• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Når Norge, Sverige og Danmark eier 50% av SAS vil jeg kalle det et statsselskap.
Mange måter å bli kvitt sine konkurrenter på.
Så får jo bare time vise om SAS finner nok Pax til sine nye ruter.
 
Når Norge, Sverige og Danmark eier 50% av SAS vil jeg kalle det et statsselskap.

Mange måter å bli kvitt sine konkurrenter på.


Ja, men hva det at SAS er deleid av tre stater skulle ha å si for ruten SVG-TOS å gjøre skjønner jeg ikke ...
 
Konkurranse er ok, men oppretting av nye ruter på samme destinasjon. Rart at både Aberdeen og Tromsø kom såpass raskt. Men får håpe jeg tar feil.
Hvem har mulighet mot et statseid selskap?

Selvfølgelig har BMI ansvar selv. Pris, rutetid og markedsføring.
Mere spent hva som skjer med dem andre rutene dem har i Norge.
Nå omhandler denne tråden SVG-EVE(TOS)
Hvordan en snur å vender på det, iallefall min sten, så har ikke SK endret noe fra SVG hva gjelder BMI. Dog startet de opp en rute SVG-TOS-SVG noen dager i uken, men den går ca 12 timer før, eller etter, pick your choice, så å kalle det for konkurasne, ja, ikke helt enig med deg, jeg ville kallt det et supplement, fra 2 selskap.
WF er et selvstendig selskap.
 
Tyder jo på at det er et marked der. Men dette er vel da et godt eksempel på at selv om det er et marked, så må det likevel være "rett" aktør som henter ut dets potensiale.
 
Det er som Sukram sier. Når folk skal fly, sjekker dem SAS, Norwegian og kanskje Widerøe. BMI? Hæ? Hva er det?
 
Ja det er nok mye i det. Jeg tror folk forbinder BMI mer med fettprosent og vektproblemer enn med ruteflyvninger.

Men selvfølgelig har Someone også et poeng i at en god rutetabell også er medvirkende til om pax vil bruke tilbudet.
 
Ryktene sier at BMI legger ned ksu -abz. Noen som kan bekrefte ?
Hei. Siste avgang fra KSU er 23 oktober ser det ut som, selv om det senest i mai ble dementert at ruten forsvinner.

http://www.tk.no/naring/article7340499.ece

BMI Regional har også en annen flyrute fra Kristiansund, til Aberdeen. Denne er ikke i fare.
- Ruten mellom Kristiansund og Aberdeen fortsetter, siden den går godt, skriver Lewis.
 
Back
Top