Hva skal de i så fall satse på fra Florø?
Braathens er vel kanskje en mulighet?
Om de ikke får inn en ny aktør på disse rutene, kan det være starten på siste kapittel for Rygge?
Tvilsomt. De la jo ned SVG-FRO da WF gikk inn om jeg ikke husker feil.
He? Siste kapittel for Rygge? Rygge er Norges femte eller sjette største flyplass med rundt 2 millioner reisende i året. DAT frakter kun noen få tusen av disse.
Rygge fungerer bra som Ryanairport for Oslodistriktet har jeg inntrykk av. Spørsmålet blir om de kan leve av det lille de klarer å skvise ut av Ryanair :drunk:
Har det skjedd noe med taket på flybevegelser ennå? Hvis ikke åpner jo dette noen hull i taket til ekspansjon for FR (og evt. DY).
Rygge fungerer bra som Ryanairport for Oslodistriktet har jeg inntrykk av. Spørsmålet blir om de kan leve av det lille de klarer å skvise ut av Ryanair :drunk:
Har det skjedd noe med taket på flybevegelser ennå? Hvis ikke åpner jo dette noen hull i taket til ekspansjon for FR (og evt. DY).
Om jeg ikke tar helt feil så skal vel den ruta kuttes i uke 51 og 52. Så starter den opp igjen rett over nyttår. Fra 1. april skal det vel også settes inn en rundtur på onsdager.Ser ut som Stord - Molde også legges ned til jul. Hva har DAT igjen i Norge da? Kun Stord - Oslo?
Ryanair har en helt annen posisjon i det norske markedet enn DAT. Det er nok veldig få som reiser fra Oslo til RYG for å fly med DAT. FR derimot, kunne nok trukket til seg en del reisende fra Oslo hvis de fløy innenriks fra RYG. Hvem vet, kanskje et par innenriksruter med lav frekvens hvor man "skummet fløten" kunne funket?
Skal bli spennende å se om det skjer noe. Tror Widerøe sliter i direkte konkurranse med Norwegian på Sandefjord - Bergen/Trondheim. Kanskje WF flytter noen basefly over fjorden...?
Om jeg ikke tar helt feil så skal vel den ruta kuttes i uke 51 og 52. Så starter den opp igjen rett over nyttår. Fra 1. april skal det vel også settes inn en rundtur på onsdager.
– Vi må alltid ta en nøye og grundig titt på et marked som blir overlatt til seg selv, hvor en aktør gir seg, sier kommunikasjonsdirektør i Widerøe, Richard Kongsteien til NRK.
Har ikke Widerøe et par -200'er stående, som de ikke får brukt på kortbaneplassene..?
Finner heller ingen Dat-billetter på CPH-RNN (Bornholm) sommeren neste år.
Skal de re-brande helt?
Her har du missforstått litt, -200 er helt lik -100 bare at motorene er mye sterkere og greier seg bedre enn -100 på kortbanenettet...QUOTE]
Jeg vet det. Men; Jeg hørte at WF for noen år siden, kjøpte 2 eller 3 -200 maskiner (fra Midt-Østen..?) for bruk på sitt vanlige rutenett, men så viste det deg at disse ikke kunne brukes, da de manglet "ground-spoilers". Det er i hvertfall det jeg ble fortalt fra en jeg kjenner i WF... Om disse fortsatt er i selskapet vet jeg ikke.
Jeg vet det. Men; Jeg hørte at WF for noen år siden, kjøpte 2 eller 3 -200 maskiner (fra Midt-Østen..?) for bruk på sitt vanlige rutenett, men så viste det deg at disse ikke kunne brukes, da de manglet "ground-spoilers". Det er i hvertfall det jeg ble fortalt fra en jeg kjenner i WF... Om disse fortsatt er i selskapet vet jeg ikke.
De både er i selskapet og brukes
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.