Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Dette er nok kun en forsinket LH skranke. Jeg flyr gjennom BGO et par ganger i uken (minst) og denne skranken er kun åpen i forbindelse med LH flighter. Hvis ikke de har startet med noe helt nytt nå like før jul, men det vil jeg i så fall se med egne øyne først.

Det jobbes med saken fra flere kanter ... vi får se hva som skjer, men problemet er i fokus.

Dette er nok kun en forsinket LH skranke. Jeg flyr gjennom BGO et par ganger i uken (minst) og denne skranken er kun åpen i forbindelse med LH flighter. Hvis ikke de har startet med noe helt nytt nå like før jul, men det vil jeg i så fall se med egne øyne først.

Er det Lufthansa-logo på den skranken du har sett? Det var ikke det på den jeg så.

Er det Lufthansa-logo på den skranken du har sett? Det var ikke det på den jeg så.
Så vidt meg bekjent har ikke SGS i Bergen operert med Lufthansa-logo - selv i de tidsrom hvor de handlet LH-flighter (kun SAS/*A). Forhåpentligvis er dette en permanent serviceforbedring for fullpris/EBG-pax.

Mulig det har vært LH logo, men i så fall i tillegg til SAS logoen. Har i hvert fall ikke vært rene LH skranker noen gang som jeg har sett.

Da har jeg hatt en del flygninger siden denne tråden ble opprettet, og det ser nå ut til at alle innsjekkingskranker er fjernet på BGO, også når LH flyr. Nå er alle tvunget gjennom automatene eller å krype for damene ved siden av. Når jeg prøvde forsiktig å spørre om ikke hun ene kunne sjekke meg inn, siden maskinen kun ville gi meg rad 12 og bakover, så fikk jeg et surt bjeff tilbake (som vanlig). Fikk likevel det til slutt som jeg ville, men selvsagt ingen pritag (som vanlig), men den virker ikke likevel, så det er for så vidt greit. Uansett, så er nå tydeligvis tilbudet redusert ytterligere for de reisende.

Da har jeg hatt en del flygninger siden denne tråden ble opprettet, og det ser nå ut til at alle innsjekkingskranker er fjernet på BGO, også når LH flyr. Nå er alle tvunget gjennom automatene eller å krype for damene ved siden av. Når jeg prøvde forsiktig å spørre om ikke hun ene kunne sjekke meg inn, siden maskinen kun ville gi meg rad 12 og bakover, så fikk jeg et surt bjeff tilbake (som vanlig). Fikk likevel det til slutt som jeg ville, men selvsagt ingen pritag (som vanlig), men den virker ikke likevel, så det er for så vidt greit. Uansett, så er nå tydeligvis tilbudet redusert ytterligere for de reisende.

Betyr dette at man faktisk må gå omveier for å få noe annet enn fingerinnsjekk?

-A

Når skal SAS åpne biz lounge i BGO da?
Vil tippe Lufthansen hadde vært interessert i dette!

BF:cool2

Betyr dette at man faktisk må gå omveier for å få noe annet enn fingerinnsjekk?

Du kan fortsatt bruke de vanlige bagdrop skrankene. De er der fortsatt, men hvis du vil sjekke inn på normalt vis, så må du først trekke kølapp og søke audiens hos damene på venstresiden av automatene.

Når skal SAS åpne biz lounge i BGO da?
Vil tippe Lufthansen hadde vært interessert i dette!

BF:cool2

Dette spurte jeg flyplassen om for et års tid siden, og det er ingen planer i uoverskuelig fremtid om dette grunnet manglende plass. Jeg regner med at butikker betaler langt bedre enn flyselskapene for arealene.

Nå beveger jeg meg litt OT, men klarer ikke finne igjen posten hvor Flesland generelt ble diskutert. Mener en slik tråd fantes for noen måneder tilbake?

[RANT]
Flesland er på de aller fleste måter en skikkelig møkkaflyplass, som er alt for liten og trang i forhold til behovet. Itillegg til at den er kronglete å komme til.

