• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Charter nyheter (og rykter)

TUI sine LGW-OSL chartere går tydeligvis godt, og neste år skal også MAN-OSL satses på.

I tillegg snuses det også på BGO og kanskje Nord Norge

https://www.dn.no/reiseliv/alpint/g...-norge-dette-er-bare-gull-for-oss/2-1-1582100

Ingen legger igjen mer penger enn britene, så dette er bare gull for oss, sier Atle Hovi på Beitostølen nå som det er avklart at etterspørsel fra britiske gjester er så stor at TUI-eide Crystal Ski Holidays dobler antall ukentlige charteravganger fra Storbritannia til Norge.
 
TUI sine LGW-OSL chartere går tydeligvis godt, og neste år skal også MAN-OSL satses på.

I tillegg snuses det også på BGO og kanskje Nord Norge

https://www.dn.no/reiseliv/alpint/g...-norge-dette-er-bare-gull-for-oss/2-1-1582100

Et par sitater fra artikkelen:

– Vi ser allerede i år at etterspørselen i uke syv gjør at det blir satt opp et ekstrafly derfra. Det er jo en erkjennelse av at norske skidestinasjoner er like etterspurt som våre rivaler i Mellom-Europa og Sverige, mener han.

– Norge har vist seg å være en ekstremt populær destinasjon som alternativ til skiresorter i Alpene, skriver han.

Veldig moro at britene øker og at de har suksess med prosjektet, men vi snakker om ett ekstra fly i uka, dvs. tre-fire busser med folk i uka fra et land med nærmere 70 millioner innbyggere (UK). Greit å ha litt perspektiv, men lov å være fornøyd. :D
 
Ser Ch-Aviation har en artikkel med tittelen "TUI switches Ireland operations to TUI fly Nordic" bak betalingsmur. Noen som kjenner essensen i dette?
 
Finalcall melder SAS skal fly A321LR for Apollo mellom København og Banjul i vinter. Antar det er snakk om 1x ukentlig over en periode, uten at det var spesifisert.
 
SAS skal fly 32N for Apollo mellom Kristiansund og Las Palmas neste vinter fra 5. oktober 2024 til 5. april 2025.
 
SAS skal fly 32N for Apollo mellom Kristiansund og Las Palmas neste vinter fra 5. oktober 2024 til 5. april 2025.
Av SAS sitt nettverk i Norge er det vel da kun HAU, ALF, KKN og LYR som ikke har noen form for sydenchartere? Litt på siden, men må si jeg synes det er imponerende at selv Evenes har egen 180-seters buss ned til Kreta fra midten av april i år. Renta biter tydeligvis ikke SÅ hardt:)
 
Strengt tatt ikke SAS (eller andre flyselskaper for den saks skyld) som styrer dette. Alt de gjør er å levere et anbud til turoperatøren, som så velger flyselskap ut fra dette.
 
Hvem er der Cyprus Airways flyr for?

5f383cd35f151dbb1434d1ed333f8183.jpg
 
Aegean Airlines har leid inn 2 A320 fra Cyprus Airways i sommer, disse flyr hovedsaklig fra CHQ og RHO = mye Norden-charter.
 
TUI (opby Jettime) med charter fra Stockholm Skavsta.
Researrangören TUI börjar
trafikera Stockholm/Skavsta.

Det blir charterflyg
direkt till Gran Canaria
(Kanarieöarna, Spanien).

Mellan den 16 oktober
2024 och 13 april 2025
blir det totalt 23 avgångar.

TUI kommer trafikera
avgångarna med
Boeing 737 från det
danska flygbolaget Jettime.
https://svenskaflygbolag.com/
 
Sunclass opererer BGO-LPA-BGO fredag og lørdag med A321neo før Kapp Verde på søndag.
Sunclass Airlines in Northern winter 2024/25 season is adding direct service between Bergen, as well as Stavanger, with Cape Verde, on board Airbus A321neo aircraft. The airline will operate this weekly service from 03NOV24, with Bergen – Stavanger – Ilha do Sal – Bergan – Stavanger routing.

DK722 BGO0700 – 0745SVG0845 – 1400SID 32Q 7
DK723 SID1520 – 0015+1BGO0115+1 – 0200+1SVG 32Q 7
https://www.aeroroutes.com/eng/241008-dknw24bgosvg
 
Back
Top