Fordi den største trafikken fra Skandinavia til Houston er utrolig nok fra SVG ettersom Statoil/Hydro har hovedkontor der samt i Houston. Denne trafikken har ingen andre alternativ enn SVG-LHR-IAH(479.784PAX ÅRLIG), SVG-AMS-IAH(293.340) og SVG-FRA-IAH(196.200). Ettersom talenes tale viser meste av trafikken forsvinner gjennom LHR og AMS, ligger derfor et formidabelt potensiale fra SVG. SVG har per idag også har videre forbindelse til/fra CPH/ARN.
Om det stämmer med dessa enorma passagerantal borde väl United redan flyga daglig 747-400 mellan IAH-SVG?
2655 pax hver dag?
Fordi den største trafikken fra Skandinavia til Houston er utrolig nok fra SVG ettersom Statoil/Hydro har hovedkontor der samt i Houston. Denne trafikken har ingen andre alternativ enn SVG-LHR-IAH(479.784PAX ÅRLIG), SVG-AMS-IAH(293.340) og SVG-FRA-IAH(196.200). Ettersom talenes tale viser meste av trafikken forsvinner gjennom LHR og AMS, ligger derfor et formidabelt potensiale fra SVG. SVG har per idag også har videre forbindelse til/fra CPH/ARN.
Jag känner till potentialen för SVG-IAH (även om dina tal är överdrivna), den nämns rätt ofta här. Men varför inte flyga med ett mindre flygplan enbart mellan SVG och IAH och mata från OSL, ARN och CPH?
Denne trafikken har ingen andre alternativ enn SVG-LHR-IAH(479.784PAX ÅRLIG), SVG-AMS-IAH(293.340) og SVG-FRA-IAH(196.200). .
Er OSL - IAH helt usannsynlig? Er klar over at de fleste oljefolka sitter i SVG, men er ikke rare flyturen til OSL derfra.
En ytterligere oppsplitting av widebodytrafikken vil også gi økte kostnader.
Hvorfor bygge en mer effektiv vei for brukeren når det gir økte kostnader?
Her er det vel diskusjon mht. om bruker/e har både har penger og vilje til å betale for motorvei fremfor alternativene?
Diskussionen om direkte fly mellem SVG og IAH har vel stået på i mange mange år. Der er vel en grund til at der ikke er en rute. Pax grundlag måske..
Pluss ca 487 fler kombinasjoner hvis du legger til en ekstra mellomlanding ....
Jeg ser ingen relevans i bruk av disse tallene. De har jo null og niks med SVG å gjøre ... Selv ser jeg ikkenoe poeng i at en slik rute skal gå fra noe annet sted enn CPH, og registrerer at potensielle brukere i denne tråden ser ut til å være enig med meg. Man trenger mer feed enn man kan få i SVG, og den kan man kun få i CPH. En ytterligere oppsplitting av widebodytrafikken vil også gi økte kostnader.
IEller det beste etter min mening, som du sier; å fly A340 fra CPH, hvor en har god connection fra hele Skandinavia og Europa.
I olie branchen er der uden tvivl mange mange corperate jets....Hvor mange daglige operationer direkte mellem de 2 byer er der egentlig af den slags ??.
Jeg ser ikke helt at det skal være noen fordel for passasjerer fra OSL, SVG og BGO å fly via CPH kontra FRA, AMS og LHR, og dermed heller ingen grunn til å velge SAS. BA og LH/UA har to daglige også. ABZ har gode forbindelser til SVG, men ikke til CPH.
Mange i vest har et lojalitetsforhold til KLM, men ikke til SAS. Slikt endres ikke over natta, bare fordi man har mulighet til å fly i motsatt retning ned til Danmark før man flyr vestover.
Jeg tror og håper at ruta kommer fra SVG, ellers kan SAS like gjerne la være. Noe annet enn en BBJ har jeg heller ikke tro på, til det er volumet for lite. Betalingsvilligheten er det lite å si på, når man se på hva billetter koster fra vestlandet til Houston.
Men hvis en følger den logikken så burde jo ikke SAS fly til IAD, ORD, EWR, SFO etc etc heller... De kan jo like godt fly KLM - selv om vel AMS er like mye "feil veg"... Men nå er det jo faktisk mange både østlendinger og vestlendinger som flyr med SAS på disse rutene likevel.
..
At vestlendinger skulle ha et spesielt lojalitetsforhold til KLM har jeg aldri hørt om.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.