Re: BMI Regional besøkte Evenes i dag
Akkurat det har vi hørt fra mange flyselskap på mange ruter som etterhvert forsvant brått
Akkurat det har vi hørt fra mange flyselskap på mange ruter som etterhvert forsvant brått
Samme på KSU. Både på onsdag og i dag var SVG flyvningene innstilt og på avinor.no står det at den innstilles også førstkommende tirsdag. Også ABZ ruta var innstilt på onsdag. Hickok er inne på noe tror jeg. Mange som "skryter" på seg behov/grunnlag for ruter.Jeg synes følgende i artikkelen var mer interessant:
"Flyselskapet kan bekrefte at de etter to ukers drift hatt to kanselleringer på ruten...."
"Ser vi at vi flyr med tap, så er det ofte bedre å kansellere...."
Tror og at et av "problemene" til BMI er at de har lov til å selge billetter på strekningen mellom SVG-EVE og SVG-TOS, men det er ikke lov å selge billetter på EVE-TOS strekningen grunnet myndighetsregulering/konsesjoner.
Tror de kunne hatt litt større inntjening hvis de kunne selge billetter på den strekningen også.
Tror de kunne hatt litt større inntjening hvis de kunne selge billetter på den strekningen også.
Tviler på at SAS egentlig ønsker å drive Stavanger-Tromsø, de ønsker nok heller å feede via Gardermoen. Direkteruta ble vel til for å ikke tape andeler overfor BMI ser jeg for meg.Og som nesten åpenbart kom til å skje idet SAS annonserte at de starter ruten. Det er definitivt ikke plass til to aktører, får se om SAS får det til å gå rundt.
Kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien i Widerøes flyveselskap humrer av denne forklaringen:
– Her kan ikke BMI ha gjort hjemmeleksa. Det har aldri vært 30 minutter transittid mellom to flyselskaper. Det har bestandig vært to timer mellom Widerøe, Norwegian og SAS, understreker Kongsteien.
Han sier at en halv times transittid klarer man bare mellom selskapets egne ruter, og der man ikke trenger å sjekke om på bagasjen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.