Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Det må vi vel nesten få til! Hvis du har vært der før har du kanskje noen ideer om greie plasser å møtes?
Har ikke det, men kanskje andre som leser tråden har forslag? Der eneste jeg har hørt om er rundt backpackerområdet Khao San Road.

Gode rabatter på enkelte rom hos "lebua at State Tower Hotel" ved booking hos agoda...

Ellers er "Four Points by Sheraton" i Sukhumvit testet nylig, og det imponerte meg som et godt alternativ i 4stjerners-klassen. (Spesielt med 65$ natta promo hos agoda).

"Dream Hotel" i samme soi som "Four Points" har skuffet ved mine to siste besøk, og jeg kan således ikke anbefale dette hotellet som et godt alternativ i Sukhumvit noe lengre. (Slett renhold, konstante toalettproblem, økte priser)

Har handlet hos Barons i over 10 år nå. Både skjorter, dresser, jeans og alltid vært fornøyd. Fordelen med Barons er at de har egne skreddere i huset. Flere av dem har jobbet der i 20 år.

Andre skreddere som bare er et hull i veggen med noen stoffruller, har sjeldent egne skreddere men sender ordren videre til store "fabrikker" hvor man ikke er så nøye på hvem som syr for dem. Ofte er det bønder fra landsbygda som leker skreddere i dårlige tider. Da blir resultatet også deretter.

Smoking på 4 dager er garantert no problem, og jeg er sikker på at den blir bra!

Men hvis du ikke tror på oss, så er det jo bare å prøve selv!;)

BF:cool2

Skal få dem til å sy noen skjorter jeg, for moro skyld. Ingenting er bedre enn om skjortene faktisk kan brukes :-) har vært hos både Pinky, Rajawongsee (som er nr 1 tripadvisor sin liste over "things to do"), Crown Tailor m.fl før og blitt skuffet.

Har ikke det, men kanskje andre som leser tråden har forslag? Der eneste jeg har hørt om er rundt backpackerområdet Khao San Road.

Selv trives jeg godt i Sukhumvit-området av Bangkok. Har litt for enhver smak der. Fine hoteller, restauranter og shopping-muligheter. Og barer da, om det er interessant. Massasje kan man få overalt i Bangkok, og iallefall her. Av hoteller i det området kan jeg anbefale Westin, Sheraton og Sofitel. Dessuten er det enkelt å ta MRT og komme seg til andre deler av Bangkok. Om det blir for mye barer i Sukhumvit, så kan jeg anbefale Mandarin Oriental eller Shangri-La som ligger ved Chao Phraya-elven i en annen kant av byen.

Bangkok-tråden

Har bare vært i byen én gang, så har ikke all verdens sammenligningsgrunnlag.

Bodde på Aloft i Sukhumvit Soi 11. Bra hotell med hjelpsomt personale (dog litt skeptisk til noen av de som står og fikser taxi...) som ligger like ved flere bra klubber og barer, deriblant Q-bar, Nest, Bed & Supperclub og hotellets egen klubb, Levels. Ulempen med hotellet er at det ligger innerst i soien, så hvis man reiser kollektivt er det et lite stykke å slepe bagasjen.

I samme soi ligger også en del hyggelige spisesteder, blant annet Zanzi Bar. Ser ut som originalen til YaYas, og har en veldig god Paneng. :) Relativt dyrt til Thailand å være, men ingenting for en nordmann.

Vi bor i hvertfall på Grand Millennium Sukhumvit (se vedlagte kart). Hvilket hotell bor du på?

Attachments

• gmsb_new_map.jpg
    gmsb_new_map.jpg
    53.8 KB · Views: 586

Vet ikke enda. Skal ta buss fra Vietnam, gjennom Kambodsja, og vet ikke hvilken dag jeg kommer frem. Men det blir sannsynligvis i nærheten av Sukhumvit. Kan sende dere PM når jeg vet mer. :)

Vet ikke enda. Skal ta buss fra Vietnam, gjennom Kambodsja, og vet ikke hvilken dag jeg kommer frem. Men det blir sannsynligvis i nærheten av Sukhumvit. Kan sende dere PM når jeg vet mer. :)

Flott! du får ha god tur videre :)

har noen bodd på dette hotellet i Bangkok:Courtyard by Marriott Bangkok

interessert i å høre deres meninger/anmeldelser om hotellet mtp turist tilværelsen, natteliv, mat/restaurant og shopping etc...

videre, kom gjerne med tips og anbefalinger om andre hoteller i Bangkok. budsjett: <100usd.

interessert i å høre deres meninger/anmeldelser om hotellet mtp turist tilværelsen, natteliv, mat/restaurant og shopping etc...

videre, kom gjerne med tips og anbefalinger om andre hoteller i Bangkok. budsjett: <100usd.

Om du kunne tenke deg å bruke ca 750 kr per natt så får du bo på Centara Grand på Centralword(Siam torget) hotellet har over 50 etager og er 5 minutter unna Siam Pragon mall og er festet i Centralworld direkte. I samme gate finnes et nyåpnet Ibis og Mercure til ca 250++ kr natten.(Ibis rom i Thailand er små...)

