Bangkok-tråden

Emirates "start up" tillbud 2013/2014 från ARN

Takk for tipset. Ja, bør nok legge inn en natt til for ikke å bli helt i tåka.

Skytrain og metro, går de begge mellom sentrum og flyplassen?

Hva er beste/billigste nettside for å bestille hotell?

Bruk kayak for å søke opp hotell :)

Re: Emirates "start up" tillbud 2013/2014 från ARN

Ta gjerne en AOT-bil fra BKK til hotellet dere velger, det koster minimalt med penger og så kommer dere raskt fram uten kluss med taxi. Enkelt og greit siden du betaler reisen på forhånd.

Om det er første gang dere er i BKK, bo gjerne i nærheten av BTS Skytrain, det gjør det mye enklere å komme seg litt rundt, og er egentlig det viktigste om man vil se litt.

Hva slags budsjett har dere på hotell? Kikk gjerne på hotelscombined.com, de sammenligner alle de store hotellbookingsidene på nettet, så det er lett å se hva som er billig osv.

Takk for tipset. Ja, bør nok legge inn en natt til for ikke å bli helt i tåka.

Hva er beste/billigste nettside for å bestille hotell?

Det går to typer tog fra flyplassen, Express og City om jeg ikke husker feil. Det er mulighet for å skifte over på Skytrain på en stasjon, men jeg syntes det er litt knotete med bagasje på Skytrain. Som nevnt tidligere i tråden er AirPort Limousine et godt alternativ. Jeg brukte det i forrige uke inn til sentrum/Sukhumvit, betalte THB 1.100,- eller ca nok 220,-. Veldig greitt om du ikke er kjent i byen.

Ta gjerne en AOT-bil fra BKK til hotellet dere velger, det koster minimalt med penger og så kommer dere raskt fram uten kluss med taxi. Enkelt og greit siden du betaler reisen på forhånd.

Om det er første gang dere er i BKK, bo gjerne i nærheten av BTS Skytrain, det gjør det mye enklere å komme seg litt rundt, og er egentlig det viktigste om man vil se litt.

Hva slags budsjett har dere på hotell? Kikk gjerne på hotelscombined.com, de sammenligner alle de store hotellbookingsidene på nettet, så det er lett å se hva som er billig osv.

Takk forctips. Høres ut som det blir en bil fra flyplassen og inn. Virker Enkelt og rimelig. Avtales pris på forhånd?

I forhold til økonomi så bruker vi det vi trenger, men som andre vil vi jo ha mest mulig for minst:-) Gleder meg til Bangkok, spennende by..

Takk forctips. Høres ut som det blir en bil fra flyplassen og inn. Virker Enkelt og rimelig. Avtales pris på forhånd?

I forhold til økonomi så bruker vi det vi trenger, men som andre vil vi jo ha mest mulig for minst:-) Gleder meg til Bangkok, spennende by..
I Bangkok er min erfaring at det alltid er best å finne en sjåfør som kjører med taksameterpris. Biler med gult registreringsskilt er "godkjente" taxier. Men det gjelder først og fremst i/fra byen, fra flyplassen er ikke det noe problem - der står det vakter som organiserer holdeplassen, og du får med deg en lapp med løyvenummeret til bilen og et telefonnummer som du kan ringe og klage om nødvendig, så det pleier å gå smertefritt. Hvis dere tar motorveien kommer bompengene i tillegg til taksameterprisen, det samme gjør flyplassavgiften på 50 baht.

Selv om tog er billigere, er det verdt taxi når man kommer til en ukjent by med bagasje, og det er 35 grader og rimelig klamt allerede før man begynner å svette. ;) Inne i byen kan BTS (SkyTrain) ofte være mye raskere enn taxi, spesielt i trafikken rundt Sukhumvit.

(Dette innlegget kan flyttes til Bangkok-tråden om ønskelig.)

Ja, fast pris som betales inne på flyplassen før du blir fulgt ut til bilen. Edit: Dette gjelder Limousine og ikke vanlig taxi. Ved vanlig taxi be de om å benytte "meter".

Som sagt så er Dream Hotel helt ok og veldig sentralt, ca nok 600,- pr natt. God frokostbuffet som varer til 11.30 og swimmingpool på taket.

Last edited:

I Bangkok er min erfaring at det alltid er best å finne en sjåfør som kjører med taksameterpris. Biler med gult registreringsskilt er "godkjente" taxier. Men det gjelder først og fremst i/fra byen, fra flyplassen er ikke det noe problem - der står det vakter som organiserer holdeplassen, og du får med deg en lapp med løyvenummeret til bilen og et telefonnummer som du kan ringe og klage om nødvendig, så det pleier å gå smertefritt. Hvis dere tar motorveien kommer bompengene i tillegg til taksameterprisen, det samme gjør flyplassavgiften på 50 baht.

Selv om tog er billigere, er det verdt taxi når man kommer til en ukjent by med bagasje, og det er 35 grader og rimelig klamt allerede før man begynner å svette. ;) Inne i byen kan BTS (SkyTrain) ofte være mye raskere enn taxi, spesielt i trafikken rundt Sukhumvit.

