CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Da er neste CRJ ferdig lakkert i Norwich , EI-GED og neste står for tur.

Bilde tatt av Ethan Ottaway i Norwich.
 

Attachments

  • 462628997_466976526361633_8896492671439331954_n.jpg
    462628997_466976526361633_8896492671439331954_n.jpg
    110.2 KB · Views: 2,669
Jeg gar to flighte med CRJ900 til uken, og på returen valgte jeg Eco med vilje for å sitte klint intill motoren bak (Borderline? Tja..) Men alle de 3-4 bakerste radenes ser blokkerte ut? Hvorfor? Vekt?
 
Jeg gar to flighte med CRJ900 til uken, og på returen valgte jeg Eco med vilje for å sitte klint intill motoren bak (Borderline? Tja..) Men alle de 3-4 bakerste radenes ser blokkerte ut? Hvorfor? Vekt?

Vikt och balans, eller har någon grupp med mer borderline än dig bokat dessa redan? :D
 
Ser ut som tidligere EI-FPH er fløyet VLC-KEF-YYR etter nesten 1 år på bakken i VLC. Så den kommer neppe tilbake.

Samtidig melder Skyliner at OE-LLA (ex D-ACKD/9H-FLITE) skal ha fått påført SAS-farger i LJU, uten at jeg ser noen bilder som kan bekrefte det eller ser den overført til Cityjets flåte?
 
Ser ut som tidligere EI-FPH er fløyet VLC-KEF-YYR etter nesten 1 år på bakken i VLC. Så den kommer neppe tilbake.
I forbindelse med flommen i Valencia, så jeg en ex-SAS CRJ900 i SAS farger, men uten logo inne i en av Iberia sine verksteder - det kan trolig ha vært enten EI-FPH eller EI-FPP.

Samtidig melder Skyliner at OE-LLA (ex D-ACKD/9H-FLITE) skal ha fått påført SAS-farger i LJU, uten at jeg ser noen bilder som kan bekrefte det eller ser den overført til Cityjets flåte?

Joda, den ser ut som skal til SAS - ser ut som det er CityJet-logo under "Operated by-skiltet".
Observerte det samme på Skyliner-Aviation for en uke eller to siden, men da lå samme info under reg 9H-FLITE.

Bilde: https://www.threads.net/@breizh_spotter_bqt/post/DBzOx7WsoM4
 
Nå er EI-GEA/-GEC/-GED og EI-GEH lakkert i nytt SAS-livery,
i tillegg til ex-9H-FLITE/OE-LLA - denne blir nå EI-HSA hos CityJet og vil operere for SAS.
 
Virker som denne skal til SAS og Cityjet i følge Skyliner. Var tidligere D-ACKI hos Lufthansagruppen.

Canadair CRJ 900 15088 OY- SAS at MST 10jan25, OE-reg prior delivery ex OE-LOM
 
EI-HSA er godt i gang og hadde første besøk på TRD i dag.
Det sies at «hvitfargen» er hvitere en den andre SAS-fly har, noen som kan av/bekrefte dette?

Her bilder tatt av Bård Tilseth.
 

Attachments

  • IMG_2606.jpg
    IMG_2606.jpg
    120.9 KB · Views: 842
  • IMG_2607.jpg
    IMG_2607.jpg
    120.6 KB · Views: 823
Kan se ut som om 2 ekstra ex-Lufthansa CityLine CRJ900 skal over til CityJet for SAS-ops!?
D-ACKG og D-ACKJ, mulig at disse blir EI-HSC og EI-HSD?

Fra før er følgende på vei inn/ankommet CityJet/SAS:
D-ACKD -> EI-HSA
D-ACKI -> EI-HS?
 

Attachments

  • IMG_3323.jpg
    IMG_3323.jpg
    135.8 KB · Views: 448
Last edited:
EI-HSA er godt i gang og hadde første besøk på TRD i dag.
Det sies at «hvitfargen» er hvitere en den andre SAS-fly har, noen som kan av/bekrefte dette?

Her bilder tatt av Bård Tilseth.

Så EI-HSA på Flesland i går,
skal være enig i at den så hvitere ut i fargen enn standarden på de «nye» SAS-flyene.
 
Kan se ut som om 2 ekstra ex-Lufthansa CityLine CRJ900 skal over til CityJet for SAS-ops!?
D-ACKG og D-ACKJ, mulig at disse blir EI-HSC og EI-HSD?

Fra før er følgende på vei inn/ankommet CityJet/SAS:
D-ACKD -> EI-HSA
D-ACKI -> EI-HSB

I følge Skyliner skal:

D-ACKG/MSN15084 -> EI-HSC
D-ACKI/MSN15088 - > EI-HSE
D-ACKJ/MSN15089 -> EI-HSF

Så det er vel ennå en CRJ-900. Dog ser det ut som de mikser litt med MSN og tidligere LH Cityline reg?



Canadair CRJ 900 15084 EI-HSC CityJet at MST 07mar25, SAS cs, OE-reg prior wet-lease ops(+ 15088 EI-HSE ex OE-LOM, + 15089 EI-HSF 09mar25 ex D-ACKJ) ex OE-LON
 
Back
Top