Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Brannbilene fikk ihvertfall ikke lange avstanden å kjøre....
Se akkurat den lille dumpen flyet har kjørt over også. Ser ut som en lite hopp. Her har noen vært sikkelig heldige...
Kjørt? Fly kjører ikke, de taxer og flyr! Tror det er mange nakkeskader etter denne sklituren.
Se på bilde kanskje? Jeg vil ikke kalle dette en "flytur", annet enn de lille hoppet. Men du kan kanskje forklare meg hvordan du kan kalle dette en flytur eller en taxetur?
Det kan virke slik, skal man tro på noen av de som var ombord:
http://www.9news.com/news/article.aspx?storyid=106325&catid=339
Triste greier, blir interessant å få vite årsaken til denne ulykken. Dette kunne gått langt verre.
På NRK P1 i ettermiddag var det en lengre sak om hvor fort nyheten kom ut på nettet fra de ombord. På nettstedet twitter var en av passasjerene raskt ute med beskrivelsen av ulykken - lenge før noen andre rapporterte fra ulykken.
Pilot called for rejected take-off
By David Kaminski-Morrow
Cockpit voice-recorder evidence shows one of the pilots of the Continental Airlines Boeing 737-500 involved in the runway excursion accident at Denver called for a rejected take-off.
The US National Transportation Safety Board says the call came just four seconds after the recorder picked up a "bumping and rattling sound" as the jet accelerated down runway 34R on 20 December.
During a briefing on the accident a spokesman for the NTSB stated that the CVR showed "nothing out of the ordinary" during pre-flight checks and taxi-out for the service to Houston. The NTSB has also reportedly said there is no evidence of any problems with the CFM International CFM56 engines, thrust reversers, brakes or flaps.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.