaasse poeng på en gang! Transfer i Malaga tar for øvrig tre minutter, maks.
3430 kroner og du får 9200 poeng som sølvmedlem på kjøpet.

Det hadde vært kjekt det. Men hadde blitt 1800.- dyrere en turen til Alicante. I tillegg er jeg ikke bare ute etter poeng. Men også segments...

Jeg skjønner:-) Bør iallfall være gunstige muligheter til Milage Run på disse Spania-rutene nå på høst-og vinterstid.

MR-Run fast way to EBG

Hei,

Kom over en mulig link til raske poeng.

OSL-SVG-CPH-SFO-CPH-SVG-OSL denne gir ca 35000 poeng i Z-klasse, og koster rett under NOK 19 000 i februar.

Da er man "godt" over halvveis.

Re: MR-Run fast way to EBG

Er dette SK? De gir samme antall poeng i Business som i Plus, så du kan tjene samme antallet poeng hvis du allerede er EBG og flyr samme rute i Plus.

Back