• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CO 737-500 av rullebanen i Denver

Ukraine Int'l har en ... det er den eneste jeg vet om foruten CO. Co bestite 48 kits for 733/735 .. hvor mange som skal på 735 vet jeg ikke. Southwest bestemte seg vel for ikke å sette wl på sine -500'er.
 
Her vises litt mer av ride`n...

CO1404DEN1.jpg


Mvh,
 
Brannbilene fikk ihvertfall ikke lange avstanden å kjøre....

Det som undrer meg er plassering av bygning, i dette tilfelle en brannstasjon i nærheten av terskel av RWY. Hadde maskinen kommet noen meter til venstre så hadde brannstasjonen vært ute av spill med de konsekvenser det hadde medført.
 
Se akkurat den lille dumpen flyet har kjørt over også. Ser ut som en lite hopp. Her har noen vært sikkelig heldige...
 
Kjørt? Fly kjører ikke, de taxer og flyr! Tror det er mange nakkeskader etter denne sklituren.

Se på bilde kanskje? Jeg vil ikke kalle dette en "flytur", annet enn det lille hoppet. Men du kan kanskje forklare meg hvordan du kan kalle dette en flytur eller en taxetur? Anyway, flyet kjørte av rullebanen....
 
Last edited:
Det kan virke slik, skal man tro på noen av de som var ombord:


http://www.9news.com/news/article.aspx?storyid=106325&catid=339

Triste greier, blir interessant å få vite årsaken til denne ulykken. Dette kunne gått langt verre.

N18611, CONTINENTAL AIRLINES FLIGHT 1404 BOEING 737 AIRCRAFT, WHILE ON
TAKEOFF ROLL, VEERED OFF THE RUNWAY INTO A RAVINE AND CAUGHT FIRE.

http://www.faa.gov/data_statistics/accident_incident/preliminary_data/media/D_1222_N.txt

Virker ikke som om flyet rakk å komme seg i luften. Blir interessant å følge med framover.
 
På NRK P1 i ettermiddag var det en lengre sak om hvor fort nyheten kom ut på nettet fra de ombord. På nettstedet twitter var en av passasjerene raskt ute med beskrivelsen av ulykken - lenge før noen andre rapporterte fra ulykken.
 
Når man ser det hoppet de har vært over kan man vel forstå hvorfor en passasjer mente de hadde vært i luften før de dumpet nedpå igjen.

En av brannstasjonene til Wien/Schwechat er plasssert i omtrent samme avstand fra terskelen til 29 med kort vei til 16/34 og.
 
På NRK P1 i ettermiddag var det en lengre sak om hvor fort nyheten kom ut på nettet fra de ombord. På nettstedet twitter var en av passasjerene raskt ute med beskrivelsen av ulykken - lenge før noen andre rapporterte fra ulykken.

Twitter har jo lenge vært spådd som the next big thing - etter Facebook. Har fortsatt til gode å få stort ut av det selv...
 
Pilot called for rejected take-off
By David Kaminski-Morrow

Cockpit voice-recorder evidence shows one of the pilots of the Continental Airlines Boeing 737-500 involved in the runway excursion accident at Denver called for a rejected take-off.

The US National Transportation Safety Board says the call came just four seconds after the recorder picked up a "bumping and rattling sound" as the jet accelerated down runway 34R on 20 December.

During a briefing on the accident a spokesman for the NTSB stated that the CVR showed "nothing out of the ordinary" during pre-flight checks and taxi-out for the service to Houston. The NTSB has also reportedly said there is no evidence of any problems with the CFM International CFM56 engines, thrust reversers, brakes or flaps.

http://www.flightglobal.com/article...crash-pilot-called-for-rejected-take-off.html
 
Back
Top