Nei, men du ser litt tåpelig ut når du i samme innlegg krever dokumentasjon fra andre (som jeg så vidt vet jobber i selskapet du snakker om, og sannsynligvis har gode kilder) og samtidig kommer med rykter uten noen kildehenvisning (og vi vet at du ikke jobber i selskapet, så det er vel all mulig grunn til å tro at du ikke har noe å fare med av fakta).
Nå er det jo ikke noe nytt for oss som har fulgt denne tråden ei stund, at du er en grinebiter som videreformidler absolutt alle rykter du hører, så sant de kan bidra til å sette Norwegian i et dårlig lys. Du gjør det faktisk i såpass stor grad at du kun ender opp med å sette deg selv i et dårlig lys.
Det er nå svært sjeldent jeg ber om dokumentasjon i mange av debattene her, fordi jeg vet at mye vansklig kan dokumenteres. Grunnen til at jeg "krevde" dokumentasjon var fordi posten til MD11 #914 nærmest latterligjorde bebattantene, og da tenkte jeg at han like greit kunne dokumentere det. Vi i "motstandsbevegelsen" blir jo støtt og stadig bedt om å dokumentere våre poster om FR og DY..
Når det gjelder at jeg er "grinebiter", er det et helt uinteressant personangrep. Det at jeg har en annen mening enn deg, gjør meg ikke grinebiter. Jeg kan vel korrigere grinebiter til at jeg ikke er variabel i saken om dy nå, jeg er konstant. Jeg mener, og vil alltid mene, at måten selskapet nå utvikler seg er helt uholdbart da DY er en stor norsk arbeidsgiver, hvor vi faktisk skal og burde forvente mer.
Innleggene mine om DY her inne er alltid basert på informasjon jeg er rimelig sikker på, og nesten alle kommer fra informasjon jeg har fått fra inhouse dy personell. Se hvor fort interne saker i DY havner hos NF og hos pressen. Lojaliteten i selskapet virker å være svært lav nå. Og det kan jeg forstå. Les posten til DY piloten på PPrune som nylig sluttet. Hvor mange tilfeller av at en cpt går over til fo i et annet selskap kan du henvise til blant annet?
Når det er sagt, så antar jeg at du er fast ansatt i DY, og da burde du være like interessert som meg i at DY fremmer anstendige arbeidskontrakter. Det går ikke ann å sikre seg selv på bekostning av andre, slik Kjos sier han skal sikre deres arbeidsvilkår. Uten å ha dobbeltmoral, burde du ønske dine kontrakts kolleger like vilkår som deg selv, med mindre du er "fat and happy" med å jobbe på kontrakten DY nå ansetter piloter på da?
Hvis du lurer på motivasjonen min i denne debatten, er det kun å fremme et fag jeg er svært glad i, et fag jeg er under den oppfatning er bedre tjent uten den type ordninger DY gjør nå for å vokse. Jeg ser på kampen om å kutte kostnader til beinet som en kappløp i dass. Spesielt i en bransje hvor sikkerhet er så ufattelig viktig, og hvor vi piloter står for de fleste feil. Da må man eliminere mulighetene for feil så langt det går, og det er ikke ved å tilby folk en utrygg arbeidsavtale.
Hvis du mener de ting jeg skriver om DY er galt, får du heller skrive motargument, ikke gå i personangrep.
Jeg undrer, kan du med hånden på hjertet si du liker DY bedre som selskap i dag, enn f.eks 4-5 år siden? Jeg personlig beundret DY før med den arbeidsiver og dugnadsånd det var, og da baserer jeg "var" på det jeg har hørt fra mine venner i DY.
PS. 73Hs "like" er vel i samme gate som FR sine hyggelige kommentarer til konkurrentene på flykroppen på sine fly.. "veldig stilig", og ikke akkurat sjokkerende lenger...