Flyr konkurs

Hadde 2 betalte billetter med dem (1.flight, og opp til Bodø i fjor sommer), men fikk faktisk aldri flydd med dem.
 
Ser ut som mange av de flyvende ansatte alt er på vei til nye jobber hos både Norwegian og SAS. Flere allerede før konkursen da de ble permitert

https://www.dn.no/luftfart/norwegia...r-rester-veldig-attraktive-vilkar/2-1-1405153

Anslagsvis mer enn 100 piloter og kabinansatte har så lagt fått på seg Norwegian-uniform. 40 kabinansatte var på kurs sist uke, og 40 nye denne uken.

SAS melder at 72 tidligere Flyr-kabinansatte så langt har fått tilbud om jobb i SAS så langt.
 
Blir vel så spennende å se hvor ledelsen i Flyr får nye jobber…
 
Blir vel så spennende å se hvor ledelsen i Flyr får nye jobber…

Ser nå ut på linkedin som de fleste allerede er i ny jobb, utenom ex-sjefen som måtte gå rett før jul og hr-sjefen som sluttet rett før konkursen. E nok ikke noe problem i dagens arbeidsmarked.
 
Vel, først og fremst. Når du har en forretningsplan som er basert på at en veletablert konkurrent skal gå konkurs... Da fortjener du egentlig å gå på snørra selv.

Men! Det som irriterer meg mest med konkursen er at de gikk glipp av en FANTASTISK mulighet. Dagen før konkursen skulle de sendt inn en samordnet registermelding til Brønnøysundregisteret med kun én endring: Firmanavn endret fra Flyr AS til Fløy AS. Gå ut med litt humor til en forandring, alle visste jo at det kom til å gå overende uansett. Men neeeida...
 
Vel, først og fremst. Når du har en forretningsplan som er basert på at en veletablert konkurrent skal gå konkurs... Da fortjener du egentlig å gå på snørra selv.

Men! Det som irriterer meg mest med konkursen er at de gikk glipp av en FANTASTISK mulighet. Dagen før konkursen skulle de sendt inn en samordnet registermelding til Brønnøysundregisteret med kun én endring: Firmanavn endret fra Flyr AS til Fløy AS. Gå ut med litt humor til en forandring, alle visste jo at det kom til å gå overende uansett. Men neeeida...

Det er viktig å kødde med arbeidsplassen til 500 mennesker på den måten
 
Vel, først og fremst. Når du har en forretningsplan som er basert på at en veletablert konkurrent skal gå konkurs... Da fortjener du egentlig å gå på snørra selv.

Men! Det som irriterer meg mest med konkursen er at de gikk glipp av en FANTASTISK mulighet. Dagen før konkursen skulle de sendt inn en samordnet registermelding til Brønnøysundregisteret med kun én endring: Firmanavn endret fra Flyr AS til Fløy AS. Gå ut med litt humor til en forandring, alle visste jo at det kom til å gå overende uansett. Men neeeida...

Da måtte de ha kjøpt opp Fløy AS som allerede finnes...
 
Her ser man jo noen av årsakene hvorfor de aldri helt fikk det til, basert på tall for 2022 fra RDC, så klarte de aldri få skikkelig betalt for billettene sammenligned med Norwegian. Og de klarte heller aldri oppnå store nok markedsandeler annet enn til AGP/ALC av de litt større utenriksrutene, til de middels store som for eksempel FCO, BCN, NCE og MAD

52749238977_47808f0882_k.jpg


52750018009_400c7e9083_k.jpg
 
Veldig interessante tall.
Også interessant å se forskjellen mellom SAS og Norwegian på ulike strekninger. Ser ut som Harstad/Narvik (EVE) var innenlands-destinasjonen de klarte å ha høyest billettinntekt på. Hva viser "OSL" i dette tilfelle....er det alle reiser til OSL som det vises til?
 
Ikke overraskende, det var vel ganske klart at det var noen investorer som ikke fulgte reglene i emisjonen her
 
På terminal 1 i Roma står det fortsatt skilt med logoen til Flyr på inngangsdøren til der de hadde sin innsjekking.…
 
Back
Top