Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Status
Not open for further replies.
Kun Norsk familie fra Norge ;-) Alle må ha eget person nummer (norsk). I tillegg har NAV fått Navet i gang og en kan ikke lengre "bli syk på vegne av" som Norsk - det slåes det meget hardt ned på.

Det stemmer ikke. Utlending som ikke er medlem i folketrygden og ikke er konvensjonspasient (f.eks. EØS-borger), men som har lovlig og varig opphold i Norge (varig er opphold som er ment å vare i minst 12 måneder) har fulle pasientrettigheter, jf. den forskriften jeg viste deg.

Alle som er bosatt i Norge (lovlig opphold+varighet minst 6 mnd plikter å melde flytting ved personlig oppmøte på skattekontoret. De blir registrert i Folkeregisteret og får tildelt personnr.)
 
Last edited:
Re: Norwegian bestiller 222 fly

403219_3040327883618_1125660117_33129500_571861806_n.jpg

Det er litt paradoksalt det bildet der og med dens referanse til trekkfugler. Det er akkurat det DY pilotene frykter. At arbeidsplassen deres blir flyttet til sørligere strøk om noen år hvis DY finner det mer økonomisk...
 
Re: Norwegian bestiller 222 fly

Det er litt paradoksalt det bildet der og med dens referanse til trekkfugler. Det er akkurat det DY pilotene frykter. At arbeidsplassen deres blir flyttet til sørligere strøk om noen år hvis DY finner det mer økonomisk...

Noen år ? , Malaga , Helsinki, BKK, NY.
 
Vet om flere i Lufttransport som snudde i siste liten og heller ville jobbe videre under ordnede former der enn å bli kontraktspilot i Norwegian
 
Det er flere skandinaviere i FR som har ønsket seg til DY, men som nå takker nei fordi kontraktene er dårligerer enn hva FR tilbyr.
 
Jag hoppas fler tackar NEJ till arbete i Norwegian på dessa dåliga kontrakt.
Det sänder en tydlig signal till Kjos & Co att de kanske bör ompröva sin nuvarande strategi.
 
Det ser ut som FAA går motsatt vei av det vi ser i Europa:

http://travel.usatoday.com/flights/...requirements-for-airline-co-pilots/53275852/1

Er vel muligens noen fakta-feil eller misforståelser i denne artikkelen, CPL blandes sammen med ATP for co-piloter.

The tougher rules come in response to a congressional demand for new training requirements following the crash of a Colgan Air jet that killed 50 people near Buffalo on Feb. 12, 2009.

The proposed rules would:

•Require a pilot to fly an additional 1,000 hours after getting an airline pilot's certificate to serve as a captain. The current rule requires 1,500 hours to be a captain.

• Require extra training and 50 hours of flying for piloting a plane with more than one engine.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top