Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

det burde jo være en mulighet for ett flyprat mini-do igjen 1 feb som vi hadde ifjor ;)

Niende feb. hadde passet bedre for meg hvis jeg fant lignende priser fra Stavanger....

det burde jo være en mulighet for ett flyprat mini-do igjen 1 feb som vi hadde ifjor ;)

Søndag 19. januar skal meg og Fly Med Oss på mini-DO på OSL-ALC-OSL. 1790,- t/r. Bare å hive seg på! :)

Søndag 19. januar skal meg og Fly Med Oss på mini-DO på OSL-ALC-OSL. 1790,- t/r. Bare å hive seg på! :)

Ja, kom, bli med :) Prisen er i Plus. Vi skal se om vi klare å tømme flyet for musserende vin :up:

Hei, vi er to som skal på MR TRD-OSL-ALC tur/retur 18.01, kanskje flere har lyst til å være med?

Jeg har et par spørsmål til dere som er erfaren på dette:

1. Priser: Jeg ser dere finner priser på MR som er langt hyggeligere enn det jeg finner, det dere får i Plus får jeg i Go. Bruker dere noen verktøy annet enn sas.no under planlegging og booking?

2. Spesielle behov: Jeg har behov for assistanse til setet (WCHC) da jeg har en funksjonshemming. Vil dette kunne by på utfordringer om jeg f.eks. vil ta en tur til NCE t/r samme dag?

Har bestilt en dagstur til ALC 8.mars fra SVG for bare 1772 kr i SAS Plus klassen. Flyr direkte til ALC om morgenen og flyr direkte hjem fra ALC til SVG om kvelden. Folk sier at det holder med en dagstur til ALC allikevel. Andre som har lyst til å joine meg til ALC 8.mars, fra SVG (eller fra et annet sted i landet)?

Last edited:

Kan anbefale MAD som reisemål hvis man flyr i Plus. Betalte 2400 og et eller annet, 12500 poeng. Kom inn 10m fra trappa opp til loungen, og kunne sitte og følge med på boardingen slik at man kunne gå sist ombord.
Mye bedre enn f.eks. Nice.
Ulempen er at det er tidlig avreise fra OSL og det blir en lang dag på reisefot, dessuten kan transfer på CPH være rimelig kjipt dersom man er uheldig med inn/ut gate.

Last edited:

Finner ingenting fra Bergen (eller Oslo) t/r Alicante for under 3k i plus Jan - Mar, jeg?

Hmmmm. I går ettermiddag fant jeg mange datoer med OSL-ALC-OSL for ca 1700 i plus. Nå nada. Tydeligvis er det noe som har skjedd i kulissene. Synd. Hadde tenkt å booke i dag. Regner med at jeg drar i gang noe spennende etter nyttår da, SAS har vel nyttårssalg, og vi kan nok få til noe ala det vi gjorde 1 feb i år :)

1. Priser: Jeg ser dere finner priser på MR som er langt hyggeligere enn det jeg finner, det dere får i Plus får jeg i Go. Bruker dere noen verktøy annet enn sas.no under planlegging og booking?

2. Spesielle behov: Jeg har behov for assistanse til setet (WCHC) da jeg har en funksjonshemming. Vil dette kunne by på utfordringer om jeg f.eks. vil ta en tur til NCE t/r samme dag?

1. Det er noen dager plus er veldig billig, men ikke ofte. Det er bare å søke ulike datoer å se.

2. Hadde ikke turt å satse på samme fly tilbake om en trenger assistanse. "Hjelperne" kommer vel ikke inn i flyet før de andre passasjerene er ute og bare det kan jo ta ti minutter.

Jeg bruker kun SAS.no eller via app'en. Månedsvisning på websiden er ganske grei å bruke. Da luker du lett ut de rimeligste flightene....

Mange turer AES-GZP-AES i sommer for rundt 2500,- i plus..
12500 poeng som gull

1. Det er noen dager plus er veldig billig, men ikke ofte. Det er bare å søke ulike datoer å se.

2. Hadde ikke turt å satse på samme fly tilbake om en trenger assistanse. "Hjelperne" kommer vel ikke inn i flyet før de andre passasjerene er ute og bare det kan jo ta ti minutter.

Men så er det vel ingen som kommer om bord før HC er plassert om bord. De to gangene jeg har gjort en slik rundtur ( lørdager) hadde vi veldig god tid før boarding startet igjen, og det var ingen kø å snakke om i Security.

Mange turer AES-GZP-AES i sommer for rundt 2500,- i plus..
12500 poeng som gull
Tyrkia er vel ikke letteste destinisjonen om du skal inn og ut på samme fly... Du må vel få deg visum før du må gjennom sikkerhetskontroll og ny passkontroll før du er inne i avgangshall.

Tyrkia er vel ikke letteste destinisjonen om du skal inn og ut på samme fly... Du må vel få deg visum før du må gjennom sikkerhetskontroll og ny passkontroll før du er inne i avgangshall.

Visum kan du kjøpe på nett..
Vet ikke hvordan GZP er, men er vel ikke så mye trafikk der som AYT.

Dagens julekalender fra Eurobonus er trippel-bonuspoeng på VCE, ATH og SPU. Hvilke av disse flyplassene passer til Milage Run? Har vært på ATH før, men husker ikke om jeg kom direkte i avgangshallen eller om jeg måtte gjennom en sikkerhetskontroll etc. før man var tilbake v/ gateområdet.

Back