CO 737-500 av rullebanen i Denver

Og nå er vraket fjernet og plassert i CO sin hangar på flyplassen...
 
Den operasjonen ble ledet av bl.a. en av forummedlemmene her ;-)

Han syntes det var kaldt i Denver :P
 
fant et annet bilde av continental flyet på denver

untitled.jpg
 
Når jeg ser på bildeserien Tommy linker til så får jeg assosiasjoner til flyulykker med få overlevende - utrolig at det gikk så bra som det gjorde når man ser hvordan brannen har herjet. Her har folk vært kjapt ute av flyet.
 
Og det tok ikke lenge foer ambulance chaserne fra Houston heiv seg i gang. En av advokatene er aapenbart NTSB representant:

“Continental knows what happened already,” he said. “It’s clear it was not wind shear. No other planes or pilots had any issues that day in the same position. It was pilot error, mechanical issues, or a combination of both, and either way Continental is responsible.”

Dag, finnes det noen spyposer aa avse?? Jeg ble plutselig litt kvalm

http://www.chron.com/disp/story.mpl/front/6207614.html
 
Hvem var fotografen? Er det en passasjer eller noen fra redningsteamet?
 
Last edited by a moderator:
Ser ut som dårlig kommunikasjon og målinger ifbm. vinden får (en del av) skylda. De fikk rapportert 26kts x-wind med avgangsklareringen. Tårnet hadde målinger på 35-40 kts og simuleringer viser at de kan ha fått gusts opp til 45 kts.

US safety officials want the Federal Aviation Administration to improve the way in which crosswind data is collected and shared with pilots at airports downwind of mountainous terrain. This follows the investigation of a Boeing 737-500 overrun at Denver two years ago.
...
The National Transportation Safety Board determined the main cause was the captain not properly controlling the aircraft for the extreme and unexpected crosswind conditions during the take-off run.
...
The NTSB says that a study conducted by the National Centre for Atmospheric Research showed mountain wave conditions were present at the time of the accident, resulting in strong, localised westerly winds with intermittent gusts as high as 45kt that crossed the aircraft's path during take-off ground roll.
...
The board also says that airport wind displayed on the controller's ribbon display terminal at the time of the accident would have shown 35kt winds from the west with 40kt gusts.

http://www.flightglobal.com/article...overrun-spurs-crosswind-scrutiny-by-ntsb.html
 
Back
Top