Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Savner sterkt egen EBG/Bizz skranke også på TRD. Spurte diskret om dette for ca. 14. dager siden og dama bak skranken bare himla med øynene. :headbang

Er det sosialdemokrati satt i system vi ser her?

Kan ikke noen sende en e-post til SAS om dette da?

Er det ikke det "noen" har gjort i flg. post 1 da?

Denne forsvant like fort som den kom. Er mange uker siden jeg har sett denne nå.

I følge de jeg snakket med på bakken på Flesland så er den åpen akkurat i de tidene LH betaler; ellers er det klar instruks om at ingen skal sitte i en manuell skranke og det skal bare brukes automatinsjekk og være betjening tilgjengelig ved de nye automatiske bagdrop-skrankene.

-A

Rundt den 1.sept hadde de en egen biz/*G skranke i noen dager. Denne var også åpen utenom LH sine tider. Det var denne jeg henviste til som forsvant like fort som den kom. Den lå der de nye selvbetjente skrankene er nå.

Jeg har et par ganger mailet og spurt SAS sin kundeservice om hvorfor det skal være slik at den fjerde største flyplassen i SAS sitt eget hjemmemarked faktisk ikke har en skranke dedikert til fullprid/business/EBG/EBS-holdere.

De reklamerer med både priority-tag'er (funker ikke) og bruk av Business/*G-skranker (finnes ikke), og det er merkbart plagsom i rushtiden om man skal ha med innsjekket baggasje.

SAS kundeservice har så lagt påstått at de har ikke egne bagdrop for Business/EBG, men de har selvfølgelig til en hver tid en dedikert skranke for innsjekk for Business/EBG.

Så langt har jeg ikke sett spor av dette, utnefor de tidsrommene LH betaler for det.

Jeg har ved et par anledninger spurt SGS på bakken på Flesland, og svarene er samstemte i at her er det ordre fra kunden (SAS) at det ikke skal være noe dedikert skranke for Business/EBG og et par har til og med bekreftet at de har mottatt kjeft for å ha åpnet en skranke i rushtiden som har vært merket Business/EBG, og at det var klare instrukser om at ingen skal sitte bak en skranke, her skal alle løpe og hjelpe kunder med de automatiske tjenestene.

Nå i ettermiddag var det toppen av moro, èn eneste person er satt til å følge med innsjekks-automatene, automatisk bagdrop og i tillegg forsøke å betjene innsjekk.

Frustrert kunde,
A

Send irritasjonen din til CR@SAS.NO

Customer relations kan svare på det meste sånn har jeg funnet ut

Henvendelsen har nå fått et svar:

Det kan stemme at Lufthansa får antall skranker/bemanning etter hva de betaler for. Dette er avtaler som er gjort mellom Lufthansa og SGS. Jeg sender likevel denne videre til ansvarlige personer. Det er viktig med en tilbakemelding for hvordan det fungerer.

Jeg velger å tolke det dithen at jeg har formulert meg svakt, og har sendt det i retur med et ganske rett frem spørsmål om de kan forklare om det er her SAS eller SGS som har rett.

Vi venter på runde nr 2.

-A

Da har vi ikke fått svar på en arbeidsuke. Noen som har emailen til CS liggende?

-A

Da fikk vi et svar fra CS som kan kategories i kategorien "vi svarer ikke på noe, men vi kan si at noe skal endres på nyåret og implementeres hurtig". Takeoff, anyone?

-A

Litt OT, men da jeg kom til Tromsø nå sist, fungerte priority bagasje perfekt. Kan ikke ha vært en tilfeldighet ettersom samtlige av de 4-5 første koffertene var merket priority. Vel tilbake i Oslo kom kofferten min ut ca 3-4 minutter etter de første. Man kan nesten tro at utestasjonene som er truet med nedleggelse er de eneste som faktisk gjør jobben skikkelig. Kanskje på tide å true med outsource på OSL?

Min og andre pri-tager kom forøvrig først på båndet på osl igår. Så blir litt vanskelig å generalisere...

Litt OT, men da jeg kom til Tromsø nå sist, fungerte priority bagasje perfekt. Kan ikke ha vært en tilfeldighet ettersom samtlige av de 4-5 første koffertene var merket priority. Vel tilbake i Oslo kom kofferten min ut ca 3-4 minutter etter de første. Man kan nesten tro at utestasjonene som er truet med nedleggelse er de eneste som faktisk gjør jobben skikkelig. Kanskje på tide å true med outsource på OSL?
Dette med prioritybag handler jo også om at lastingen er gjort riktig i utgangspunktet - så blir kanskje litt lett å generalisere. Men for all del, godt linjestasjonene holder fokus.

Om noen pri-tagger har virket, så vil jeg kalle det flaks. Etter 140 flygninger med SAS i år, de fleste med pri-tag bagasje, så vil jeg si at jeg har rimelig bra grunnlag for å si at dette IKKE virker. Eneste to stedene bagasjen har kommet først er ORD og LHR.

På SVO kom alla prio-bags sist. På ARN däremot vid hemkomst både från ORD, SVO och GOT i höst har det fungerat bra.

Detta är någonting som SKALL bättras på.

På MJF får man en kald øl mens stueren bærer kofferten ut til drosja. Nei,det er sant - Egil har slutta, han ... ;)

Jeg er på Flesland nå og kan bekrefte at SAS har en dedikert skranke for Business Class, med SAS-logo og Star Alliance-logo.

Da fikk vi et svar fra CS som kan kategories i kategorien "vi svarer ikke på noe, men vi kan si at noe skal endres på nyåret og implementeres hurtig". Takeoff, anyone?

-A

Jeg er på Flesland nå og kan bekrefte at SAS har en dedikert skranke for Business Class, med SAS-logo og Star Alliance-logo.

Så julegaven Alex har bedt om har kommet ?

Back