Skal få dem til å sy noen skjorter jeg, for moro skyld. Ingenting er bedre enn om skjortene faktisk kan brukes :-) har vært hos både Pinky, Rajawongsee (som er nr 1 tripadvisor sin liste over "things to do"), Crown Tailor m.fl før og blitt skuffet.

Rajawongses tripadvisor-side er full av falske kommentarer skrevet av folk de leier inn. Så ikke tro på alt du leser der.

Ja, jeg har boet på Courtyard by Marriott i Bangkok (i 2010). Det er ganske moderne, fremragende service, men mener at huske, at bar/poolbar/restaurant var ganske dyrt. Nærmeste "natteliv" er natklubben på Hyatt-hotellet rundt om hjørnet. Ellers er det en relativt kort taxa-tur fra Sukhumvit soi 11 (med Q bar, Bed Supperclub, Nest og Levels).

Skal kanskje en ny tur til Krabi i Mars 2014, og i den forbindelse har jeg et spørsmål til dere.
På distansen Oslo - Bangkok kan jeg velge mellom Norwegian (Dreamliner) sin flight og Thai Airways (747-400) til omtrent samme pris (inkludert videre flyginger til/fra Krabi).

Hva er å anbefale?
Jeg er 196cm høy, så beinplass er svært viktig for meg.

Skal kanskje en ny tur til Krabi i Mars 2014, og i den forbindelse har jeg et spørsmål til dere.
På distansen Oslo - Bangkok kan jeg velge mellom Norwegian (Dreamliner) sin flight og Thai Airways (747-400) til omtrent samme pris (inkludert videre flyginger til/fra Krabi).

Hva er å anbefale?
Jeg er 196cm høy, så beinplass er svært viktig for meg.

Har ikke testa dreamlineren til Norwegian.
Men som en tommelfinger regel så ville jeg alltid valgt et full-service selskap som Thai før Norwegian. Som jeg har ment i andre tråder så synes jeg Økonomi egentlig er veldig likt på alle de store allianse selskapene. Thai er et av dem. Men hadde alltid satt Thai før Norwegian.
Kan ikke tenke meg at Norwegian har noe bedre plass enn Thai heller.

Jeg har bodd der fire ganger de siste årene. Første gang var alt perfekt, men jeg synes servicenivået har stupt i løpet av mine opphold der. Bevisst forsøk på å gi meg dårligere rom enn jeg har betalt for, bevisst forsøk på å lure meg til å tro at jeg måtte betale for billetter til Madam Tussaud selv om det var inkludert i rompakken jeg hadde bestilt, late ansatte som ikke gidder å fylle minibaren etter bruk.

Frokosten er bra, og bassengområdet er fint, men solen forsvinner tidlig (rundt kl 12-13). Lokasjonen er også veldig sentral.

Jeg har bodd der fire ganger fordi jeg har vært for lat til å bruke tid til å finne noe annet, i tillegg til at de har hatt gode priser. Tror ikke jeg gidder bo der flere ganger.

Har ikke testa dreamlineren til Norwegian.
Men som en tommelfinger regel så ville jeg alltid valgt et full-service selskap som Thai før Norwegian. Som jeg har ment i andre tråder så synes jeg Økonomi egentlig er veldig likt på alle de store allianse selskapene. Thai er et av dem. Men hadde alltid satt Thai før Norwegian.
Kan ikke tenke meg at Norwegian har noe bedre plass enn Thai heller.

Thai har 34 inch mellom setene, Norwegian har 31 inch.

Enkelt valg spør du meg. Og tar du TG blir du og bagen sjekket inn hele veien plus at TG er et fullserviceselskap.

Rajawongses tripadvisor-side er full av falske kommentarer skrevet av folk de leier inn. Så ikke tro på alt du leser der.

Fikk sydd ei jakke hos Rajawongse. OK kvalitet, men ikke eksepsjonelt.

Tips til noen som faktisk er bra?

Emirates "start up" tillbud 2013/2014 från ARN

Du får nok legge inn 2 netter i BKK... Dream Hotel på Sukhumvit Soi 15 funker fint for et par netter. Sentralt plassert, kort vei til Skytrain og Metro. 35 min med taxi fra flyplassen om dere unngår morgen og ettermiddagsrushet...

Re: Emirates "start up" tillbud 2013/2014 från ARN

Du får nok legge inn 2 netter i BKK... Dream Hotel på Sukhumvit Soi 15 funker fint for et par netter. Sentralt plassert, kort vei til Skytrain og Metro. 35 min med taxi fra flyplassen om dere unngår morgen og ettermiddagsrushet...

Takk for tipset. Ja, bør nok legge inn en natt til for ikke å bli helt i tåka.

Skytrain og metro, går de begge mellom sentrum og flyplassen?

Hva er beste/billigste nettside for å bestille hotell?

Back