Bangkok-tråden

Bangkok-tråden

Man er rimelig sær hvis man betaler 450% ekstra for å få en fancy bil på den halvtimen fra flyplassen til hotellet. Taxi koster rundt 80 kroner, inkludert bompenger og flyplassavgift. Det er enkelt, trygt og billig.

For anledningen ankom jeg BKK med TG First, og da falt det seg helt naturlig å stige av golfbilen ved AOT-skranken:) Forøvrig var "limousinen" en velbrukt Nissan Teana (Camry- størrelse), men den gjorde jobben. Meter-taxi i Bangkok kan være så ymse både når det gjelder bil og sjåfør, men som regel kommer man trygt fram...

Re: Bangkok-tråden

Flytoget går mellom OSL og Oslo/Drammen. Tog til andre flyplasser har andre navn :D
Hvis man skal sammenligne konkrete priser i Asia mot konkrete priser i Norge kan man jo alltid velge dyreste alternativ og fortsatt spare penger. Så praktisk! ;)

(Men jeg velger heller alternativer i mellomsjiktet og har råd til flere ferier...)

AOT er det eneste fornuftige hvis to med bagasje . Blir skremt å se disse små taxiene med bagasjerommet delvis åpent med tau rushe til BKK . Husk bak der er det gasstank ... Nesten null plass til bagasje..

Med prisen til AOT ( før Thai limousine ) er dette en no-brainer. Og de er på time. Sist i BKK i mars hadde sjåføren ventet en time før han kjørte fram bilen.

MEN, ta en titt på prislista på BKK, de har en stor Izuzu SUV til 600 baht også...

Hvis man skal sammenligne konkrete priser i Asia mot konkrete priser i Norge kan man jo alltid velge dyreste alternativ og fortsatt spare penger. Så praktisk! ;)

(Men jeg velger heller alternativer i mellomsjiktet og har råd til flere ferier...)

Sant nok :) Og jeg er helt enig i prinsippet om å bruke litt mindre for å få flere turer ut av det totale reisebudsjettet. Betaler sjelden eller aldri full pris for noe som helst, det er hele tiden snakk om å utnytte tilbud o.l sånn at man alltid får mest mulig for minst mulig. Krever litt jobb, men timebetalingen er også meget god :D

Bare for å klargjøre hvorfor jeg tok med nevnte lang BMW 7-serie siden det ble litt diskusjon ut av det:

- det koster ikke allverdens ekstra sett med norske øyne, og ikke mer enn en kort taxi/togtur her hjemme, eller 3-4 halvlitere på byen. I asiatisk målestokk er det selvsagt latterlig kostbart.
- Det er GØY! Turen foregår i en utrolig flott bil med god plass, en bil som er så avsindig dyr her hjemme at de fleste aldri ville ha kjøpt den
- du kommer fram raskt og greit uten tull (gjelder alle AOT-bilene)

... men det er absolutt ingen tvil om at det er langt mer fornuftig å bruke under halvparten av pengene på en Camry e.l. som gjør akkurat samme jobben, du kommer dit du skal når du skal - sammen med bagasjen ;)

Husk alltid å prute selv på AOT skranken. Jeg gjode det sist å endet opp på 1100 THB til sentrum. Det startet på 2500 ellrnoe men det er alt for dyrt når de vanlige taxiene tar 400-500 THB...

Hotell i Bangkok

Kan noen anbefale et sentralt og godt suitell, eventuelt et hotell med one-bedrom suiter til en rimelig penge? Hadde i utgangspunktet bestemt meg for http://www.admiralpremier.com/ men oppdaget at det ligger helt i utkanten og er særdeles upraktisk lokalisert. http://chatrium.com/chatrium_hotel/ vurderes også, men usikker på lokaliseringen av dette også, selv om TripAdvisor anmeldelsene gjør at det frister voldsomt.

