DAT skal visstnok ha tilbudt seg allerede å ta over alle ATR'ene og pilotene, så kanskje DAT ganske raskt overtar Coast sine flyvninger også?
ja, departementet må hurtigutlyse nytt anbud på Fagernes og Røros. ESA var visstnok ikke helt fornøyd med at departementet tidligere har gitt anbud til WF i mellomperioden når andre selskaper har gått konk eller trukket seg ut
Alle pilotene eller kun ATR-pilotene?
Det er riktig ille. Dette er en nedtur for norsk luftfart...
Noen som tror WF overtar SRP/VDB/RRS inntil videre, om de har fly nok?
Jeg håper at DAT overtar rutene til/fra Stord og at ihvertfall arbeidsplassene på ATR flyene blir reddet. Muligens de kan fly København - Haugesund med CPH basert fly?
Pilotene i Coast Air får jo en del av skylda her, og det overrasker meg ikke. Fra min tid i Air Stord husker jeg at Piloter jobbet hos oss bare for å få seg flytimer, og så fort de fikk muligheten så stakk de av til større selskap. Sånt blir dyrt i lengden for små-selskapene. Vet at også Coast Air har slitt med dette.
idag har dem 12-9 turnus, noe som e veldig bra
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.