Thomas Cook med nytt rekordoverskudd

Eneste selskapet jeg har flydd med som har en sånn policy. Tror ikke mange gidder å ta med sin egen mat, men fortsatt litt rart.
Kan godt være det er økonomien som styrer dette, men jeg opplevde det samme hos Novair. Det virker å være normalt hos disse selskapene.

Fra Novair.no:
Medbrakt mat
Det er dessverre ikke tillatt å nyte medbrakt mat om bord, da dette medfører at vi ikke kan garantere sikkerhet og komfort for allergikere. Vi gjør imidlertid et unntak for deg som reiser med spedbarn.

Fra Tuiflynordic.no:
Det tillates ikke at du spiser medbrakt mat om bord. Hovedårsaken er at vi da ikke kan garantere for sikkerheten og komforten til våre allergiske passasjerer.

Fra jet-time.dk:
Det er ikke tilladt, at medbringe egen mad ombord på Jet Times fly.

Nå har PAX lov til a ta med mat hos oss og jeg har ikke hatt noen problemer med denne påståtte matallerig problemstillingen disse charter selskapene tydeligvis sliter med.

Just saying... :)

Fikk beskjed på en SAS flygning for litt siden at pga den var en unge ombord med ekstrem nøtteallergi så var nøtter i åpnete poser forbudt på turen

Denne typen allergi dekkes av 'Americans with Disabilities Act' og ved flyvning til/fra/innen USA er selskapet forpliktet til å holde kabinen nøttefri såfremt de har fått varsel i tide (48 timer, er det vel). Ved senere varsel, skal man forsøke, men man kan ikke garantere.

"Gleder meg også stort at A330 skal oppgraderes om bord. Disse begynner å bli bra loslitte med nedsitti seter, elendig IFE, dårlig lyd osv."

De nye setene i A330 får ikke skjermen i seteryggene, men fremdeles i 'loftet' som det heter på dansk.

Back