Prisleie er egentlig jo billigere jo bedre, og så mye mer enn 650 kr natten (som det er for en suite med utsikt til elven på Chatrium) er ikke det veldig aktuelt å betale - pengene prioriteres på hovedbolken av turen utenfor BKK.

Har alltid tatt metertaxi til byen. Aldri noen problemer. Husk å si at du vil kjøre higway/tollroad og at du vil betale ekstra for dette (100 bath max).

Ingen grunn til å betale i dyre dommer for AOT når metertaxi kjører deg til byen for 4-500 bath!!

Tok toget sist bare for å prøve! Så nå vet jeg hvordan sardin i en boks føler seg. Skal ikke testes igjen!!!

Nå snakket vi vel om transporten inn til sentrum?

Å betale 5000 bath for en 30 min tur i en Merce S class eller å betale 400 bath i en Toyota Corolla i samme tid sier meg at pengene betyr mer enn bilen....

Ellers sverger jeg alltid til Stable Lodge i BKK. Skulle det være fullt ville Adelphi Suites være mitt 2 valg!

Re: Hotell i Bangkok

Kan noen anbefale et sentralt og godt suitell, eventuelt et hotell med one-bedrom suiter til en rimelig penge? Hadde i utgangspunktet bestemt meg for http://www.admiralpremier.com/ men oppdaget at det ligger helt i utkanten og er særdeles upraktisk lokalisert. http://chatrium.com/chatrium_hotel/ vurderes også, men usikker på lokaliseringen av dette også, selv om TripAdvisor anmeldelsene gjør at det frister voldsomt.

Prisleie er egentlig jo billigere jo bedre, og så mye mer enn 650 kr natten (som det er for en suite med utsikt til elven på Chatrium) er ikke det veldig aktuelt å betale - pengene prioriteres på hovedbolken av turen utenfor BKK.

Sathorn Vista, Ascott Sathorn og Urbana Sathorn pleier å ha greie priser. Som du sikkert skjønner ligger de i Sathorn. Kan være litt kjedelig område da det for det meste kun er kontorer i området. Men skytrain er ikke langt unna.
Du bør også sjekke ut Centre Point-hotellene som det er mange av i Bangkok. Ofte rimelige priser. Personlig tror jeg at Chatrium ligger litt for langt unna skytrain.

Biz: Stable Lodge har ikke toroms... :/

Fikk du status match med Delta og Sky Team på slutten av fjoråret?

Fikk Status Match i SkyTeam hos Argentina-selskapet.

kimmam: Landet på det samme vedrørende Chatrium selv, men leser det samme om i vertfall Sathorn Vista...? Vet du om dette gjelder for Ascott og Urbana? Ellers gode forslag!

kimmam: Landet på det samme vedrørende Chatrium selv, men leser det samme om i vertfall Sathorn Vista...? Vet du om dette gjelder for Ascott og Urbana? Ellers gode forslag!
Hehe, totalt skivebom ang. Vista, Urbana og Ascott :p Alle ligger relativt langt unna BTS. Ascott er nærmest og ligger ca 400m fra Chong Nonsi BTS. Et lite stykke, men ca halvparten er elevated walkway. Marriott har også en del Serviced apartments i byen. Åpnet nytt like ved Thong Lor BTS for ikke lenge siden, men usikker på pris.

Hehe, totalt skivebom ang. Vista, Urbana og Ascott :p Alle ligger relativt langt unna BTS. Ascott er nærmest og ligger ca 400m fra Chong Nonsi BTS. Et lite stykke, men ca halvparten er elevated walkway. Marriott har også en del Serviced apartments i byen. Åpnet nytt like ved Thong Lor BTS for ikke lenge siden, men usikker på pris.

Endte på On8 (www.on8bangkok.com) som ligger rett ved siden av Nana BTS de første dagene. Får utforske litt hvor de ulike alternativene ligger. On8 kan forøvrig anbefales om man kan klare seg uten suite.

