BMI Regional og SVG-EVE-TOS ruten

Noe er nok feil, enten i det Kongsteien sier eller det Nordlys siterer. På TRD er transit WF - SAS nede i 25 minutter.

Code:
                                               DD  DI  ID  II   
STANDARD:         TOS                          030 030 030 030  

EXCEPTIONS:                                                     
A/L                                                             

BM                                             120 120 120 120  
WF

Code:
                                               DD  DI  ID  II   

EXCEPTIONS:                                                     
A/L                 DEPARR                                      

SK                  LYR                        045 --- --- ---  
WF                                                              

SK                                             025 --- --- ---  
WF

Code:
                                               DD  DI  ID  II   

EXCEPTIONS:                                                     
A/L FLT-NBR                                                     

WF 0693                                        020 --- --- ---  
SK 4577                                                         

WF                                             025 --- --- ---  
SK

Dag Viking, hva betyr dette i praksis? AT BM tidligere har hatt 30 minutt, men at de er satt på et unntak på 120 min?

Betyr tallene i tabellen til Dag Viking at standard transittid i Tromsø er 30min, mellom alle selskap, men at det er bedt om unntak mellom WIF og BMI?

Må også spørre hva slags tabell dette er, og hvor den er tilgjengelig noen plass.

Tabellen gjelder selskaper med intelineavtale. Ingen avtale - ingen bagasjetransfer. Tabell not applicable.

Tabellen gjelder selskaper med intelineavtale. Ingen avtale - ingen bagasjetransfer. Tabell not applicable.

Hva ligger det i at man krever 120 minutter? Er det ikke interlineavtale så er vel komponentene i reisen uansett som separate å regne, så da må vel kriteriet være å komme til innsjekk før denne stenger før neste avgang (og det er vel i TOS 30 minutter før avgang)? Ligger det noe annet i denne transittiden?

Skjønner ikke at det i det hele tatt er en minimumstid mellom WF og BM, ettersom det ikke er en interline-avtale. Det vil jo uansett alltid være separate billetter, og når de bestilles hver for seg så kan alle bestille med så lite tid mellom flyene som man selv ønsker å ta sjansen på.

Edit: Og mens jeg skrev så ser jeg at både MOW og TOS har postet de samme tankene samtidig..

Last edited:
Spørsmålet her er vel om det faktisk eksisterer en interlineavtale. Om så ikke, så burde jo et unntak være unødvendig. Ut fra linken til vbirk over så kan det vel tyde på at det foreligger en interlineavtale.

Edit: PSC TOS er nok mer nøye i sin gjennomgang. Dette gjelder gamle BMI. Spørsmålet er vel fortsatt om det foreligger noe avtale fra tidligere mellom WF og BM. Hvor kan man finne dette ut? Edit2; Da hadde MOW avkreftet at det finnes noe avtale ;)

Last edited:
Så interline-infoen mellom BMI og WF her er ikke korrekt?
http://bigblueroad.com/tradesite/bmi/AgentServices/interlineetickets.html

Ser at dette er snakk om British Midland International. Ser ikke ut til at det samme gjelder British Midland Regional..

http://www.bmiregional.com/en/top-menu/about-us/help-information

Can I book for onwards travel with another airline?
bmi regional is re-instating a number of agreements with former bmi partners. As these are rolled out, travel agencies will be able to make through bookings involving bmi regional and these partners. At the moment, an agreement with BA is in place and we expect others to be added in the next two weeks.

Men ettersom begge selskap omtaler seg som BMI, så er det ikke rart det er forvirrende :drunk:

Det er vel den tiden forsikringsselskapene generelt oppgir når man har separate billetter - som f.eks. hvis man skifter fra DY til WF ....

Betyr tallene i tabellen til Dag Viking at standard transittid i Tromsø er 30min, mellom alle selskap, men at det er bedt om unntak mellom WIF og BMI?

Må også spørre hva slags tabell dette er, og hvor den er tilgjengelig noen plass.

Det er fra kvs, som gir mct og en del annet nyttig fra veldig mange flyplasser.

Det er fra kvs, som gir mct og en del annet nyttig fra veldig mange flyplasser.

Har KVS selv, og går ut fra at dette er samme informasjon som sendes ut til reisebyråer og andre. Det fremkommer i alle fall følgende for Widerøe:

[KVS Availability Tool 7.3.3 - Reference: Interline Agreements [IET]: WF]
Code:
ELECTRONIC INTERLINE CARRIER AGREEMENTS-WF                      
 INTERLINE CARRIER CODES                                        
   BM - CO - MU - SK - UA
Selv hevder de at det ikke foreligger noe interline, mens i KVS fremkommer det motsatte. Ikke greit å bli klok på dette...

Om ikke annet så kan vi vel konstatere at en litt komisk Kongsteien ikke selv har gjort hjemmeleksen når han uttaler at "det har aldri vært 30 minutter transittid mellom to flyselskaper. Det har bestandig vært to timer mellom Widerøe, Norwegian og SAS".

(Jeg forstår at dette kan være tatt ut av en sammenheng, eller at han er feilsitert, men slike bagateller er man ofte ikke så opptatte av her...;))

Last edited:
Om Kongstein har gjort leksa si skal jeg ikke si noe om, ei heller om BMI selger gjennomgående billetter.
Men sakset fra både SK og WF's sider:

Dersom du har kjøpt en separat flybillett med Widerøe eller SAS og skal videre med et annet flyselskap f.eks Norwegian, må du på norske flyplasser beregne deg minimum tre timer mellom ankomst i henhold til ruteplan og din neste flyavgang (gjelder ikke mellom Widerøe og SAS Norge)

Hverken WF eller SAS har interlineavtale med BMI Regional.

Er klar over at dette er på siden av topic, en kommentar til denne posten:

For inntil et par måneder siden kunne man bestille AES-CPH-GLA-CPH-AES gjennom SK, men ikke motsatt vei. Når jeg søker i dag kommer ikke GLA opp som en destinasjon i det hele tatt.
Har reist et par ganger GLA-CPH-AES med BM GLA-CPH og SK CPH-AES med to forskjellige bookinger, da har jeg fått forespørsel på innsjekk i GLA om jeg ville sjekke helt frem til AES, er bare glad jeg slipper å hente ut bagasje i CPH. Det må da være/har vert en forbindelse på et eller annet vis mellom selskapene.

Har reist et par ganger GLA-CPH-AES med BM GLA-CPH og SK CPH-AES med to forskjellige bookinger, da har jeg fått forespørsel på innsjekk i GLA om jeg ville sjekke helt frem til AES, er bare glad jeg slipper å hente ut bagasje i CPH. Det må da være/har vert en forbindelse på et eller annet vis mellom selskapene.

BMI og SAS hadde tidligere codeshare på CPH-GLA (og EDI)

Back