CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Litt samme øvelsen jeg gjorde med Link, for hvor CRJene brukes ved inngangen til ferien. 13 maskiner totalt, men 1 parkert et par dager i CPH, trolig vedlikehold?

Fredag 20/6: ARN: 3, CPH: 6, Norsk regional (ink ABZ): 3.
Lørdag: 21/6: ARN: 3, CPH: 7, OSL 2

Forskjellen på en fredag og lørdag, virker være de regionale rutene i Norge tar pause, og 2 maskiner sendes til OSL og 1 til CPH.

Virker også som etter Braathens inntog på ARN, brukes det færre CRJer der, og de i større grad er CPH basert nå.

Night stop fra fredag til lørdag:
CPH: 4
TLL, ARN og SVG: 2
TRD, DUS, PLQ: 1

Ref EI-HSB/D/F, alle ex LH, som er på vei til CityJet for SAS ops. Er dette som vekst eller til erstatning for andre?

Ref EI-HSB/D/F, alle ex LH, som er på vei til CityJet for SAS ops. Er dette som vekst eller til erstatning for andre?

Mig bekendt er det til erstatning for nogle af dem, som blev leveret direkte til CityJet (EI-FPx serien), som er blevet solgt til PSA i USA.

Mig bekendt er det til erstatning for nogle af dem, som blev leveret direkte til CityJet (EI-FPx serien), som er blevet solgt til PSA i USA.

Tenkte sammenlignet med de 13ish de operer per idag, ikke de som allerede har forlatt flåten?

Cityjet tar in äldre 900 som EIC icke får sålt till PSA, och sälger de nyare maskinerna. En del av reconstruction....

Litt samme øvelsen jeg gjorde med Link, for hvor CRJene brukes ved inngangen til ferien. 13 maskiner totalt, men 1 parkert et par dager i CPH, trolig vedlikehold?

Fredag 20/6: ARN: 3, CPH: 6, Norsk regional (ink ABZ): 3.
Lørdag: 21/6: ARN: 3, CPH: 7, OSL 2

Forskjellen på en fredag og lørdag, virker være de regionale rutene i Norge tar pause, og 2 maskiner sendes til OSL og 1 til CPH.

Virker også som etter Braathens inntog på ARN, brukes det færre CRJer der, og de i større grad er CPH basert nå.

CPH: 4
TLL, ARN og SVG: 2
TRD, DUS, PLQ: 1

Gjorde samme øvelsen ved utgangen av ferien

Fredag 15/8: ARN: 2, CPH: 8, Norsk regional (ink ABZ): 2.
Lørdag: 16/8: ARN: 2, CPH: 8, OSL: 2

CPH: 5
ARN: 3
TRD: 2
TLL, SVG: 1

Last edited:
Back