Det bli vel Widerøe som overtar når BMI legger ned.
Overta hva da? Den som overtar blir den som tilbyr den beste ruten SVG-xxx-EVE, med mest smidig transfer og kortest reisetid
Når du nevner SVG-xnxx-EVE, så hadde det jo passet med TRD, SVG-TRD er jo mesteparten bare Olje-"folk" og TRD-EVE er det jo også en del Olje-"folk" reiser, samt at ruta er er underserved.... Så det er jo en mulighet hvis BMI ikke vil gi slipp på EVE...
Tror du misforstod. Det er ikke bmi som vil fly, men som de fleste passasjerene allerede gjør idag vil de fly med SK og DY via deres eksisterende ruter
Hvis BMI etablerte bonussamarbeid med SAS på ruta...
Du kommer nok til å fly til sola før dette skjer basert på hvordan SAS/WF har endret reglene for gjennomgående billetter TOS-HFT. .
WF har aldri hatt avtale med BM. Vi hadde avtale med BD - det opprinnelige British Midland.
Det kan du si, men når rutene fra TOS til HFT er passe bloddopet på statstøtte, så bør det være en åpning for alle aktører her, selv om det strekken er kommersiell. Flyene går ofte videre.
Om man ser dette i et annet lys så er det komplett iditotisk at SAS/WF skal få ha tilnærmet monopol på gjennomgående billetter. Begge selskaper møter seg selv i døren før eller siden på denne praksisen.
Hvis BMI etablerte bonussamarbeid med SAS på ruta, eller SAS/WF fløy den selv - og på riktige rutetider, som jeg skrev om over - tror jeg den kunne gå rundt.
Du skal nok ikke se bort fra at denne ruta har blitt et offer for bonuspoeng innenlands, med kunder som heller velger ei ikke-direkte rute der de kan tjene opp bonuspoeng i sitt foretrukne program.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.