Det kommer nok an på hvor mye ledig kapasitet de har til rådighet, nå som produskjonen på dansk innenriks blir større. Vil tro at de 'ledige' innenriksrutene i Danmark er relativt lukrative i forhold evt nye ruter til og fra TRD/RYG/SKE.
Interessant er det at Rungholm nevner i pressemeldingen at Hvis et samarbeid med SAS kommer på plass åpner jo det muligheter for f.eks. RYG-CPH, da man får større trafikkgrunnlag med feed i tillegg.
Ellers får man bare håpe at det kommer på plass en løsning for Bornholm snarest, konkursen har jo gjort øya isolert hva luftart angår.
DAT starter med at flyve et reduceret program. Der flyves i dag to afgange, i morgen tre afgange, to afgange lørdag og søndag. Fra den 7. maj til den 20. maj vil der blive fløjet seks afgange på hverdage, fire afgange lørdag samt fire afgange søndag. Det kan ses på hjemmesiden www.dat.dk.
Hva gjelder for turer booket med Cimber i sommer? Har noen venner som har booket Chania - København med dem, det er ikke noe codeshare med SAS eller slikt.
Antar det er som alltid, booket med debet kort så er pengene tapt. Igjennom reisebyrå eller via kredittkort så får man pengene igjen?
Bumper denne. Er det korrekt slik jeg har skrevet det?
Sorgligt med Cimber. Men bra för passagerarna att DAT tar vissa linjer. Men ska DAT bara flyga till 20 maj och sedan sluta?
Bumper denne. Er det korrekt slik jeg har skrevet det?
Så vidt jeg forstod det er det midlertidig program frem til 20. mai, og det faste programmet etter 20. mai kommer senere.
Rungholm uttaler til Børsen at de har vurdert Karup også, men ønsker ikke å havne i konkurranse med Norwegian. Så da får man se om Norwegian benytter anledningen og gjenåpner ruten til Karup eller ikke.
Link:
http://borsen.dk/nyheder/transport/...redder_ruter_til_soenderborg_og_bornholm.html
Konkurs er konkurs, er nok ingenting og hente fra Cimber. Har man bestilt gjennom reisebyrå er det derimot en annen, og de fleste kredittkort har vel også forsikring mot slikt noe. Har man bestilt direkte hos Cimber med debetkort er nok pengene tapt, med mindre man har en reiseforsikring som dekker slike situasjoner.
Reisen er bestilt igjennom supersaver.no men ikke betalt med kredittkort som har reiseforsikring i seg. Supersaver sier selv etter 1 time i telefonkø at de ikke har noe ansvar for det her. Er det slik å forstå? Den ene av dem har en reiseforsikring igjennom lærerforbundet som de driver å sjekker betingelsene på nå, men antar den nok ikke er dekkende. Noen som har noen tips og triks?
Rungholm var i TV2News for lidt siden.
Om RNN fortalte han, at da DAT konkurrerede med QI på ruten i perioden 2005-08, øgede man trafikken fra 115.000 til ca. 230.000. Derfor er man overbevist om at der er et marked, der dog stadig er for lille til at man frygter konkurrence fra SK eller DY. Markedet er dog prisfølsomt. RNN vil beflyves med ATR72
Mht SGD, så er det en business-rute, hvor man kan få langt højere billetpriser end RNN, og det er ikke helt så vigtigt med loadfactor. Her vil man flyve med ATR42.
Er det slik å forstå at om en reise er bestilt med kredittkort (trumfvisa/diners/mastercard feks) ville man uansett fått pengene tilbake?
Tips og tricks:
-Få booket nogle nye billetter mens de er billige.
-Acceptér at pengene er tabt.
Sun-Air bekræfter nu på TV2 News at man overtager AAL-OSL, BLL-OSL og BLL-ARN.
Alle tre ruter vil få 11xugentlige afgange, nemlig en morgen og en aftenafgang mandag-fredag, og en aftenafgang om søndagen.
Norwegian tilbyr rimelige billetter til de som er rammet av Cimber-konkursen:
http://www.norwegian.no/viktig
Og det er alt for lidt på især BLL-OSL men også på BLL-ARN, men det åbner bare nye muligheder. Jeg kunne godt forstille mig DY vil øge til OSl evt. FR til Rygge.
Er du ramt af Cimber Sterlings konkurs? Du kan få dine penge igen, hvis du har købt konkursdækning, eller hvis billetterne er købt gennem et rejsebureau.
Du har imidlertid mulighed for at få dine penge tilbage, hvis du:
Har købt en konkursdækning, da du købte billetterne.
Har købt billetterne gennem et fysisk eller internetbaseret rejsebureau.
Sådan får du penge via konkursdækning
Hvis det står på dine billetter, at du har tilkøbt konkursdækning, skal du sende en erstatningsanmeldelse til Rejsegarantifonden.
Find anmeldelsesblanket på www.rejsegarantifonden.dk
Ombookning eller pengene tilbage fra rejsebureauet
Er billetterne købt gennem et dansk rejsebureau eller net-rejsebureau, skal rejsebureauet ombooke dig til en anden afgang.
Kan det ikke lade sig gøre at finde en for dig passende afgang, skal rejsebureauet betale rejsens pris tilbage til dig.
Du kan klage til Forbrugerklagenævnet, hvis rejsebureauet ikke vil give dig dine penge.
Læs mere om at klage til Forbrugerklagenævnet her
Er du strandet i udlandet?
Hvis du har konkursdækning, hjælper Rejsegarantifonden dig med at komme hjem. Kontakt SOS International på +45 38 48 93 45.
Er billetterne købt gennem et rejsebureau, skal rejsebureauet sørge for at ombooke dig eller give dig pengene tilbage for rejsen, hvis ombookningen ikke er tilfredsstillende.
Vil rejsebureauet ikke hjælpe dig, kan du selv købe erstatningsbilletter og klage til Forbrugerklagenævnet, når du kommer hjem.
Uden konkursdækning må du selv sørge for at komme hjem.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.