Takk for litt inside info
Den fremtidige vekst kommer primært til å bestå av innleide utenlandske crew, både på long hauls og short hauls...dette sier BK selv. Bl.a. på bekostning av eksisterende norske arbeidsplasser, med faste ansatte...
Dette får jeg ikke til å stemme med det som har blitt sagt og avtalen som er gjort.
1. For det første har det vel aldri vært ett tema å kvitte seg med de eksisterende norske faste pilotene til fordel for innleide?
Dette er vel også i strid med norsk lov.
At DY om 10-30 år etterhvert som pilotene går av med pensjon ansetter nye på andre vilkår er jo en selvfølge.
For den saks skyld er det jo muligheter for at om noen år er pilotmarkedet helt anderledes og de nye får mye
bedre
avtaler en selv de beste idag - who knows?
2. Avtalen sier klart at DY kan benytte seg av innleid arbeidskraft i intill 2 år da de må tilbys fast ansettelse.
At VEKSTEN alltid vil STARTE med innleid arbeidskraft er jo i.h.t avtalen og er jo åpenbar! Dette kan da ikke komme som en
bombe på noen? Det er jo hele poenget med det.. .
Jeg er helt enig i at det her er en del uavklarte tvilsomme ting fra DY's side i.f.m Malaga, men etter min mening lukter hele denne saken av fagforeninger
som snakker seg imellom på tvers av selskaper. Dette så vi også i våres. Dette er meget skummelt og jeg tror det er flere skulte agendaer her.
Husk at det er fryktelig mange i denne bransjen som ønsker at DY ikke skal lykkes! Spesielt fagforeningene og piloter i andre selskaper!
Så at det er propaganda, overdrivelser og hvite løgner etc. rettet mot DY's piloter her er jeg overbevist om.
Mange som har veldig mye å vinne på å forsøke å snu pilotene i DY mot sine egne og det ser ut som de er i ferd med å lykkes - desverre!
Trist å se på.
W