Det begynner allerede ved ankomst, hvor det ved bagasjebåndene blir mildt sagt kaos hvis det kommer 2 737 på en gang. Deretter kommer den største prøvelsen: Hvordan komme seg inn til byen. Imotsetning til de fleste andre steder hvor det er taxiene som venter på kundene er det motsatt her. Alternativet er da bussen. Hadde den gått direkte til sentrum hadde den vært fin, men når den tar deg med på en sightseeingtur til enten Fyllingsdalen eller Næstun, så tar den umåtelig lang til. Itillegg er kapasiteten alt for liten. Akurat som sist så måtte jeg også denne gangen stå over en buss, siden første avgangen var full. Billetter må også kjøpes manuelt av sjåføren, hvilket tar en evighet. Hadde man fått gjort dette gjennom en automat hadde det gått langt raskere. Vi var en gjeng som kom med 4 forskjellige fly på fredag og alle opplevde de samme problemene

Så er det å dra fra derfra igjen. Etter en tur med de ikke-eksisterene taxiene eller sightseeingbussene, som ironisk kaller seg Airport Express Coach på engelsk....å bruke navnet express her er ren løgn og burde vært anmeldt for villedene reklame. Så kommer man inn inngangen vas SAS sin innsjekk....der er det ikke overaskende alt for lite plass og man må presse seg inn mellom køene til hendholdsvis innsjekkingsautomatene (som det burde vært dobbelt så mange av) og bag drop.

Så hvis man er heldig kommer man seg såvidt opp trappen innen man havner i køen for security. Køen her må være blant de lengste og tregeste i Norge og man burde hatt dobbelt opp med kapasitet. Itillegg har de litt misforstått poenget med fast track, for da jeg dro i går opererte de med egen "fast track" for barnefamilier!

Resten av terminal (innenriks) bærer også samme preget som resten av flyplassen: Alt for mange mennesker i en alt for liten byggning. Dog skal de ha pluss i boken for at SAS på "Oslo-gaten" (er vel 29) har pre-boarding, hvilket speeder opp prosessen endel
[/RANT]

Sånn, da fikk man blåst ut!

Men sånn ellers er jo Bergen en bra by, ser man bort ifra Flesland og Brann! :)

Også lærte jeg i går at lue på hodet gjennom security er fyfy, men å ha den i hånden når jeg går gjennom går greit....uten at jeg helt ser forskjellen :rolleyes:

Last edited:

Imotsetning til de fleste andre steder hvor det er taxiene som venter på kundene er det motsatt her.

Når bruker du å ankomme? Jeg har aldri hatt problemer med å få taxi på Flesland, og der jo også en av stedene du kan ta taxi til sentrum med alle selskapene uten å risikere økonomisk ruin.

Velkommen til en flyplass som har nesten dobbelt så mange reisende som det den er bygget for. :)

Ellers så kunne det vært verre, Someone. Mandag morgen pleier rulletrappen å stå, ettersom køen til sikkerhetskontrollen da gjerne går ut på gulvet i avgangshellen...

Når bruker du å ankomme? Jeg har aldri hatt problemer med å få taxi på Flesland, og der jo også en av stedene du kan ta taxi til sentrum med alle selskapene uten å risikere økonomisk ruin.

Kommer du veldig seint eller på en eller annen ukurrant kombinasjon av dag/tid så er det ikke uvanlig å finne det tmt for taxi.

-A

Har også opplevd å måtte stå på flybussen hele veien fra sentrum. Andre steder hadde man satt opp en ekstra buss.

Og det er vel om mulig enda trangere ved bagasjebåndene på utland, f.eks. på kvelden med ankomst fra AMS og CPH samtidig.

På den positive siden skal det sies at det er en liten og effektiv flyplass utenom rushtidene.

Vi fortsetter denne tråden med dagens observasjon: SGS hadde egen biz-skranke, men den og bagdrop-skranken betjente samme kø, og da var det bare å pelle seg i køen...

-A

Ikke på noen av mine siste flighter fra BGO har det vært noen Business-skranke (check-in eller bag-drop), og flere av disse har vært i innsjekkingstidsrommet for SGS' Lufthansa-flighter.

Når det gjelder prioritybagasje, er det ingen bedring å spore på noen norske flyplasser (på BGO får man ikke tag med mindre man ber om det), men TOS får en liten fjær i hatten: Ved 2 av 2 reiser i 2009 kom bagasjen først på båndet. Det kan dog ikke sies å være tilstrekkelig statistisk grunnlag for å komme med en endelig konklusjon ;)

Automatene til SAS og de i skrankene er flinke å hive på pri-tag hele tiden hos meg, men en håndfull turer med sjekket baggasje i år tilsier at dette er det vi kaller "bortkasting av folks tid". :)

-A

Sjekker man inn på automat vil det trykkes "Priority" på bagasjetagen og min erfaring er at agenten i tillegg setter på en ekstra organsje Star Alliance Priority-lapp. Da jeg fløy med SAS tur/retur Bergen i helgen kom bagasjen først på båndet både på Flesland og på Gardermoen. Brukte som vanlig EuroBonus Gold-skranken på Gardermoen, mens jeg på Flesland ville prøve selvbetjeningsautomatene/skrankene til tross for at det var en Economy Extra/Business Class-skranke åpen. Ingen slik skranke på Værnes tidligere i uken, men også her kom bagasjen først.

Back