• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Da er neste CRJ ferdig lakkert i Norwich , EI-GED og neste står for tur.

Bilde tatt av Ethan Ottaway i Norwich.
 

Attachments

  • 462628997_466976526361633_8896492671439331954_n.jpg
    462628997_466976526361633_8896492671439331954_n.jpg
    110.2 KB · Views: 2,669
Jeg gar to flighte med CRJ900 til uken, og på returen valgte jeg Eco med vilje for å sitte klint intill motoren bak (Borderline? Tja..) Men alle de 3-4 bakerste radenes ser blokkerte ut? Hvorfor? Vekt?
 
Jeg gar to flighte med CRJ900 til uken, og på returen valgte jeg Eco med vilje for å sitte klint intill motoren bak (Borderline? Tja..) Men alle de 3-4 bakerste radenes ser blokkerte ut? Hvorfor? Vekt?

Vikt och balans, eller har någon grupp med mer borderline än dig bokat dessa redan? :D
 
Ser ut som tidligere EI-FPH er fløyet VLC-KEF-YYR etter nesten 1 år på bakken i VLC. Så den kommer neppe tilbake.

Samtidig melder Skyliner at OE-LLA (ex D-ACKD/9H-FLITE) skal ha fått påført SAS-farger i LJU, uten at jeg ser noen bilder som kan bekrefte det eller ser den overført til Cityjets flåte?
 
Ser ut som tidligere EI-FPH er fløyet VLC-KEF-YYR etter nesten 1 år på bakken i VLC. Så den kommer neppe tilbake.
I forbindelse med flommen i Valencia, så jeg en ex-SAS CRJ900 i SAS farger, men uten logo inne i en av Iberia sine verksteder - det kan trolig ha vært enten EI-FPH eller EI-FPP.

Samtidig melder Skyliner at OE-LLA (ex D-ACKD/9H-FLITE) skal ha fått påført SAS-farger i LJU, uten at jeg ser noen bilder som kan bekrefte det eller ser den overført til Cityjets flåte?

Joda, den ser ut som skal til SAS - ser ut som det er CityJet-logo under "Operated by-skiltet".
Observerte det samme på Skyliner-Aviation for en uke eller to siden, men da lå samme info under reg 9H-FLITE.

Bilde: https://www.threads.net/@breizh_spotter_bqt/post/DBzOx7WsoM4
 
Nå er EI-GEA/-GEC/-GED og EI-GEH lakkert i nytt SAS-livery,
i tillegg til ex-9H-FLITE/OE-LLA - denne blir nå EI-HSA hos CityJet og vil operere for SAS.
 
Virker som denne skal til SAS og Cityjet i følge Skyliner. Var tidligere D-ACKI hos Lufthansagruppen.

Canadair CRJ 900 15088 OY- SAS at MST 10jan25, OE-reg prior delivery ex OE-LOM
 
EI-HSA er godt i gang og hadde første besøk på TRD i dag.
Det sies at «hvitfargen» er hvitere en den andre SAS-fly har, noen som kan av/bekrefte dette?

Her bilder tatt av Bård Tilseth.
 

Attachments

  • IMG_2606.jpg
    IMG_2606.jpg
    120.9 KB · Views: 842
  • IMG_2607.jpg
    IMG_2607.jpg
    120.6 KB · Views: 823
Kan se ut som om 2 ekstra ex-Lufthansa CityLine CRJ900 skal over til CityJet for SAS-ops!?
D-ACKG og D-ACKJ, mulig at disse blir EI-HSC og EI-HSD?

Fra før er følgende på vei inn/ankommet CityJet/SAS:
D-ACKD -> EI-HSA
D-ACKI -> EI-HS?
 

Attachments

  • IMG_3323.jpg
    IMG_3323.jpg
    135.8 KB · Views: 448
Last edited:
EI-HSA er godt i gang og hadde første besøk på TRD i dag.
Det sies at «hvitfargen» er hvitere en den andre SAS-fly har, noen som kan av/bekrefte dette?

Her bilder tatt av Bård Tilseth.

Så EI-HSA på Flesland i går,
skal være enig i at den så hvitere ut i fargen enn standarden på de «nye» SAS-flyene.
 
Kan se ut som om 2 ekstra ex-Lufthansa CityLine CRJ900 skal over til CityJet for SAS-ops!?
D-ACKG og D-ACKJ, mulig at disse blir EI-HSC og EI-HSD?

Fra før er følgende på vei inn/ankommet CityJet/SAS:
D-ACKD -> EI-HSA
D-ACKI -> EI-HSB

I følge Skyliner skal:

D-ACKG/MSN15084 -> EI-HSC
D-ACKI/MSN15088 - > EI-HSE
D-ACKJ/MSN15089 -> EI-HSF

Så det er vel ennå en CRJ-900. Dog ser det ut som de mikser litt med MSN og tidligere LH Cityline reg?



Canadair CRJ 900 15084 EI-HSC CityJet at MST 07mar25, SAS cs, OE-reg prior wet-lease ops(+ 15088 EI-HSE ex OE-LOM, + 15089 EI-HSF 09mar25 ex D-ACKJ) ex OE-LON
 
Back
Top