(Dette innlegget kan flyttes til Bangkok-tråden om ønskelig.)

Høres ut som en god plan. Blir nok taxi fra flyplassen og inn til hotellet. Vi lander rundt kl 23, så da er det vel lite trafikk. EDIT: blir selvfølgelig limousine hvis det bare koster kr 200 :-)

Ja, fast pris som betales inne på flyplassen før du blir fulgt ut til bilen. Edit: Dette gjelder Limousine og ikke vanlig taxi. Ved vanlig taxi be de om å benytte "meter".

Som sagt så er Dream Hotel helt ok og veldig sentralt, ca nok 600,- pr natt. God frokostbuffet som varer til 11.30 og swimmingpool på taket.

Takk for rådene, godt med litt råd på forhånd når man skal inn i ukjent farvann. Da tror jeg legger de siste kortene i kabalen, og Dream hotel høres ut som det vi tenger.

Last edited:

Høres ut som en god plan. Blir nok taxi fra flyplassen og inn til hotellet. Vi lander rundt kl 23, så da er det vel lite trafikk. EDIT: blir selvfølgelig limousine hvis det bare koster kr 200 :-)

Takk for rådene, godt med litt råd på forhånd når man skal inn i ukjent farvann. Da tror jeg legger de siste kortene i kabalen, og Dream hotel høres ut som det vi tenger.
Bruk AOT nå, så kan du heller være litt mer eventyrlysten neste gang du drar :) Det er alt fra Camry til BMW 7-serie lang å velge mellom (koster ca 4-500kr).

Har du status i eller samlet opp poeng i en hotellkjede?

Bruk AOT nå, så kan du heller være litt mer eventyrlysten neste gang du drar :) Det er alt fra Camry til BMW 7-serie lang å velge mellom (koster ca 4-500kr).

Man er rimelig sær hvis man betaler 450% ekstra for å få en fancy bil på den halvtimen fra flyplassen til hotellet. Taxi koster rundt 80 kroner, inkludert bompenger og flyplassavgift. Det er enkelt, trygt og billig.

Man er rimelig sær hvis man betaler 450% ekstra for å få en fancy bil på den halvtimen fra flyplassen til hotellet. Taxi koster rundt 80 kroner, inkludert bompenger og flyplassavgift. Det er enkelt, trygt og billig.
Det er selvsagt sært, og kun ment som en faktaopplysning :D

Man klarer seg selvfølgelig lenge med billigste alternativ, enten det er toget, taxi til 80 kr eller via AOT til rundt 200kr ;)

Som første gang i BKK ville jeg som sagt valgt en bil via AOT, det er ikke noe tull siden alt er forhåndsbetalt, og du kommer dit du skal raskt, enkelt og greit uten omveier, ventetid osv.

Nja, har ikke noen status som er verdt noe, dessverre! Er CC medlem, men blir for lite poeng i året til at det blir noe fart på det.

AOT, er det limousine transport?

Airport rail forbinder Suvarnabhumi med byen. Fungerer omtrent som skytrain. Skift til metro på Makkasan for Sukhumvit eller til skytrain på Phaya Thai for Siam square. Som med det meste av forskjellige kollektivtransportsystemer i Bangkok må det løses ny billett ved transfer. Blir uansett mindre enn 20 kroner totalt. Er vel og merke ca. 200 meter å gå til metrostasjonen på Makkasan. Har ikke vært på Phaya Thai.

Fra DMK er det taxi som gjelder om en ikke er eventyrlysten nok til å prøve seg på buss til byen eller å ta toget (som går sjelden og ikke har spesielt bra rykte) inn til Hua Lamphong (sentralstasjonen) og videre derifra med taxi eller kollektivtransport.

mange takk for svar og tips alle sammen. valget falt på legacy suites bangkok, hotellet ser helt ok ut, og mest viktigst av alt, tennis baner ligger i nærheten :D

Airport rail forbinder Suvarnabhumi med byen. Fungerer omtrent som skytrain. Skift til metro på Makkasan for Sukhumvit eller til skytrain på Phaya Thai for Siam square. Som med det meste av forskjellige kollektivtransportsystemer i Bangkok må det løses ny billett ved transfer. Blir uansett mindre enn 20 kroner totalt. Er vel og merke ca. 200 meter å gå til metrostasjonen på Makkasan. Har ikke vært på Phaya Thai.

Fra DMK er det taxi som gjelder om en ikke er eventyrlysten nok til å prøve seg på buss til byen eller å ta toget (som går sjelden og ikke har spesielt bra rykte) inn til Hua Lamphong (sentralstasjonen) og videre derifra med taxi eller kollektivtransport.

Akkurat, tror det da blir taxi/AOT fra Suvarnabhumi til byen. Billig og greit skjønner jeg. Vi ankommer ca kl 23 og har avgang 01, så da er det vel moderat med trafikk og kø.

Fått anbefalt dreamhotel så da begynner brikkene å falle på plass.

Takk for råd og tips.

