Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det bli vel Widerøe som overtar når BMI legger ned.
Overta hva da? Den som overtar blir den som tilbyr den beste ruten SVG-xxx-EVE, med mest smidig transfer og kortest reisetid
Når du nevner SVG-xnxx-EVE, så hadde det jo passet med TRD, SVG-TRD er jo mesteparten bare Olje-"folk" og TRD-EVE er det jo også en del Olje-"folk" reiser, samt at ruta er er underserved.... Så det er jo en mulighet hvis BMI ikke vil gi slipp på EVE...
Tror du misforstod. Det er ikke bmi som vil fly, men som de fleste passasjerene allerede gjør idag vil de fly med SK og DY via deres eksisterende ruter
Hvis BMI etablerte bonussamarbeid med SAS på ruta...
Du kommer nok til å fly til sola før dette skjer basert på hvordan SAS/WF har endret reglene for gjennomgående billetter TOS-HFT. .
WF har aldri hatt avtale med BM. Vi hadde avtale med BD - det opprinnelige British Midland.
Det kan du si, men når rutene fra TOS til HFT er passe bloddopet på statstøtte, så bør det være en åpning for alle aktører her, selv om det strekken er kommersiell. Flyene går ofte videre.
Om man ser dette i et annet lys så er det komplett iditotisk at SAS/WF skal få ha tilnærmet monopol på gjennomgående billetter. Begge selskaper møter seg selv i døren før eller siden på denne praksisen.
Hvis BMI etablerte bonussamarbeid med SAS på ruta, eller SAS/WF fløy den selv - og på riktige rutetider, som jeg skrev om over - tror jeg den kunne gå rundt.
Du skal nok ikke se bort fra at denne ruta har blitt et offer for bonuspoeng innenlands, med kunder som heller velger ei ikke-direkte rute der de kan tjene opp bonuspoeng i sitt foretrukne program.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.