Ser du nøye etter i venstre kant av bildet som viser Aeroflot med IL-86, så har du BU´s B767 på rwy 19 i bakgrunnen.Originally posted by imm
Det eneste vi mangler nå, for å gjøre lørdagskvelden komplett, er noen bilder av Braathens gamle fly, inkludert deres 767 som jeg forøvrig var med på en gang til Gran Canari.
Neida..., se etter bilder av den på airpics, så får du historien der. Den var solgt til India, og krasjet under avgang på en treningsflight, crewet omkom.Originally posted by Airwolf
De fleste som var i militæret på 80-tallet har vel reist med den 737'en til Busy Bee, noe jeg gjorde mange ganger. Den gjorde endel hårreisende approacher oppe i nord i dårlig vær. Det ble sagt at den var utstyrt for å takle mye vær, men jeg vet ikke om det er riktig. Havarerte tror jeg etter at den ble solgt, i Afrika? Visstnok full krasj og omkomne![]()
Originally posted by Fellowship
Neida..., se etter bilder av den på airpics, så får du historien der. Den var solgt til India, og krasjet under avgang på en treningsflight, crewet omkom.
Originally posted by Airwolf
Neida..., se etter bilder av den på airpics, så får du historien der. Den var solgt til India, og krasjet under avgang på en treningsflight, crewet omkom.
India var det den havnet og endte sine dager ja. Finner lite info om den ulykken, men fant endel teknisk om LN-NPB. Den var med i Forsvarets planer for troppetransport i tilfelle mobilisering, og var derfor utstyrt med forsterket understell for å kunne lande på ujevne og provisoriske rullebaner.
Men sjekk det bildet, hva er det egentlig som er festet til nesehjulet?
Originally posted by HMWK
India var det den havnet og endte sine dager ja. Finner lite info om den ulykken, men fant endel teknisk om LN-NPB. Den var med i Forsvarets planer for troppetransport i tilfelle mobilisering, og var derfor utstyrt med forsterket understell for å kunne lande på ujevne og provisoriske rullebaner.
Du har svaret på ditt spørsmål litt lengre opp! Har du ikke sett C-130? Den kunne ta av med full last fra 800 meter. Sertifisert for fallskjermhopping. Et enestående fly! Synd det endte sine dager i India.
Originally posted by HMWK
Du har svaret på ditt spørsmål litt lengre opp! Har du ikke sett C-130? Den kunne ta av med full last fra 800 meter. Sertifisert for fallskjermhopping. Et enestående fly! Synd det endte sine dager i India.
Ja det jeg mente er hvilken funksjon det har, eller hvordan det fungerer.
LN-SEK, takk for info om den ulykken.
Originally posted by C172
LN-ALE er synlig på dette bilde: "Når jumboen ble for stor, tok DC-10 over"
Det er mitt privatfly, som jeg besøkte flystevne med![]()
Originally posted by dc-8-63
Hvis det funksjonen til platen bak nesehjulet du lurer paa, saa er det aa forhindre at grus og smaasten virvles opp av nesejulet ved landing/takeoff paa grusbaner, og i hovedsak forhindre at disse blir sugd inn i motorene. Denne utgaven av 737 hadde vel ogsaa glassfiber forstekninger under motorene og paa deler av kroppen for aa kunne operere paa grus....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.