Damer klarer seg så klart ikke bare med håndbagasje!

Jonek

Newcomer
Damer klarer seg så klart ikke bare med håndbagasje!

Har bestilt billett til meg, dama og ei venninne. Vi reiser BGO-CPH med sas og CPH-BCN med norwegian. Har 1 time 20 min i køben. Blir veldig veldig travelt om vi skal vente på bagasje og så sjekke inn igjen og gå gjennom sikkerhetssjekken og finne gaten. Mitt forslag er derfor at vi må klare oss med håndbagasje. Noe mulighet for å få sjekket inn bagasjen hele veien tror dere?

Re: Damer klarer seg så klart ikke bare med håndbagasje!

Har bestilt billett til meg, dama og ei venninne. Vi reiser BGO-CPH med sas og CPH-BCN med norwegian. Har 1 time 20 min i køben. Blir veldig veldig travelt om vi skal vente på bagasje og så sjekke inn igjen og gå gjennom sikkerhetssjekken og finne gaten. Mitt forslag er derfor at vi må klare oss med håndbagasje. Noe mulighet for å få sjekket inn bagasjen hele veien tror dere?

Prøv å klar dere med håndbagasje. Norwegian har ikke interline-avtale med noen selskaper, og iallefall ikke erke-konkurrenten. Tror ikke Norwegian hadde gjort det for deg engang om begge flightene var med Norwegian på 2 seperate billetter. Det er en grunn til at de har gebyr for gjennomgående billetter.

vi lander 07.25 og neste fly er 08.45. Å hente og sjekke inn igjen på Kastrup på så kort tid?? Mulig, umulig eller rett og slett for mye stress?

vi lander 07.25 og neste fly er 08.45. Å hente og sjekke inn igjen på Kastrup på så kort tid?? Mulig, umulig eller rett og slett for mye stress?

Så lenge begge flightene er på tiden bør det gå bra å sjekke inn bagasje. Men er flyet fra BGO forsinket så sliter dere.

Og velkommen til Flyprat!!!!

Du må bare dressere dama, de lærer etterhvert. :colgate: Å satse på at dette går er å vel i overkant ambesiøst. Det går sikkert bra i 80% av tilfellene, men utrolig kjipt om det ikke går.

Dette er et tilfelle der håndbagasje er relativt problemfritt ( reincheck i transfersenteret), men bagasje sjekket inn kan break it... Kanskje må du tilby plass i din håndbagasje og ta med enda mindre selv? ;-)

Kanskje mulig, men tar sjeldent under 25 minutter bare å få bagasjen på CPH, og ikke noe jeg ville satset på hvis jeg ikke måtte. Er vel også under hva reiseforsikringer flest dekker.

Last edited:

Använder inte SK och DY dessutom olika terminaler på CPH?

CPH er bare en terminal ved transfer og ankomst (du kommer ut av bagasjehallen midt i SAS' terminal 3. Gangavstanden til norwegians checkin i t2 er minimal, dog lengst borte.

Næste gang, så køb en gennemgående billet med SAS. Så slipper du for alt det vrøvl og stress :)

Næste gang, så køb en gennemgående billet med SAS. Så slipper du for alt det vrøvl og stress :)

Godt poeng! Eller la dama fikse innsjekken i CPH selv og da får du jo en guttetur :lol:

Godt poeng! Eller la dama fikse innsjekken i CPH selv og da får du jo en guttetur :lol:

Tja, ut fra det han skriver ser det vel i så fall ut som det blir han og damas venninne som reiser på tur...?:D

Det er nok mulig å få til tidsmessig, men det er et sjansespill.

Hehehehe, begge deler er vel et sjansespill? Noen ganger kan selv damer klare seg med bare håndbagasje, men ikke til/fra Barcelona. Forresten... Har du mulighet for å sjekke inn bagasje på returen? Da kan du jo inngå et kompromis: Ingen innsjekket bagasje på vei ned, mot at de får shoppe det de trenger i Barcelona (helst med ditt kredittkort....:-D). Dette var noe jeg kanskje kunne gått med på, men det kommer jo litt an på hvor lenge dere skal være også...

Apropos... Jeg tror jeg ser ut som en som alltid har med seg mye, og det stemmer nok, bortsett fra det året jeg pendlet mellom Liverpool og Bergen. Da bodde jeg i en liten Samsonite koffert. En gang ble jeg sendt til London og så videre til Manchester. I London spurte de som vanlig om jeg hadde innsjekket bagasje. Da jeg sa nei, ingenting, spurte fyren en gang til. Jeg sa igjen at jeg ikke hadde noe og fyren så lenge på meg. Til slutt reiste han seg opp, kom ut foran skranken og så etter bagasjen min. Da han så den lille Samsonite kofferten mumlet han ett eller annet og gikk tilbake bak skranken. Jeg lo godt og spurte om jeg kanskje så ut som en dame som ikke hadde bare håndbagasje... Fyren syntes ikke det var mosromt... :-D Så joda, av og til kan vi klare oss med bare håndbagasje! :-D

Xxx.

Back