Thomas Cook updates

Har nettopp fått epost av Ving. DK1504 OSL-PMI 9.juli blir med Wamos 744. Er visst motorbytte på opprinnelige TC A333, som er tatt ut av drift [sitat:] "i en periode på tre dager".

Er det mye trøbbel med disse TC-330'ene?
 
Dette høres ut som at man har planlagt et motorbytte på VKH eller VKI som skal utføres når VKG er tilbake.

Mye trøbbel? Nei, ikke egentlig tror jeg, men det merkes godt når man har en så liten flåte og må ta en maskin ut for nødvendige jobber. Det er ingen som ikke har tekniske problemer innimellom, selv med nye fly.
 
Noen som har erfaring med EC-KXN og/eller Wamos? Er jo ikke lengste flighten, men over tre timer kan være leeeenge hvis setene er pyton og klimaet er bånn. ;)

Har googlet litt ila. dagen, og det er ikke akkurat spesielt gode reviews der ute, snarere tvert imot. Et eksempel jeg snublet over: Wamos Air’s 747 experience is almost hilariously bad. Link: https://thepointsguy.com/reviews/wamos-747-business-review/

Er virkelig Wamos 747 så ille?
 
Noen som har erfaring med EC-KXN og/eller Wamos? Er jo ikke lengste flighten, men over tre timer kan være leeeenge hvis setene er pyton og klimaet er bånn. ;)

Har googlet litt ila. dagen, og det er ikke akkurat spesielt gode reviews der ute, snarere tvert imot. Et eksempel jeg snublet over: Wamos Air’s 747 experience is almost hilariously bad. Link: https://thepointsguy.com/reviews/wamos-747-business-review/

Er virkelig Wamos 747 så ille?

Nei, EC-KXN er ikke så ille, men det skal sies at flyet er gammelt og vel brukt, men ille var det ikke. Setene kan være litt nedsittet og interiøret var ikke satt opp i går kan du si.

Fly med EC-KXN for Norwegian til Burgas for to år siden, artig opplevelse.
 
Er de trygge disse gamle 747ene fra Wamos? Som nervous flyer kjenner jeg at jeg blir skeptisk når jeg leser reviewene om Wamos. Om service ombord og interiør er så dårlig som det skrives, hvordan står det da til med sikkerheten?
 
Slapp av, 4 motorer og Qeen of the Sky.. Litt loslitt i hjørnene har mange fly blant kjente selskap. Værste var AC 767-300 til for noen år siden. Kunne gjerne kalle den Scotch Tape ..

Har hatt mange turer med Tower Air og de var "spesielle".:old
 
Har hatt mange turer med Tower Air og de var "spesielle".:old


Nå ble jeg nesten litt sentimental. Min første USA tur var med Tower Air for 28-29 år siden. Charter til Miami med Tjæreborg[emoji2957]



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ser ut som at VKG endelig er på vei hjem. Samme flightnummer (DK4999) ble filet sist de prøvde seg.

VKH ble flyttet fra Arlanda til Manchester i går uten å bli satt i trafikk. En Condor 757-300 er sendt til Arlanda og en Maleth 340-60 (9H-PGS) er tilbake på CPH eller ARN ... går CPH-Larnaca-ARN i dag ..

Og VKI har stått i MAN siden 5. juli ..
 
Ser ut som Wamos flyr hjem til Madrid på torsdag, så forhåpentligvis er en eller annen A330 back in business snart.
 
Ser ut som at VKG endelig er på vei hjem. Samme flightnummer (DK4999) ble filet sist de prøvde seg.

VKH ble flyttet fra Arlanda til Manchester i går uten å bli satt i trafikk. En Condor 757-300 er sendt til Arlanda og en Maleth 340-60 (9H-PGS) er tilbake på CPH eller ARN ... går CPH-Larnaca-ARN i dag ..

Og VKI har stått i MAN siden 5. juli ..

Begynner TC å merke en stadig eldre flåte, med høy utnyttelse? En ting er C-Check med bakkeskade, men virker som det er mye Snag, forsinkelser, motorbytter mm i A330 flåten dems nå. 2 av 3 står jo til tider.

De fleste og nyere A321 flyr jo så det suser..
 
Det er nå satt opp en 333 fra MAN til Oslo i morgen ettermiddag, og med VKG på ARN er de vel tilbake til normalen torsdag morgen.
 
Akkurat boardet EC-KXN, flight DK1504 OSL-PMI. Slettes ikke verst dette, førsteinntrykket av flyet og kabinen mye bedre enn fryktet. Så får vi se hva de neste 3-4 timene bringer. Uansett - 747 er stas! ;)
 
Akkurat boardet EC-KXN, flight DK1504 OSL-PMI. Slettes ikke verst dette, førsteinntrykket av flyet og kabinen mye bedre enn fryktet. Så får vi se hva de neste 3-4 timene bringer. Uansett - 747 er stas! ;)

Vel fremme i PMI. Dette gikk helt smertefritt. Wamos 747 ingenting å frykte. :)
 
EC-KXN er ute og lufter seg i dag også for TC med en tur fra Oslo til Las Palmas. Dette er kanskje siste turen siden den skal reise hjem til Madrid på torsdag? Fruen og min datter skal til Mallorca på lørdag og 747'en har fløyet denne ruten de siste uken. Men det spørs nok om det ikke blir vanlige 330 på dem og ikke 747 slik det ser ut nå. Hadde blitt misunnelig om de hadde fått fly med en 747 siden aldri har fløyet med 747 ennå. Må få tatt en tur etterhvert før de fases helt ut.
 
VKH kommer tilbake til OSL i kveld og skal følge oppsatt program fra i morgen tidlig.

Wamos skal fly tom hjem til Madrid klokken 1500 i morgen.
 
Takk for oppdatering LN-MOW. Da blir det nok VKH på dem og ikke noe 747 fra Wamos. De som skal reise bryr seg forøvrig døyten om hvilken fly de skal i fly med i motsetning til far. :)
 
Mye snag på A333 til Thomas Cook for tiden, begynner de å bli slitne? Mange cycles kanskje? Er det noen planer om fornøyelse av flåten etter hvert?
 
Back
Top