Det dukker opp rapporter i kveld om «Mid-2020» som tidligste «back in service» Washington Post viser til kilder hos Boeing.
Alle snakker om at Boeing er "too big to fail", men med strammere kredittmarked, erstatninger til selskap rammet av MAX8-groundingen, reduksjon i ordreboken, kostnader til sertifisering og å få alle lagrede fly i lufta, problemer også med 777X, osv, osv.. Kan Boeing faktisk gå under?Boeing prøver å låne 90 mrd kr for å få selskapett på fote.
Jeg visste ikke det sto så dårlig til med dem, skulle vel ha en del på bok. Greit nok det tar på, og det kommer nok til å svi ennå mer videre.
https://e24.no/boers-og-finans/i/P9Bv56/cnbc-boeing-vil-hente-90-milliarder
Alle snakker om at Boeing er "too big to fail", men med strammere kredittmarked, erstatninger til selskap rammet av MAX8-groundingen, reduksjon i ordreboken, kostnader til sertifisering og å få alle lagrede fly i lufta, problemer også med 777X, osv, osv.. Kan Boeing faktisk gå under?
Får finansiering? Må jo bety at de enten ikke er særlig likvide eller ikke tjener penger?Uansett, Boeing er fortsatt langt unna konkurs. Det virker som de relativt lett får finansiering fortsatt.
Får finansiering? Må jo bety at de enten ikke er særlig likvide eller ikke tjener penger?
Nå sitter de vel på også på et "varelager" av et par hundre nye MAX de naturlig nok ikke har fått betalt for enda, så mye kapital er bundet opp der.
Ryanair (RYA.I) has submitted an offer to Boeing (BA.N) for a new order of its grounded 737 MAX jet but does not expect to finalize it until the plane returns to service, Chief Executive Michael O’Leary said on Monday.
Etter hva jeg kan se er 'lageret' nå iferd med å passere 400 fly ... Det største antallet står på Moses, hvor det nå er ca 247 fly.
Planespotters lister opp 408 fly som har hatt first flight, men ikke blitt levert.