Charter nyheter (og rykter)

De har 5 måneder på seg til å finne erstatning. De må ha vært rimelig blåøyde hvis de ikke så risken her og har begynt å forhøre seg allerede.

Blir ikke overrasket hvis noen av Flyr-kjerrene havner hos Jettime og de overtar.

JetTime Finland var jo ikke noen suksess, så et Jettime Norge er vel lite sannsynlig. Men enig med deg, en viss Jettime-ekspansjon vha ex-Flyrmaskiner er trolig ikke så usannsynlig, siden det tydeligvis er et visst udekket marked i det nordiske chartermarkedet, og Jettime er en ettertraktet og fleksibel leverandør i markedet.

Espen
 
JetTime Finland var jo ikke noen suksess, så et Jettime Norge er vel lite sannsynlig. Men enig med deg, en viss Jettime-ekspansjon vha ex-Flyrmaskiner er trolig ikke så usannsynlig, siden det tydeligvis er et visst udekket marked i det nordiske chartermarkedet, og Jettime er en ettertraktet og fleksibel leverandør i markedet.

Espen

Ikke nødvendig å komplisere det. Jettime Norge er unødvendig.
 
De har 5 måneder på seg til å finne erstatning.

Som jeg nevnte i en annen tråd, så har det ikke vært mulig å kjøpe disse reisene. (på ving.no)
Har sjekket aktivt siden nyheten sprakk, og det har vært null Flyr hos Ving.
 
Av de rutene som Ving annonserte at Flyr skulle fly,
lå følgende ruter ute med SAS A320 allerede før avtalen ble underskrevet:
Stavanger – Palma
Trondheim – Palma
Bodø – Palma

Disse to fra OSL ligger/lå ikke ut på Ving:
Oslo – Chania
Oslo – Tenerife
 
De går altså fra ca 212 pax hos Apollo, til 149 pax med BRA.
Solid nedgang det i antall pax, dette gjelder også for Ving som de har en avtale med. De går fra fulle fly 212 pax til fulle fly med 149 pax. Jadda :drink

Kan jo være de øker på frekvens og øker totalantallet. Lykken er ikke alltid store fly hvis man ikke kan fylle dem 7 dager i uka.
 
Apollo har vel overvekt på greske destinasjoner? Er det ikke en øy eller to hvor A319 kan ha en fordel mot A321?
 
Så på flysmart24 at de to A321neo’ene til Novair visstnok skal til SAS. Har ikke SAS A321ceo parkert som de ikke bruker? Er det snakk om a dase ut sistnevnte til fordel for neo?
 
Så på flysmart24 at de to A321neo’ene til Novair visstnok skal til SAS. Har ikke SAS A321ceo parkert som de ikke bruker? Er det snakk om a dase ut sistnevnte til fordel for neo?

Skal SAS bruke disse på ruter for Apollo eller på «egne» ruter?
 
Så på flysmart24 at de to A321neo’ene til Novair visstnok skal til SAS. Har ikke SAS A321ceo parkert som de ikke bruker? Er det snakk om a dase ut sistnevnte til fordel for neo?

Ja , det er bare et rykte. SAS er fortsatt i Chapter 11 og holder på med re-strukturering av flåten fortsatt som den er.
 
Last edited:
Kan jo være de øker på frekvens og øker totalantallet. Lykken er ikke alltid store fly hvis man ikke kan fylle dem 7 dager i uka.

Har kun sjekket Ving til TFS fra ARN, der de tidligere brukte DK A321 om sommeren og utsolgt hver gang. Det vil si 212 pax og nå skal de gå ned til BRA sin med 149 pax. Solid nedgang det når de kun har denne ene avgangen i uka.
 
Last edited:
Har kun sjekket Ving til TFS fra ARN, der de tidligere brukte DK A321neo om sommeren og utsolgt hver gang. Det vil si 212 pax og nå skal de gå ned til BRA sin med 149 pax. Solid nedgang det når de kun har denne ene avgangen i uka.

Tipper du mener NVR 32Q og ikke DK 32Q.

Ving har ikke brukt Novair i Norge, på ganske mange år iallfall hvis jeg ikke husker feil.
I år er det kun OSL-PVK og AES-RHO som er planlagt operert av Novair, og ut fra det som står i saken Travel News postet - så planlegger de ikke å legge ned før mot slutten av sommerprogrammet i oktobert.
Tipper som mange andre over at det har vært missforståelse om at SAS skal ta over 32Q, mot at de er SAS som har stukket av med Novair sitt oppdrag for Apollo. De siste årene har Novair hatt mindre og mindre oppdrag for Apollo, så ''ikke'' noen stor dramatikk for Apollo og Norge (+Novair) med ops i Norge - Sverige derimot...
Men kanskje greit å vente med antagelsene til de som faktisk har noe med dette kommer ut med offisell info og kan av/bekrefte det som har kommet ut via pressen.
Skulle det stemme med BRA, kommer det nok en pressemelding fra Apollo SE (/NO).

Når det gjelder de 2 A321neo (32Q) så er det ALC, leasingselskapet som bestemmer hva som er skjebnen - ikke SAS eller Novair.
 
Når det gjelder de 2 A321neo (32Q) så er det ALC, leasingselskapet som bestemmer hva som er skjebnen - ikke SAS eller Novair.

Og dommer'n i NYC. Langt fra sikkert at han synes at en flåteøkning for SAS er noen god ide, siden de er i Ch. 11 ..
 
Back
Top