Re: Betale mer for midtgang?
OK - du snakket om at man måtte ha 5-abreast for å få til forlengelsen av skroget - jeg trakk nok en forhastet slutning der. Men de fleste vil nok likevel foretrekke tradisjonell 3-3 .. Nå var vel dette uansett en bisak ettersom det meste av diskusjonen gikk på under gulvet.
Som jeg sa - jeg er ikke noen ekspert på fraktrater, men såpass vet jeg at fraktratene har gått samme veien som passasjerratene - nedover. Det man tjener på er volum (som store fiskesendinger - og da snakker jeg om mer enn en 32x kan håndtere), minimumssendinger (dokumenter, småpakker) og spesialfrakt, som farlig gods og f.eks. kister. Småpakkemarkedet er imidlertid mer og mer dominert av selskaper som FedEx og UPS og tilfaller ruteflyselskapene i stadig mindre grad.
Derfor er det nettverksselskapene som tjener mest på frakt. De kan utveksle sendinger og transportere utenfor et begrenset rutesystem, som f.eks, DY har. (siden vi allerede har nevnt dem). DY og deres like flyr point to point og vil kun i begrenset grad være attraktive for speditørene, som jo er de som mottar og router sendingene fra kundene.
OK - du snakket om at man måtte ha 5-abreast for å få til forlengelsen av skroget - jeg trakk nok en forhastet slutning der. Men de fleste vil nok likevel foretrekke tradisjonell 3-3 .. Nå var vel dette uansett en bisak ettersom det meste av diskusjonen gikk på under gulvet.
Som jeg sa - jeg er ikke noen ekspert på fraktrater, men såpass vet jeg at fraktratene har gått samme veien som passasjerratene - nedover. Det man tjener på er volum (som store fiskesendinger - og da snakker jeg om mer enn en 32x kan håndtere), minimumssendinger (dokumenter, småpakker) og spesialfrakt, som farlig gods og f.eks. kister. Småpakkemarkedet er imidlertid mer og mer dominert av selskaper som FedEx og UPS og tilfaller ruteflyselskapene i stadig mindre grad.
Derfor er det nettverksselskapene som tjener mest på frakt. De kan utveksle sendinger og transportere utenfor et begrenset rutesystem, som f.eks, DY har. (siden vi allerede har nevnt dem). DY og deres like flyr point to point og vil kun i begrenset grad være attraktive for speditørene, som jo er de som mottar og router sendingene fra kundene.