Thomas Cook skal begynne med transatlantisk flyvninger til New York, Miami og Las Vegas i 2015, til de to første destinasjonene blir det flyvninger ut fra MAN.
Kilde: https://mobile.twitter.com/TCLeamington/status/459300793402028032/photo/1
TCX har ikke hatt regulære ruteflyvninger til f.eks. NYC før dc-8-63
På landsbasis reiser 70.000 færre på chartertur, sammenligna med i fjor. Fra Stavanger har chartertrafikken hatt en tilbakegang på 25 prosent
Neste vinter har Apollo rekordmange eksotiske nyheter i programmet. Selv om de fleste reiser går med charterfly har reiseselskapet neste år inngått avtale om å fly sine gjester med både Qatar Airways og Emirates fra Oslo.
Nyheter neste vinter er: Koh Yao Yai i Thailand, Bayahibe på Den dominikanske republikk, en mini rundreise på Bali, Abu Dhabi, Sri Lanka, Goa, Mauritius, Maldivene og Oman.
Ser på startour sine sider at Air Baltic skal fly for dem sommeren 2015.
Litt overraskende at dem vil ha en sliten 733 eller 735 fra BT på charter til blant annet Mallorca. Er lite seter i disse også, hvis BT har 757 så er det rart at ikke disse brukes i stedet.
Tui dumper altså DY med nye 737-800 og setter inne gamle 737-300/500..
13-06-2015 Palma 16:35 20:10 3 t 35 min Air Baltic, BT7845 Boeing737
27-06-2015 Oslo Lufthavn 20:55 00:35 3 t 40 min Air Baltic, BT7846 Boeing737
Finner det ikke under flyprogrammet, men under bestillingsvinduet.
Air Baltic skal også fly seriecharter fra Danmark neste sommer. Husker ikke nå om det er fra Aalborg eller Billund...
Espen
Ingen kritiske røster til at det er latvisk crew med latviske lønninger som skal fly mellom Norge og Syden?
Med tanke på at Air Baltic har mindre seter i sine maskiner samtidig som pris har vært avgjørende, så gir jo dette et godt og tydelig bevis på at Startour virkelig presser prisene forbi norske og skandinaviske betingelser.
Det er kanskje ikke bare enkelte selskap som står for dumping av priser og betingelser i Norge?
Det tror jeg ikke gjelder i chartermarkedet. Ola Nordmann skal til syden, uansett hvor mye det måtte koste. En tusenlapp eller to tror jeg har lite å si på reisebudsjettet for de fleste.Det er til slutt kundene som presser prisene ned.
Blir spennende å se utviklingen fremover. Om pris er avgjørende faktor, vil vi nok se flere utenlandske selskaper gjøre ennå flere charteroppdrag for turoperatører.Ingen kritiske røster til at det er latvisk crew med latviske lønninger som skal fly mellom Norge og Syden?
Med tanke på at Air Baltic har mindre seter i sine maskiner samtidig som pris har vært avgjørende, så gir jo dette et godt og tydelig bevis på at Startour virkelig presser prisene forbi norske og skandinaviske betingelser.
Det er kanskje ikke bare enkelte selskap som står for dumping av priser og betingelser i Norge?
Det er til slutt kundene som presser prisene ned.
Dersom kundene ikke velger a kjöpe slike tilbyd, sa vil de forsvinne snart. Men pa den andre side, hva er forskjellen a fly charter en en utenlands-selskap og a fly en vannlig rutefly med e.g. KLM eller BA?
Er ikke problemt her, at DY og SAS ikke har nok ledig kapasitet for charter markedet? Air Baltic er vel da et av de aller nærmeste å leie inn og etter min mening like bra som DY og SAS, bare med litt eldre maskiner.Synes det blir feil å velte ansvaret for at Startour/Tui bruker billige flyselskaper/øst europeiske, over på charterkundene. De kjøper en pakkereisene til Mallorca til en pris, og har vel liten innflytelse på hvilke selskaper startour leier inn.
Likevel, som jeg skrev så er jeg overrasket over at Startour velger å leie inn gamle 737-300, når kundene er vandt med Tuifly nordic sine nye 738 og DY med nye 738.. For min del ville jeg fravelge airbaltic, hvis flytidene til de andre er akseptable.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.