Charter nyheter (og rykter)

Trodde både SAS, Flyr og Norwegian ville ha en slik "sikker" flyvning?

Ikke for enhver pris.

Det er mulig de ikke vil betale nok til at det er lønnsomt .. Men Smartlynx og de andre bunnslamselskapene stepper i tilfelle sikkert inn.
 
Ikke for enhver pris.

Det er mulig de ikke vil betale nok til at det er lønnsomt .. Men Smartlynx og de andre bunnslamselskapene stepper i tilfelle sikkert inn.

Så den avtalen Ving hadde med SAS, er utgått mao?

Mener de hadde en stor avtale med de, men klart hvis det skulle reforhandles nå, så er nok prisene skrudd opp endel vil jeg tro ja.
 
Så den avtalen Ving hadde med SAS, er utgått mao?

Mener de hadde en stor avtale med de, men klart hvis det skulle reforhandles nå, så er nok prisene skrudd opp endel vil jeg tro ja.


Du blander ikke med Apollo? Som jo utgjør relativt sett veldig mye av SAS charterproduksjon
 
Du blander ikke med Apollo? Som jo utgjør relativt sett veldig mye av SAS charterproduksjon

Nei mener SAS, de har fløyet mye for Ving Norge de siste årene der de ikke bruker Sunclass.

Kan det ha noe med avtalen de har fått med BRA som gjør at SAS er "ute" fra Ving Norge?
 
Som en fast reisende med Ving til Tenerife hver sommer, er skuffelsen stor når Ving sier at de ikke har fått noen flyselskaper til å fly for seg til sommeren, Ving har brukt SAS tidligere år samt Iberia/Iberworld slik at det ble 2 fly hver tirsdag om sommeren.

Noen som vet hva som skjedde med avtalen med SAS?

Trodde både SAS, Flyr og Norwegian ville ha en slik "sikker" flyvning?

De vil vel kanskje ha denne charterflyvningen mer ellers på året, enn midt på sommeren, hvor de kanskje uansett klare fylle flyene til bra priser?
 
De vil vel kanskje ha denne charterflyvningen mer ellers på året, enn midt på sommeren, hvor de kanskje uansett klare fylle flyene til bra priser?

Alle flyvningene til Ving de hadde til Tenerife om sommeren, har vært utsolgte i alle år.
Så litt rart de ikke får til noe her, men klart det tar jo fort 12t t/r på en slik tur og da hadde de jo klart 2 t/r rundt middelhavet som ville gitt mere kroner?
 
Nei mener SAS, de har fløyet mye for Ving Norge de siste årene der de ikke bruker Sunclass.

Kan det ha noe med avtalen de har fått med BRA som gjør at SAS er "ute" fra Ving Norge?

Da ble vel svaret her at det blir Flyr istedet ;)
 
Med en slik innsprøytning av cash, vil jeg tro at oddsene for at de overlever tok et godt hopp i riktig retning.

Enig , med en justert forretningsmodell har jeg tro på at de biter seg fast og vil etter hvert vokse igjen.
 
Hvis de lever så lenge ja ;)
Men bra Ving fikk til en avtale til slutt, selv om det for min del ble i seneste laget å vente, og har allerede booket med DY til TFS.

Det spørs om forhandlingene med flere flyselskaper dro ut i tid,
og at avtalen først nå kom i havn - kan være mange faktorer fra begge parter sin side.
 
Sunclass, ser det ut som ...
 

Attachments

  • Skjermbilde 2023-01-24 102212.jpg
    Skjermbilde 2023-01-24 102212.jpg
    35 KB · Views: 731
allerede blitt et problem.
https://dinside.dagbladet.no/reise/kan-bli-charter-krise/78366808
Det sier Ving-sjef Mari-Anne Zachrisson til DinSide etter at Flyr har begjært seg konkurs tirsdag kveld.

Mange av kundene som har kjøpt seg charterreise gjennom reisearrangøren Ving, skulle nemlig å gått ombord i en Flyr-maskin på vei til årets sommerferie.

Det gjelder passasjerer som skal reise ved Ving på disse rutene i perioden juni til september:

Oslo – Chania
Oslo – Tenerife
Stavanger – Palma
Trondheim – Palma
Bodø – Palma.
 
Back
Top