Re: BMI Regional besøkte Evenes i dag
Akkurat det har vi hørt fra mange flyselskap på mange ruter som etterhvert forsvant brått
Akkurat det har vi hørt fra mange flyselskap på mange ruter som etterhvert forsvant brått
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Samme på KSU. Både på onsdag og i dag var SVG flyvningene innstilt og på avinor.no står det at den innstilles også førstkommende tirsdag. Også ABZ ruta var innstilt på onsdag. Hickok er inne på noe tror jeg. Mange som "skryter" på seg behov/grunnlag for ruter.Jeg synes følgende i artikkelen var mer interessant:
"Flyselskapet kan bekrefte at de etter to ukers drift hatt to kanselleringer på ruten...."
"Ser vi at vi flyr med tap, så er det ofte bedre å kansellere...."
Tror og at et av "problemene" til BMI er at de har lov til å selge billetter på strekningen mellom SVG-EVE og SVG-TOS, men det er ikke lov å selge billetter på EVE-TOS strekningen grunnet myndighetsregulering/konsesjoner.
Tror de kunne hatt litt større inntjening hvis de kunne selge billetter på den strekningen også.
Tror de kunne hatt litt større inntjening hvis de kunne selge billetter på den strekningen også.
Tviler på at SAS egentlig ønsker å drive Stavanger-Tromsø, de ønsker nok heller å feede via Gardermoen. Direkteruta ble vel til for å ikke tape andeler overfor BMI ser jeg for meg.Og som nesten åpenbart kom til å skje idet SAS annonserte at de starter ruten. Det er definitivt ikke plass til to aktører, får se om SAS får det til å gå rundt.
Kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien i Widerøes flyveselskap humrer av denne forklaringen:
– Her kan ikke BMI ha gjort hjemmeleksa. Det har aldri vært 30 minutter transittid mellom to flyselskaper. Det har bestandig vært to timer mellom Widerøe, Norwegian og SAS, understreker Kongsteien.
Han sier at en halv times transittid klarer man bare mellom selskapets egne ruter, og der man ikke trenger å sjekke om på bagasjen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.