Ja, jeg er nok litt sær da ;)

En stankende rosa Corolla med nick nack, dårlig benplass med taxameter som har en lei tendens til å ta deg med på en liten omvei for 500-600 bath eller en ren og pen Camry eller MB med skinnseter med fast pris for en pris langt under hva en person må betale for flytoget?

Ville ikke anbefale noe annet enn AOT, de har priser fra 800 bath og mye bedre enn taxi

Som sagt, hyggelig at folk er forskjellige. Noen synes det er greit med 30" pitch i 11 timer og den rosa Corollaen som en flott start på ferien. I andres øyne kan det kanskje virker sært ;)

Ja, jeg er nok litt sær da ;)

En stankende rosa Corolla med nick nack, dårlig benplass med taxameter som har en lei tendens til å ta deg med på en liten omvei for 500-600 bath eller en ren og pen Camry eller MB med skinnseter med fast pris for en pris langt under hva en person må betale for flytoget?

Ville ikke anbefale noe annet enn AOT, de har priser fra 800 bath og mye bedre enn taxi

Som sagt, hyggelig at folk er forskjellige. Noen synes det er greit med 30" pitch i 11 timer og den rosa Corollaen som en flott start på ferien. I andres øyne kan det kanskje virker sært ;)
800 baht er noe helt annet enn 4-500 kroner som var nevnt tidligere - hvis man da er garantert en OK bil hadde det kanskje vært aktuelt. Men jeg har sett flere eksempler på rimelig gamle og slitne biler som blir brukt til AOT, vesentlig dårligere enn den jevne drosjen.

Men "langt under hva en person må betale for flytoget"!? Som koster 45-90 baht? Morsom du. ;) Jeg har ingen problem med å betale fem ganger mer for å ta taxi i stedet for flytog + BTS/metro med bagasje i varmen, men å betale 4-5 ganger mer enn det igjen for å få en fancy bil er fullstendig uaktuelt. Har du tatt taxi i Bangkok? Jeg tok masse taxi gjennom fire uker i Asia, deriblant i Thailand. Hadde ingen problemer med lukt, beinplass eller omveier (visste stort sett hvor jeg skulle, eller sjekket med GPS og offline kart et par ganger hvis jeg var usikker). Det står vakter rett ved arrivals som sørger for at du får en godkjent taxi der sjåføren vet hvor du skal, og du får med en lapp med løyve- og sjåførnummer for sikkerhets skyld. Riktignok hadde de stort sett noen "lykkegreier" hengende fra speilet - så hvis det er det som er nick nack gjør du rett i å holde deg unna. Sammenligningen med Y på fly i 10+ timer er litt søkt.

PS! Er dette Camry-en du får? http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=682498&postcount=2 :lol:

Men "langt under hva en person må betale for flytoget"!? Som koster 45-90 baht?

Flytoget koster da 170kr pr person, tilsvarande nærmere 900 baht.
Man er rimelig sær hvis man betaler 450% ekstra for å få en fancy bil på den halvtimen fra flyplassen til hotellet.
Man må ikke være sær for å velge noe annet enn billigste løsninger, det handler om prioriteringer og økonomi. Noen tar lokaltog og bor på vandrerhjem, noen tar limoservice og bor i suite, ingen behøver være sær av den grunn.
Man er vel ikke sær fordi man drikker en vinflaske som er 450% dyrere enn den billigste på polet? Det tar jo tross alt bare en god halvtime å tømme den ;)

Last edited:

Flytoget koster da 170kr pr person, tilsvarande nærmere 900 baht.
The Express Service is a 15-minute non-stop journey between the City Terminal and the airport with a fare at Bt150 per trip.
http://bangkokairporttrain.com/time-table-route.html

Between 23 August 2010 and 3 January 2011, passengers were charged a promotional fare of 15 Baht or 100 Baht on the City Line and Express Line service, respectively. On 4 January 2011, a standard fare of 15 to 45 Baht for the City Line was introduced. The Express Line was priced at 150 baht but insufficient patronage lead to a promotional fare of 90/150 for a single/return trip (within 14 days) on the Express Line from 1 June 2011.This fare has been extended until the end of 2013.
http://en.wikipedia.org/wiki/Airport_Rail_Link_(Bangkok)#Operations

Man må ikke være sær for å velge noe annet enn billigste løsninger, det handler om prioriteringer og økonomi. Noen tar lokaltog og bor på vandrerhjem, noen tar limoservice og bor i suite, ingen behøver være sær av den grunn.
Man er vel ikke sær fordi man drikker en vinflaske som er 450% dyrere enn den billigste på polet? Det tar jo tross alt bare en god halvtime å tømme den ;)
Joda, greit - og folk er forskjellige. Jeg mener f.eks at det kan være rasjonelt å prioritere å reise i premium-klasser på fly hvis man har råd til det, og å ta taxi i stedet for tog til/fra flyplassen, eller å kjøpe en god flaske vin for en spesiell anledning. Men å betale flere ganger mer enn taxi for å gå fra en type sedan til en annen for en halvtimes kjøretur mener jeg fortsatt er sært.

Last edited:
Back