Å betale 5000 bath for en 30 min tur i en Merce S class eller å betale 400 bath i en Toyota Corolla i samme tid sier meg at pengene betyr mer enn bilen....

Ellers sverger jeg alltid til Stable Lodge i BKK. Skulle det være fullt ville Adelphi Suites være mitt 2 valg!

Jeg bodde på Stable Lodge i oct 2010 i 5 eller 6 etg, greit hotell, beliggenhet er jo kjempe, men jeg syntes hotellet virket slitt, eller har de pusset opp nå?

Jeg bodde på Stable Lodge i oct 2010 i 5 eller 6 etg, greit hotell, beliggenhet er jo kjempe, men jeg syntes hotellet virket slitt, eller har de pusset opp nå?

Noen av rommene er pusset opp. Pleier alltid å gå for de beste rommene, som ligger ut mot poolen.

Er jo ikke noe 5 stjerners rom, men mer enn godt nok for mitt vedkommende. Skal jo bare sove der allikevel, og pleier jo å være litt lettere bedøvd når man sovner allikevel.

Familien på fire flyr til Bangkok med Thai litt senere i sommer. Jeg ser på seatguru at det skal finnes ladekontakter (110V) i Economy på Thai sine 777-200. booking@thaiairways.no bekrefter dette og sier i ett svar at de bruker vanlig plugg som i Norge, mens de i et annet svar sier at man må ha med et adapter for amerikansk 110V. Så hva gjelder?

Vi skal avslutte oppholdet med et par netter på Sivatel, og vi trenger en van derfra til Suvarnabhumi for vår avgang til OSL kl 0055. AOTs limousine-service nevnes her, men jeg finner ingen priser på http://www.aot-limousine.com - leter jeg på riktig sted? Jeg har spurt hotellet, og de tilbyr en Toyota Commuter til THB 2000 "net" - som vel kan bety at bompenger m.m. kan komme i tillegg? Eller?

Vi skal avslutte oppholdet med et par netter på Sivatel, og vi trenger en van derfra til Suvarnabhumi for vår avgang til OSL kl 0055. AOTs limousine-service nevnes her, men jeg finner ingen priser på http://www.aot-limousine.com - leter jeg på riktig sted? Jeg har spurt hotellet, og de tilbyr en Toyota Commuter til THB 2000 "net" - som vel kan bety at bompenger m.m. kan komme i tillegg? Eller?

Det var dyrt! (AOT er også grisedyre).
Stable Lodge fikser transport for meg til flyplassen når jeg bor der. 500 for bil eller 1100 for van. Da er det highway med toll inkludert.
Men nå vet jeg jo ikke hvor ditt hotell ligger.

Det enkleste er jo å ordne transport på hotellet hvis AOT er alternativet.

Familien på fire flyr til Bangkok med Thai litt senere i sommer. Jeg ser på seatguru at det skal finnes ladekontakter (110V) i Economy på Thai sine 777-200. booking@thaiairways.no bekrefter dette og sier i ett svar at de bruker vanlig plugg som i Norge, mens de i et annet svar sier at man må ha med et adapter for amerikansk 110V. Så hva gjelder?

Husker ikke i farten hva slags kontakter som er på 777-200, men det kan uansett være greit å ta med en US-adapter. Denne funker også i Thailand selv om mange nye hoteller har kontakter som passer til europeiske støpsler.

Ingen erfaring med Thai, men det vanlige på fly (der det fins) er vel multiplug EU/US/AU/UK stikkontakt med 110V spenning.

Det koster ikke 5K bath for en S klasse, det koster rundt 2K, St. Regis/Four Seasons tar rundt 2700, AOT er billigere

Selv om du ikke tar en S klasse, har AOT alternativer for rundt 1000 lappen uten noe tull, da får du en bil som ikke er utronka og stinker røkelse, inkludert bompenger etc. Bør ikke være vanskelig å forstå at noen foretrekker det...

Back